Hm? Fötterna är rakt under stången och knäna framför.
Det jag ser är att du ställer dig med röven en halvmeter från stången med ryggen något så när i en bra form (fast framåtböjd) och med stången på rätt höjd på ryggen. Sen flyttar du in röven genom att svanka dig in under stången och samtidigt böja benen.
Nu har du skapat den form på kroppen som du inte vill ha.
Du kanske har ett skäl för att inte få in kroppen under stången i avlyftet men jag skulle fundera på att få in mer av dig redan från början.
Det jag ser är att du ställer dig med röven en halvmeter från stången med ryggen något så när i en bra form (fast framåtböjd) och med stången på rätt höjd på ryggen. Sen flyttar du in röven genom att svanka dig in under stången och samtidigt böja benen.
Nu har du skapat den form på kroppen som du inte vill ha.
Du kanske har ett skäl för att inte få in kroppen under stången i avlyftet men jag skulle fundera på att få in mer av dig redan från början.
Mja kanske. Tror det ser mer ut än det är.
Marken var frimärkslätt hela vägen men inte så stabil att jag kommer att släppa iväg den någonstans. Var lite öm i ryggen fram emot kvällen efter detta och även lite stum idag. Inga känningar på fel sätt dock så det är bara att äta upp det som serveras.
Vikten igår kväll var 126.7 så den verkar inte röra sig just någonstans.
(skulle kanske passa bättre på en som mig som fitt-nesstränar?)
Men det där klädesplagget på underkroppen...?
Är de inte lite omanliga? Eller rent av väldigt bögiga!?
(skulle kanske passa bättre på en som mig som fitt-nesstränar?)
Är det inte så att män bär de plagg de önskar medan andra väljer plagg efter deras bögighet?
Oj, det visar sig att det smakar bäver med 6x6 i böjen trots att stången knappt är frankerad. Den galna damen kunde bekräfta att doktor Adler har rätt: jag svankar som en hynda. Jobbade med att varken krumma, svanka och på att hålla in röven alla set. Riktigt jobbigt blev det; en angenäm känsla trots allt. Det var ett satans jävla bra tag sedan jag gjorde något i böjen som faktiskt var jobbigt.
Gick på tyngre i bänken men det var just det. Tungt. Svag som en fjärt är jag. I väntan på nästa OS.
Det här med att svanka i böjen, jag har alltid trott att det är lite av en non-issue? Att det för det mesta är så svårt att undvika att krumma ryggen, så att svanka oftast inte är ett problem?
Jag skulle tro att jag rör min rygg ungefär som du gör i knäböjen, finns det alltså en poäng (styrke- eller skaderiskmässigt) i att sträva ännu mer efter en neutral rygg, eller är det lite skitsamma?
Jag är riktigt glad att jag hittade din journal här! Hade kikat på body.se tidigare, men där har det ju vart stilla rätt länge. Grymt kul och inspirerande att läsa om din träning! En vacker dag ska jag också vara duktig på marklyft...
Det här med att svanka i böjen, jag har alltid trott att det är lite av en non-issue? Att det för det mesta är så svårt att undvika att krumma ryggen, så att svanka oftast inte är ett problem?
Jag skulle tro att jag rör min rygg ungefär som du gör i knäböjen, finns det alltså en poäng (styrke- eller skaderiskmässigt) i att sträva ännu mer efter en neutral rygg, eller är det lite skitsamma?
Jag är riktigt glad att jag hittade din journal här! Hade kikat på body.se tidigare, men där har det ju vart stilla rätt länge. Grymt kul och inspirerande att läsa om din träning! En vacker dag ska jag också vara duktig på marklyft...
Alltså för enbart byggeri av ett par rejäla hjul är det säkert ingen issue men det som händer är att kraft som skulle kunna gå rakt upp genom kroppen och in i stången, kickar istället ut häcken för ett ögonblick. Förutom det så är den positionen man hamnar i inte fullt lika "stryktålig" som en tänkt en med häcken under kroppen. Så med andra ord: När det tuffa kommer gående så vill man ha kroppen och kraften samlad.
Nu när jag ändå gör ett omtag och omsortering av alla pärmar så fixar jag allt dåligt på en gång.
Jag kommer att börja skriva pärmar på Body också framöver.