Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-05, 08:07   #766
pe11e
Registered User

pe11es avatar

Reg.datum: Apr 2005
Tyckte väl att du försvunnit från "amatörhörnan". Cam goes pro, kan inte bli dåligt! vad är dina mål för den närmsta framtiden?

INSTAGRAM @pernordling
pe11e är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-05, 08:22   #767
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Bra jobbat, jobbigt med bicepssenan. Jag har också haft trassel med den men det verkar ha gett sig sedan ajg smörjde med Traumeel-salva, jag var ytterst skeptisk men, men, det verkar faktiskt ha funkat.
Gammal 2007-05-05, 09:59   #768
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
akta kroppen så du inte skadar dig.
shoping är annars opti för alla skador och svagheter och mentala problem
Gammal 2007-05-05, 11:07   #769
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
pe11e: "Cam goes pro", det kanske blir namnet på nästa journal Målen närmast är att fortsätta köra på och just nu provdeffa för att få bort värsta fläsket och känna på hur det funkar med diet för mig. Hittills har jag mest varit hungrig och ilsken men det har gett lite resultat iaf och det är huvudsaken . Jag äger tyvärr ingen våg och hittar inte måttbandet, så jag får väl lägga upp någon bild sen istället. Tävlingsdieten kommer jag att dokumentera mer noggrant.

Semiramis: Var köper man den salvan? Har Linnex-stift och Voltaren-gel hemma nu, ska se om de funkar.
Tack, för övrigt!

Cilia: Ska försöka att inte gå sönder. Gårdagen var mycket opti med shopping, miljöombyte (såå trött på Dalarna) och framför allt ÄTANDE Efter några veckors seghet är jag helt på g idag!
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-05, 11:21   #770
cam
Registered User

cams avatar

Lördag 5/5, ben och promenad

Jag vaknade tidigt, så jag hann med lite träning iaf. Blev ett skonsamt benpass, då framför allt vader, ländrygg och den där senan på utsida lår (fashia latae eller nåt, står stilla i hjärnan just nu) är hårt åtgångna efter gårdagens promenerande på Stockholms gator.

Utfall i Smith
25 kg: 15/ben
35 kg: 12, 12, 12/ben
Böj i Smith Fötterna ihop
45 kg: 13, 13, 12
Benpress Fötterna ihop
100 kg: 10, 9, 9
Vader i benpress
140 kg: 14, 14, 13, 12
Liggande lårcurl Tung maskin
13 kg: 9, 8, 7
9 kg: 10
Raka mark
40 kg: 13, 14, 12, 12
varvat med
Benspark Tung maskin
15 kg: 10, 10, 10, 9
Knälyft/crunches på bänk
4 set

Sedan promenad på ca 30 min. Det var en pärs sista biten att ta sig hem, då vi bor i centrum och det är marknad. Mindre kul att ha lågt blodsocker och behöva trängas med massa segt folk som virrar, trängs, tar upp halva gången med barnvagn, stannar mitt i för att fundera osv *ilsken Cam önskar sig en machete*

Nu blir det dusch och sedan utsätta sig för trängseln igen, dock med mat i magen
Gammal 2007-05-05, 12:10   #771
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Homeopatapotek eller mycket välutrustad hälsokost alternativt nätshop.
Gammal 2007-05-05, 21:59   #772
no1fitness
no1bootybuilder

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av cam Visa inlägg
no1fitness: Tack! Ja, jag lånade PB-knappen av dig en stund Domarjäveln har nog bra öga för detta och du med såklart. Men f-n att man ska behöva vara tjej och halvt svälta ihjäl sig för att få fram benen

Jag har dock märkt att efter varje deff så försvinner det lite lättare överallt, men framförallt på benen. Så du får helt enkelt se till att tävla fler gånger.

Böj med benen ihop i smithen är en grym övning.
Gammal 2007-05-06, 08:58   #773
cam
Registered User

cams avatar

Söndag 6/5, morgonpromenad

Semiramis: Aha Fast jag tror jag testar det jag har hemma först.

no1fitness: Hmm, jag får väl göra det Antar att det är en ganska bra idé att inte fetta till sig så mycket mellan deffperioderna också...

Har morgonpromenerat 40 min. Full rulle den här helgen, suck. Förutom det vanliga att fixa matlådor och tvätta och fixa allt inför veckan (nu även räkna ut kcal-intag ) så kommer det hit folk som ska gå på marknaden. Jag är tyvärr ganska osocial på helgerna eftersom jag har ett så socialt jobb. Eftersom jag har stressiga veckor med pendling och träning så behöver jag också varva ned, men det kan jag glömma denna helg .
Gammal 2007-05-06, 12:56   #774
Pinglan
Bananslukerskan.

Pinglans avatar

Reg.datum: Sep 2002
Citat:
Förutom det vanliga att fixa matlådor och tvätta och fixa allt inför veckan (nu även räkna ut kcal-intag ) så kommer det hit folk som ska gå på marknaden. Jag är tyvärr ganska osocial på helgerna eftersom jag har ett så socialt jobb. Eftersom jag har stressiga veckor med pendling och träning så behöver jag också varva ned, men det kan jag glömma denna helg .
Vad ligger du på för kcal-intag nu? Energifördelning?

Känner igen det där med att man måste socialt få varva ner på helgen! Jag har ju också ett socialt jobb som kräver fullständig fokus på andra och det krävs att man är vänlig och trevlig jämt. Helst glad också Jag tycker det är otroligt skönt att vara osocial på helgerna då och slippa bry sig om andra hela tiden
Gammal 2007-05-06, 13:40   #775
Lady_in_red
Banned

Reg.datum: Apr 2007
Tävling?

Vad/vem fick dig att vilja börja tävla i Athletic Fitness? Vad är det som driver dig? Jag är fashinerad över de som orkar, men förstår bara inte hur...
Lady_in_red är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-06, 14:28   #776
cam
Registered User

cams avatar

Pinglan: Jag ligger på mellan 1300-1700 kcal per dag, beroende på hur mycket jag rör mig den dagen. Det är ett underskott på ca 300-400 kcal, lägre orkar jag inte gå. Fördelningen är 30% protein och 35% vardera av fett och kolhydrater. Det blir blir inte exakt så, oftast drar jag över på protein och under på kolisar, jag blir mer mätt av protein och mer hungrig av kolisar. Det allra mesta av kolisarna ligger vid frukosten, samt i samband med träning.

Mmm, man blir lätt tråkig för omgivningen när man har ett socialt jobb. Jag har absolut inget att ge när jag kommer hem på kvällarna och är dålig på att höra av mig till folk, att lyfta luren och ringa känns som ett helt projekt

Lady_in_red: Jaaa, svårt att svara på. Det är helt enkelt så himla kul att träna och få resultat, efter ett tag vill man ha ett mål att sträva mot. Jag är en sån som gärna vill utmana mig själv och göra sånt jag egentligen inte tror att jag kan/vågar. Sen är man ju komplett tokig som valde Athletic Fitness egentligen Så många moment att tänka på. Men det var den grenen som jag kände passade mig bäst i dagsläget. Tycker att jag är för liten för byggning och Body Fitness känns inte som min grej även om det vore enklare.
Hur jag orkar? Jag är totalt galen och fruktansvärt envis
Gammal 2007-05-06, 18:06   #777
Pinglan
Bananslukerskan.

Pinglans avatar

Reg.datum: Sep 2002
Oj 1300 är låågt......men det blir ju inte varje dag som du säger...tack för svaret
Gammal 2007-05-06, 19:13   #778
cam
Registered User

cams avatar

Söndag 6/5, rotatorcuff, trapz, triceps, lite bröst, trappmaskin

Citat:
Ursprungligen postat av Pinglan Visa inlägg
Oj 1300 är låågt......men det blir ju inte varje dag som du säger...tack för svaret
Ja, jag är liten och väger inte så mycket. I morgon har jag vilodag och ligger på 1300 kcal, kommer att fantisera om mat hela dagen

Det blev lite annorlunda upplägg på dagens pass, då jag måste vila biceps pga att fästet bråkar med mig. Men variation är alltid uppfriskande. Dock var jag enormt seg och hade fel mental inställning, alldeles för kinkig och negativ

Rotatorcuff, liggande inåtrotation med hantlar varvat med sittande utåtrotation
3 set vardera
Hantelshrugs
2x16 kg: 16, 13, 13
Dips
14, 12, 11, 8
Hade tänkt maxa i första setet men trapzen började larva sig
Smalbänk i Smith
30 kg: 8, 8, 7, 8
Pushdown med vinklat handtag
41 kg: 3, ojojoj vad tungt
36 kg: 6, 6, 5
Dips mellan bänkar
14, 12, 12
Hantelpress på plan bänk
2x13,5 kg: 9, 9, 8
Armhävningar
14, 13, 10
Trappmaskin
18 min lätta intervaller

Hemåt för att avnjuta proteindrink med smak av blåbär/vanilj och yoghurt med müsli. Varje måltid är en fest när man deffar...
Gammal 2007-05-06, 19:22   #779
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
bra pass där
vad har du för mål på dipsen?
Gammal 2007-05-06, 19:55   #780
AFanatic
Registered User

AFanatics avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:

Mmm, man blir lätt tråkig för omgivningen när man har ett socialt jobb. Jag har absolut inget att ge när jag kommer hem på kvällarna och är dålig på att höra av mig till folk, att lyfta luren och ringa känns som ett helt projekt
Det där känner jag igen så väl. Jag har alltid haft "sociala" jobb och man är verkligen helt slut efter en dag och vill helst bara sitta med sina egna tankar, alternativt lufta hur många idioter det finns...*whistle*

Håller med Pinglan, 1300 är lågt, fast du är ju lite kortare också. Hur mkt väger du nu?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:43.