Lyrics: Magdalena Andersson
Framförd av Alice Bah Kunkhe
Pengar rullar in det går bra nu
Trängselskatt och höjd pension i mitt partiprogram det går bra nu
Svensken skatt på mitt fat det går bra nu
Det går bra nu, Stefan, det går bra nu
Jag sa skatten rullar in som det ska det går bra nu
Gustav och Jonas är med när jag drar för det går bra nu
Släng upp mer bidrag om du känner det går bra nu
Det går bra nu, Stefan, det går bra nu
Fölk är för feta och för lata för att veta sitt bästa och tar ändå bilen till jobbet några kilometer och mtp att det är nära stillastående köer i ca 10 km i ca 1h in till stan varje morgon från i princip varje håll för tillfället så behövs den där höjningen.
Jag tar gärna några kronor högre avgift de få ggr jag inte kan cykla eller springa till jobbet och verkligen behöver använda bilen. Hantverkare och annat fölk som verkligen behöver bilen lägger bara på några kronor på fakturorna så har de höjningen hemma.
Dessutom kommer alla snabbare till jobbet så win win.
__________________ Jagar kilon, watt och minuter – Strava
Mark 180 kg. Böj 135 kg. Bänk 120 kg.
4 min 440W. 20 min 375W. 40 min 343W.
10 km 45 min.
VR 2017 7:31.
”Så beskrivs flera av de mord som skett med skjutvapen i Sverige under 2017. SVT Nyheter har kartlagt årets alla dödsskjutningar – 40 personer har skjutits ihjäl och 135 personer har skadats i de totalt 306 skjutningarna i Sverige hittills i år. Det är mer än dubbelt så många som för bara fem år sedan.”
”Så beskrivs flera av de mord som skett med skjutvapen i Sverige under 2017. SVT Nyheter har kartlagt årets alla dödsskjutningar – 40 personer har skjutits ihjäl och 135 personer har skadats i de totalt 306 skjutningarna i Sverige hittills i år. Det är mer än dubbelt så många som för bara fem år sedan.”
Du råkar inte sitta på någon statistik för hur ofta olika brott klaras upp globalt? Jag har inget att jämföra med så vet inte vad som är bra eller dåligt.
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
Du råkar inte sitta på någon statistik för hur ofta olika brott klaras upp globalt? Jag har inget att jämföra med så vet inte vad som är bra eller dåligt.
Såg en siffra om att Polen löste 80 % av alla våldtäkter iaf. Sverige 10 %...
Om jag kommer ihåg kan jag försöka leta upp det ikväll när man är klar med jobb och träning
Såg en siffra om att Polen löste 80 % av alla våldtäkter iaf. Sverige 10 %...
Ett skäl är helt klart att i Sverige räcker det med att pilla lite innanför byxorna med handen för att det ska betecknas som våldtäkt, i Polen ska det nog till en främling som hoppar ur en buske och sticker in k-ken för att det ska vara våldtäkt. Vissa skillnader i utredningen där, om det ens utreds. Där kommer vi till ett annat skäl varför Sverige har så låg uppklarnings statistik, polisen prioriterar andra saker, tex trafiken, dubbdäck och bältesanvändning ligger varmt om hjärtat iaf hos stockholmspolisen.
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
Ett skäl är helt klart att i Sverige räcker det med att pilla lite innanför byxorna med handen för att det ska betecknas som våldtäkt, i Polen ska det nog till en främling som hoppar ur en buske och sticker in k-ken för att det ska vara våldtäkt. Vissa skillnader i utredningen där, om det ens utreds. Där kommer vi till ett annat skäl varför Sverige har så låg uppklarnings statistik, polisen prioriterar andra saker, tex trafiken, dubbdäck och bältesanvändning ligger varmt om hjärtat iaf hos stockholmspolisen.
När du säger "prioriterar andra saker", menar du att de lägger avsevärda resurser på detta eller i jämförelse med våldtäkter t ex? Det är väl rimligt att polisen lägger resurser på detta, även om det inte är lika allvarligt som våldtäkter. Jag googlade lite och kunde inte se hur polisen lägger sina resurser med hjälp av google men du kanske har hittat något?
Mvh
En god tumregel som man snabbt bör ta till sig i sin gymkarriär är att 90% av allt som "en kille på gymmet"/"en kompis" säger är helt fel, en grov överdrift/generalisering, eller saknar vetenskapliga belägg.
När du säger "prioriterar andra saker", menar du att de lägger avsevärda resurser på detta eller i jämförelse med våldtäkter t ex? Det är väl rimligt att polisen lägger resurser på detta, även om det inte är lika allvarligt som våldtäkter. Jag googlade lite och kunde inte se hur polisen lägger sina resurser med hjälp av google men du kanske har hittat något?
Mvh
Om polisen säger att de inte har resurser att utreda en våldtäkt samtidigt som de står i vart och varannat gathörn och gör kontroller så är det en prioritering. De som har någon av apparna där man kan se var polisen har kontroll kan intyga att någon brist på poliser är det inte! Jag blir otroligt provocerad av detta.
Om polisen säger att de inte har resurser att utreda en våldtäkt samtidigt som de står i vart och varannat gathörn och gör kontroller så är det en prioritering. De som har någon av apparna där man kan se var polisen har kontroll kan intyga att någon brist på poliser är det inte! Jag blir otroligt provocerad av detta.
Det är skillnad på poliser ute i fält och utredare.
Det är skillnad på poliser ute i fält och utredare.
Ja det förstår jag ju, men en polis som står och vinkar in en oskylldig Svenne-banan på motorvägen skulle utan extrem utbildning kunna knacka dörr runt bebyggelsen av en gängvåldtäkt. När man gör det ett år senare är det mycket svårare att hitta spår.
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK
Ja det förstår jag ju, men en polis som står och vinkar in en oskylldig Svenne-banan på motorvägen skulle utan extrem utbildning kunna knacka dörr runt bebyggelsen av en gängvåldtäkt. När man gör det ett år senare är det mycket svårare att hitta spår.
Uppenbarligen så klarar ju inte de poliser som ska göra utredningar inte ens att göra rätt i just Fittja-målet, så funkar nog inte att bara slänga in vilka som helst där. Samtidigt så måste ju polisen faktiskt hålla på med massa små "skitjobb" också, man kan inte "bara" prioritera så mord och våldtäkter löses. Sen hur mycket det är på ena eller andra är något man kan prata om, men vad är poängen annars att ha trafiklagar om ingen ska kolla dom?
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
Man kanske borde göra samma med folk i innerstan som äääälskaaaar mångkultur men blir livrädda när de kommer utanför tullarna.
"Tv3: Familjen Persson från Södermalm flyttar till Rinkeby ett halvår".
Eller varför inte bo i Mosul ett tag. Det är fint och exotiskt med pittoreska ruiner. Hela stan är i ruiner faktiskt, vilket är stimulerande för den historieintresserade. Civilbefolkningen är gästvänlig. Man får gärna delta i lokala evenemang, vifta med svarta flaggor och sjunga arabiska sånger. Bomb-Ali har även en liten pysselverkstad för de minsta.
Fenomenet du beskriver börjar verkligen påminna om kommunism. Samma typ av aningslösa människor då som nu. En ny version slavar under samvetet som leds i blindo av sina ömmande hjärtan. Och sedan slutar irrfärden i helvetet som vanligt, vars rödglödgade portar bildar mosaikspegel av goda intentioner.
Alltihop får mig mest att tänka på Python-sketchen nedan. Känns väldigt aktuell i dagens Sverige.