2013-12-08, 14:48
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic
Jag tränar alltid tidigt. Om man nu kan kalla kl 9 tidigt
Man vet att man är lite för beroende av kolo när man loggar in 03.45 efter en utekväll 
|
Kl 09 är väl mitt på dagen?
Jag har oxå loggat in vid 03:45 några gånger. Men det har aldrig varit efter en utekväll
|
|
|
2013-12-08, 21:02
|
|
queen.
Reg.datum: Apr 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jonithan
Finns ingen bättre uppladdning än julfika enligt mig!! Glögg innan är optimalt ; )
Tyckte det var ett okej pass trots att du är hård mot dig själv!
|
Fika överhuvudtaget är bra uppladdning!
Tack gullet!
Citat:
Ursprungligen postat av pson1998
Koffein och druvsocker 20 minuter innan gör vilken hösäck som helst till Hulken! Några singlar på 55 kg är ju inte dåligt precis. You go girl!
|
Koffein och snabba kolhydrater är mer eller mindre standard innan passen. Kände mig klen ändå. Men tack!
Citat:
Ursprungligen postat av jflycore
Haha du vet precis vad du ska säga för att glädje en gubbe som mig *cupid *
Trist med ett sugpass. Men kul med busfredag! Ska kanske också ut på "stan" : D
|
 Ja, busfredag var fint asså.
Citat:
Jag tränar alltid tidigt. Om man nu kan kalla kl 9 tidigt : D
Man vet att man är lite för beroende av kolo när man loggar in 03.45 efter en utekväll ; )
|
Nio är tidigt för en sömntuta som mig iaf. Och det enda jag kan skylla på var att fönstret var uppe på datorn. Jag är inte heeelt beroende, jag lovar!
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS
Kl 09 är väl mitt på dagen?
Jag har oxå loggat in vid 03:45 några gånger. Men det har aldrig varit efter en utekväll 
|
Mitt på dagen? :O
Du kanske kör mer pensionärsstyle?
|
|
|
2013-12-08, 21:10
|
|
queen.
|
Söndag 8/12
knäböj
40 kg x 5
50 kg x 8
60 kg x 5
70 kg x 5
75 kg x 3
med bälte
80 kg x 3
85 kg x 3
90 kg x 1
95 kg x 1, 1
90 kg x 1, 2
50 kg x 10
Behöver jobba mer på djupet i böjen. Har även precis beställt ett par böjskor till mig själv i julklapp. I övrigt helt ok.
sumomark
50 kg x 10, 10, 10, 10, 10
sittande lårcurl
10, 10, 10, 10, 10
hip thrusts
60 kg x 10, 10, 10
benspark
+ 20 kg x 9, 9, 6
sittande vadpress
4 set
lite handstand-lek supersettat med
chins 5, 5, 5, 5
avslutade med lite stretching.
Var helt död när jag gick från gymmet. Trots julbordet igår kände jag mig inte helt på topp idag. Nåväl. Utförde passet iaf.
Börjar med 5/3/1 igen nästa vecka. Kommer köra cycle 3 igen och sen fortsätta. Tror det blir bra.
Haft en jävligt bra helg iaf. Är dock rätt slut nu. Ska bli skönt att få krypa i säng snart.
Näst-näst sista setet. Som ni ser så saknas det lite i djupet.
|
|
|
2013-12-08, 21:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Det är allt väldigt lite som saknas, om det alls gör det, ur ett SL-perspektiv. Däremot tror jag att du kan brösta upp dig bättre, men det kräver att man känner att stången ligger säkert, och det är kul att jobba på. När väl allt det sitter riktigt bra, känns lyftet lite lättare och då kommer du våga dig ner i djupet. Vi kollar på det till jul! Kram, och ha en go söndagskväll (i badet)!
|
|
|
2013-12-08, 22:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Oj, bra vikter på böjarna där  !
Godkänt djup i SL: Lårets ovansida i höftböjen ska vara lägre än knäets ovansida. Det är mkt mörkt på bilden men jag tycker att den ser för grund ut. Det är inte så mycket som saknas dock, med mer lodräta underben och rumpan längre bak är det lättare att komma ner i godkänt djup. Stångens vikt/lodlinje träffar längst fram på foten, jag tycker man ska sträva mot att få lodlinjen mitt på foten eller mot hälarna. Jaja, det är lätt att se en bild och sitta och tycka till, en klockren knäböj är fan svårt att få till och om huruvida vad som är det "rätta utförandet" finns det nog en hel del teorier om.
|
|
|
2013-12-09, 15:27
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av narcissisten
Du kanske kör mer pensionärsstyle? 
|
Nog för att jag är gammal men riktigt där är jag inte ännu. Jag har bara sömnvanor som dem
|
|
|
2013-12-09, 18:44
|
|
queen.
|
Citat:
Det är allt väldigt lite som saknas, om det alls gör det, ur ett SL-perspektiv. Däremot tror jag att du kan brösta upp dig bättre, men det kräver att man känner att stången ligger säkert, och det är kul att jobba på. När väl allt det sitter riktigt bra, känns lyftet lite lättare och då kommer du våga dig ner i djupet. Vi kollar på det till jul! Kram, och ha en go söndagskväll (i badet)!
|
Lite saknas det allt. Och ja, vi får definitivt kika på det till jul. Ser fram emot vår challenge också  Och hur visste du att jag badade igår kväll?
Citat:
Ursprungligen postat av eulalia
Oj, bra vikter på böjarna där: thumbup:!
Godkänt djup i SL: Lårets ovansida i höftböjen ska vara lägre än knäets ovansida. Det är mkt mörkt på bilden men jag tycker att den ser för grund ut. Det är inte så mycket som saknas dock, med mer lodräta underben och rumpan längre bak är det lättare att komma ner i godkänt djup. Stångens vikt/lodlinje träffar längst fram på foten, jag tycker man ska sträva mot att få lodlinjen mitt på foten eller mot hälarna. Jaja, det är lätt att se en bild och sitta och tycka till, en klockren knäböj är fan svårt att få till och om huruvida vad som är det "rätta utförandet" finns det nog en hel del teorier om.
|
Tack! Och välkommen hit  Precis som du säger så saknas det lite. Och tack bra tips, jag får gå tillbaka till ritbordet (aka gymmet) och testa mig fram.
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS
Nog för att jag är gammal men riktigt där är jag inte ännu. Jag har bara sömnvanor som dem 
|
If it looks like a duck, and it quacks like a duck......
|
|
|
2013-12-09, 19:51
|
|
Registered User
|
Grundade min bedömning på att det osannolika att bilden togs exakt i bottenläget hade inträffat, och enligt det antagandet har du varit liiite djupare under lyftet. Lite osäker på hur mycket du faktiskt kan räta upp underbenen. Tror du och jag har liknande proportioner på kroppen, och systemet måste vara i balans, med stången över foten. Men mer hälvikt som Eulalia säger bör du ha, och det tror jag kommer när du bröstar upp dig mer. Tänk på att pressa isär knäna för kung och kompani. Men som sagt, vi kikar på det! Och tro fan du ser fram emot vår challenge
|
|
|
2013-12-10, 22:23
|
|
queen.
|
C3 - W1 - D1 - 10/12
axeluppvärmning
militärpress
20 kg x 5
20 kg x 5
25 kg x 3
27,5 kg x 5
30 kg x 5
32,5 kg x 7
pausbänk
35 kg x 10, 10
bänk
35 kg x 10, 10, 10
chins
8, 6, 5, 4, 5, 5
sittande hantelpressar
12,5 kg x 12, 10, 8
hantellyft framåt
6 kg x 10, 10, 10
hantellyft sidan, raka armar
6 kg x 9, 7, 5
sneda armar 2 pumpset
baksida axlar maskin
17,5 x 10, 10, 10
baksida axlar cc
3 set
lats pushdown
3 set
axelpress maskin
3 set
facepulls
5 set
Och så lite stretching på det. Tränade ihop med en kompis idag, vi ska ev börja träna ihop lite mer regelbundet. Det blir nog skoj
I övrigt kände jag mig klen. Ingen kraft i musklerna. Sad face. Tror det har att göra med att jag fortfarande inte ätit ikapp den vikten jag tappade för några veckor sen, samt att jag fortfarande har lite svårt att få i mig nog med mat. Försöker verkligen äta mer men ja, det går sådär.  Nya tag imorgon.
Jag har köpt en julklapp till mig själv och i år kom tomten tidigt, hihi.
|
|
|
2013-12-10, 22:31
|
|
Registered User
|
Wohoo, Power Perfect II, inte illa! Grattis! Ska bli kul att höra vad du tycker om dem. Skumma att gå i, inte sant?  Lite som att stå i en grön skidbacke, tycker jag.
Dricker du mjölk? Det är ju ett enkelt sätt att öka kaloriintaget. Ett glas mjölk till går alltid ner. Sen finns ju den goda starkmjölken, mmmm!
|
|
|
2013-12-10, 23:34
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
är riktigt förtjust i mina dojjor, förbättrade mitt böjdjup avsevärt och känns mycket stabilare än o köra barfota som jag annars har gjort för att slippa svampiga träningsskor...
Håller med föregående talare, ser tu som om du är på tå eller på väg upp på tå i böjen... stångens placering bakpå kan också påverka hur böjtekniken blir. För min del upptäckte jag att ju längre ner jag satte stången, desto mer ryggfäll fick jag för att fixa balansen och desto mer flyttade jag fram tyngdpunkten och gick upp på tå.
Bara o filma o utvärdera sig själv o se hur det ser ut.
Energimässigt så har vi ju som du vet samma problem med att få i sig energi o öka i vikt osv, men mitt knep har varit att hitta någon riktigt god maträtt. Upptäckte att de där proteinoptirätterna också var rätt tråkiga o äta å att jag blev mättare fortare för att det just inte var så skoj o äta. Lösningen blev en proteinberikad lasagne med massor med ostsås, ojoj, dat cravings..
|
|
|
2013-12-11, 12:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Mitt tips för att få i sig mer är att ha saker hemma som går fort att göra i ordning. När man "måste" äta mer men inte direkt är sugen känns havregrynsgröt i micron som att laga en nobelmiddag. Mjölk, flingor, proteinbars, yoghurt och liknande behöver ju ingen tillagning alls.
|
|
|
2013-12-12, 11:48
|
|
queen.
|
Citat:
Wohoo, Power Perfect II, inte illa! Grattis! Ska bli kul att höra vad du tycker om dem. Skumma att gå i, inte sant? ; ) Lite som att stå i en grön skidbacke, tycker jag.
Dricker du mjölk? Det är ju ett enkelt sätt att öka kaloriintaget. Ett glas mjölk till går alltid ner. Sen finns ju den goda starkmjölken, mmmm!
|
De var lite skumma att gå i men helt LJUVLIGA att böja i. Som en dröm ju.
Dricker inte mjölk längre. Gjorde alltid det förr (typ 2l om dagen) men började sen få ont i magen. Och då blev mjölken rätt äcklig. Så tack för tipset men jag får nog leta vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
är riktigt förtjust i mina dojjor, förbättrade mitt böjdjup avsevärt och känns mycket stabilare än o köra barfota som jag annars har gjort för att slippa svampiga träningsskor...
Håller med föregående talare, ser tu som om du är på tå eller på väg upp på tå i böjen... stångens placering bakpå kan också påverka hur böjtekniken blir. För min del upptäckte jag att ju längre ner jag satte stången, desto mer ryggfäll fick jag för att fixa balansen och desto mer flyttade jag fram tyngdpunkten och gick upp på tå.
Bara o filma o utvärdera sig själv o se hur det ser ut.
Energimässigt så har vi ju som du vet samma problem med att få i sig energi o öka i vikt osv, men mitt knep har varit att hitta någon riktigt god maträtt. Upptäckte att de där proteinoptirätterna också var rätt tråkiga o äta å att jag blev mättare fortare för att det just inte var så skoj o äta. Lösningen blev en proteinberikad lasagne med massor med ostsås, ojoj, dat cravings.. 
|
Tror jag kommer trivas lika bra med mina skor jag  Jag har dock stången rätt högt redan nu, så inte det som är problemet. Men jag får filma igen och kika.
Proteinoptirätter äter jag rätt sällan som det är nu. Varje måltid ska förvisso innehålla protein men jag äter rätt mycket husmanskost faktiskt, med både protein, mycket kolhydrater och fett. Får väl börja äta godis för att få upp intaget
Citat:
Mitt tips för att få i sig mer är att ha saker hemma som går fort att göra i ordning. När man "måste" äta mer men inte direkt är sugen känns havregrynsgröt i micron som att laga en nobelmiddag. Mjölk, flingor, proteinbars, yoghurt och liknande behöver ju ingen tillagning alls.
|
Det är ett väldigt bra tips, tack! Tillagningen är ju en del, sen kommer själva inmundigandet nästa. Har du några tips för det med?
|
|
|
2013-12-12, 12:04
|
|
queen.
|
C3 - W1 - D2 - 11/12
sumomark
45 kg x 5
55 kg x 5
65 kg x 3
75 kg x 5
bälte
85 kg x 5
95 kg x 3 - fail. Tappade nästan stången på sista.
böj
50 kg x 10, 10
70 kg x 2
frontböj
50 kg x 10, 10, 10
Första testet av skorna. Guuuuuuud.
hanging leg raise
5 x 10
lite handstandlek
magmaskin
3 set
mage cc
3 set
sidovikt
3 set
nåt mer?
Äh. Jag måste räkna om 5/3/1 nu när jag kör sumomark istället för vanlig mark. Mitt grepp är som sagt mycket svagare när jag inte kör mixat. Blev lite sur men det gick över rätt fort.
Skorna dock! Åh! Testade på en 2:a på 70 bara för att se hur det kändes och det känns väldigt väldigt väldigt bra. Ska bli roligt att använda dem på riktigt i slutet av veckan.
Sen när jag kom hem efter gymmet igår så hade min lillebror (som tillfälligt bor hos mig) dragit iväg till Kössö till en kompis. Och jag hade lämnat min hemnyckel inne i lägenheten, eftersom jag inte ens hade tänkt tanken att han kanske inte skulle vara hemma när jag kom hem.  Ringde låssmed och eftersom jag har en fantastisk säkerhetsdörr så hade det gått på 4,5k. Ovärt. Tog istället en taxi till min andra bror på andra sidan stan och hämtade min extranyckel. Väl värt 450 spänn. Var dock sjuuuuuuukt slut eftersom jag inte ätit efter träningen (och dessutom var extremt kissenödig) så när jag väl kom hem så dog jag typ. Hade gått över gränsen för hungern till illamående så fick nätt och jämt i mig två mackor, duscha och sen somnade jag. Låt oss glömma gårdagen.
Fortsatt viktnedgång dock, inte helt oväntat. Snart tillbaka på startläget inför bulken. Eller, jag är väl där nu, iom att jag började med kreatinet också och det är iaf ett kilo vätskevikt. Jag tappar det snart asså. Försöker med mat, fika, lura i mig saker jag vet att jag inte kan motstå men fan .. inget hjälper typ.  Ger snart upp.
|
|
|
2013-12-12, 12:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av narcissisten
Det är ett väldigt bra tips, tack! Tillagningen är ju en del, sen kommer själva inmundigandet nästa. Har du några tips för det med?
|
Ät bara sånt du tycker om  ? På deff tycker jag att allt smakar ljuvligt oavsett hur torrt det än är men när jag ska gå upp är det svårare och torr mat som växer i munnen går bort. Köttfärsås kan jag äta i princip hur mycket som helst av och det är ganska lätt att reglera kaloritätheten genom fetthalt på färsen, matlagningsgrädde osv. Det är lätt att göra storkok på vilket innebär att det blir ganska många matlådor över. Många matlådor = awesome. Drick dig inte mätt på vatten. Förutom "vanlig" mat så bunkra som sagt upp med saker du bara kan ta direkt från skafferiet/kylskåpet och trycka i dig.
Annars är det ganska svårt att ge bra tips när jag inte vad vad du brukar äta eller vad du tycker om.
Senast redigerad av Frantic den 2013-12-12 klockan 12:12.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:18.
|

|