2009-06-13, 22:40
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
haha, inget går upp mot lite attention
snart börjar en ny dag!
|
Det har du rätt i... borde kanske knyta sig, lillfis lär väl vakna halv sju "Mamma jag är hungrig"? (borde kanske räkna på hans kcal, lätt dubbla mitt fn känns det som  )
|
|
|
2009-06-13, 22:42
|
|
Madamp!
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Meh, jag har INTE  i skogen! Det var ordinär "lek"träff m kompis å hennes ungar.
|
Jasså med en tjej, så pass  I see... Hawt! men sluta nu för tusan att ge mig bilder i huvvet!! Godnatt!
|
|
|
|
2009-06-13, 22:47
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Madame
Jasså med en tjej, så pass  I see... Hawt! men sluta nu för tusan att ge mig bilder i huvvet!! Godnatt!
|
Sluta duuu å ge mig bilder i huvudet... vill inte riktigt se henne så, jättego tjej men.. nä. Not.
Gonatter!
|
|
|
2009-06-14, 15:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Blev kallad för "Ronja" idag...
|
Enligt mig så är det där en riktigt skön frilla. Tror att du ska tänka mer i banor som att: "det regnar ute, måste ut NU!" "äntligen regn igen" osv... sjukt söt är du ju åxå men det va väl ingen nyhet, du har en stabil fanclub här på forumet redan(mig inräknad). Sköna dagar är alltid välkomna och lite aw:ing är väl aldrig fel, det är ju inte för inte som man för en träningsjournal lixom...
Snart ny vecka = FULLT ÖS
|
|
|
2009-06-14, 19:31
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC
Enligt mig så är det där en riktigt skön frilla. Tror att du ska tänka mer i banor som att: "det regnar ute, måste ut NU!" "äntligen regn igen" osv... sjukt söt är du ju åxå men det va väl ingen nyhet, du har en stabil fanclub här på forumet redan(mig inräknad). Sköna dagar är alltid välkomna och lite aw:ing är väl aldrig fel, det är ju inte för inte som man för en träningsjournal lixom...
Snart ny vecka = FULLT ÖS 
|
Yeah baby, ÖS!!
Det där med fanclub är ju lite humor, men tack för komplimang!
Tänker faktiskt ofta just "det regnar ute, måste ut NU!" "äntligen regn igen" osv.. men det beror nog mer på hur jag är tillknycklad på insidan huvudet än att utsidan behöver "ronjas" till.
Träning:
Nä, blev ingen träningsdvd igår och tveksamt om jag drar en ikväll. Det är helt enkelt dötråkigt! Nån situps och armhävning dock, men lamt. Promenixat drygt 1 h rask i regnet.
Maten:
Kesella 105 k, jordgubbar 35 k, vattenmelon 35 k,
ägg 254 k, mjölk 45 k, knäcke 29 k, roquefort ost 45 k,
Lax 226, broccolimix 50 k, champinjoner 18 k,
mjölk i kaffe 40 k, tesked smet till banankaka okänt antal kcal, choklad 15 k=
897 kcal. Blir nog ett par ägg till, men inte mer än så pga tidigare leverne i veckan. Plågsamt nog doftar det underbar banankaka i hela lgt..
Men EN bit är ingen bit så då hoppar jag hellre över den än att tråna efter en hel banankakeladdning.
Nu ska jag sätta mig och lusläsa kalendern å kolla om jag får ngn liten stund på gymet, har grabben och jobbar mkt men kan nog piska mig med kroppsvikten i värsta fall!
|
|
|
2009-06-15, 19:24
|
|
Ge mig en igloo
|
Gharaaraaaa!  Har inte styrketränat sen den 9:e, bara ngn random trist situp och armhävning. Förtvinar jue..
Well, imorrn smäller det iaf!  Då jeflar, har mutat en vikarie på jobbet att få en halvtimmes längre lunch, men min arbetsgivare borde inte klaga för en tränad Lella är bättre medarbetare än en som klättrar på väggarna.
Ska nog verkligen ta tag i ett "sura äpplet" pass. Dvs ett hemmastyrkepass att göra när man måste bita i det sura äpplet att inte kunna besöka gymet.
Tränat:
Neh - 40 min rask prommis + 20 min dammsugning ägnade jag lunchrasten åt idag. Sen har jag setat på rompan.
Ätit:
210 k ägg, 40 viltost, 40 k mjölk (i kaffet),
350 k viktväktarlunch (färdig lådda lasagne),
57 k äpple, 35 k mjölk (i kaffet),
(sen hade jag tänkt äta hemlagad pizza med sonen men den blev aldrig klar så när han lekte med lera så åt jag: ) 3 proteinbars á la 553 kcal (=godis till middag, jättesmart..),
sen efter det kände jag att jag liksom ätit upp mina kcal så ett ägg 71 k och cola light mumsas atm= 1356 kcal.
(åt förresten 140 k ägg igår, så tutti blev 1037 k - inte kommit under 78 kg än och vill att det ska hända ngt därav lite lågt nu i dagarna).
Min plan att nå 75 kg till v 29 går ju sådär, å andra sidan är livet gött här ngra kg över också.
|
|
|
2009-06-15, 19:47
|
|
Madamp!
|
Citat:
Sen har jag setat på rompan.
|
Just ja, hur går det med sizen på rompan, krympt mera eller stannat? jag märker nämligen att nojjfokus verkar ha flyttats till det där andra putet högre upp
Men du, 78-75 på tre veckor borde ju inte vara rymdteknik att kirra...
Fast som du säger så är ju inte siffrorna på liv eller död! låter bra att du mår bra tycker jag!
|
|
|
|
2009-06-16, 19:13
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Just ja, hur går det med sizen på rompan, krympt mera eller stannat? jag märker nämligen att nojjfokus verkar ha flyttats till det där andra putet högre upp
Men du, 78-75 på tre veckor borde ju inte vara rymdteknik att kirra...
Fast som du säger så är ju inte siffrorna på liv eller död! låter bra att du mår bra tycker jag! 
|
 Ja, men ska det vara så himla svårt att få behålla lite hull på rätt ställen och tappa där man vill.. ?! Tydligen.. Ska inte klaga, mår ju faktiskt oförskämt bra i mitt skinn för närvarande ändå.
Kanske inte rymdteknik, men har trevliga mattillfällen inplanerade och tja.. lite svårt att hitta vars träningstillfällen ska kunna ske (grabben semester från dagis, gymet har fucked up öppettider, på joppet vill de boende ha sommaruppehåll från gymet wtf..). Den som lever får se!
I morse vaknade jag 3.40 - taggad inför styrkepass, men fick snällt somna om.. sen vaknade jag 6.30 lika taggad - då klev jag upp och njöt av lång frulle å musik.. snacka om efterlängtat pass iaf!  Har ju pumpat i mig kreatin i 1½ vecka nu utan att få utlopp för det!!
Träning: (minns nog inte riktigt, testing: )
1h rask prommis.
Gymet:
Latsdrag: (varvade m övn nedan); som vanligt lätt, medel, tung, medel - men sista setet väldans många reps. Bra!
Hantelrodd: (jaaaa, jag vågade mig in bland fria vikterna hurra för mig!) Dock var jag lite skärrad så blev en rätt lätt rodd, 14 kg i 4 set 12-15 reps (men de var snygga).
Höga rodd maskin: Här var jag plötsligt jättestark, körde tyngre än jag testat tidigare och 15 reps i 3 set. Bra bra!!
Ryggresningar m 5 kg platta: Lätt här med! 4 set 15 reps, på sista körde jag 5 till utan vikt.
Hittepåövning baks axlar i ryggresningsmojäng högt inställd: 2,5 plattor 20 lätta reps, tog sedan 5 kg hantar som kändes lätta 15 rep i 3 set. Go pump i baksidan axlarna, testar tyngre nästa gång!
(här började tiden tryta så lite kasst fokus)
Magmaskinvrid: 45 kg x 20 rep, 55 kg x 15 rep.
Bicepscurlsuppvrid:(varvade m övn nedan) 10 kg 3 set (10, 8 , 6 rep)
Tricepspress m en hantel stående: 5 kg 3 set 10 reps på varje och det var tungt för jag har klena såna tricepsar dårå... men men!
Jättenöjd med passet i stort; en del pb´n (räknar från comebacken, förr var jag starkare men det struntar vi i nu när vi räknar pb okii) och var ju rätt jäkla taggad! Skoj skoj!
Imorrn blir det det som var kvar, lite axlar bröst ben mage typ. Hade först tänkt gå på gympa men ser inte ut att bli ngt gymbesök förrän tidigast om en vecka (desto större anledning att testa hemma-kroppsviktpass som gärna "glöms" bort).
Ätit:
Strawberry cheesecake yoghurt  120 k, knäcke 29 k, ägg 140 k, kaviar 17 k, chokladbit 25 k, mjölk i kaffet 30 k,
Viktväktarfryst lådda 340 k + ägg 70 k,
Spenatsoppa 80 k, ägg 140 k, kräftstjärtar 24 k,
Tomat 14 k, fylld med 90 k viltost, äpple 57 k, mjölk i kaffe 40 k,
Kesella 70 k, blandade frysta bär 23 k (+kakao&chilikrydda), mjölk i kaffe 25 k,
saltsugen= sill 24 k + jordnötter 75 k:
1438 kcal.
Jättetrött, tidig kväll för mig. Gonatt folk!
|
|
|
2009-06-16, 20:35
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2003
|
Nu drog du verkligen till med ett superduperdunderfintpass! Trevligt att du gav dig på de fria vikterna också
Känner du av kreatinet något? drar du på dig mkt vätska?
|
|
|
2009-06-16, 20:51
|
|
Madamp!
|
Citat:
Hantelrodd: (jaaaa, jag vågade mig in bland fria vikterna hurra för mig!) (men de var snygga).
Magmaskinvrid: 45 kg x 20 rep, 55 kg x 15 rep.
|
Härligt härligt! Snygga hantelroddar gillar vi!
Och sen läste jag fel, läste Madamevrid  , tänkte "ah, ballt, nu har hon norpat nån övning från mig", fyffan jag är verkligen självfixerad to the bone, ska man  eller  ?
|
|
|
|
2009-06-16, 22:10
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jonna
Nu drog du verkligen till med ett superduperdunderfintpass! Trevligt att du gav dig på de fria vikterna också *flex *
Känner du av kreatinet något? drar du på dig mkt vätska?
|
Tack, ja det kändes bra!
Bra fråga! Ligger ju på kcalminus men vikten har inte ändrats så mkt, fotade när jag färgade håret nyss (ja, jag lägga mig tidigt, vilket skämt...) men svårt att säga?! Särskilt eftersom jag bara jämför med den förbaskade armen haha.. (skulle ha lyssnat på kloka röster om annan typ av jmf bild..!)

(i vitt linne=innan kreatin, i svart för stor bh=efter 1 ½ v kreatin, 2 styrkepass tror jag)
Orkade inte välja en (båda från nyss, brukar fota torsdagar men har inte tillgång till internet då).
Citat:
Härligt härligt! Snygga hantelroddar gillar vi! *cupid * : thumbup:
Och sen läste jag fel, läste Madamevrid :em :, tänkte "ah, ballt, nu har hon norpat nån övning från mig", fyffan jag är verkligen självfixerad to the bone, ska man  eller  ?
|
Härligt var ordet!
Well, om du kör sned mage i en maskin så kan jag ju hävda att jag norpat övningen från dig? ; ) Nu ska jag iaf norpa din kloka vana att logga ut innan det är mitt i natta, så det blir ngt redigt pass imorrn!
|
|
|
2009-06-17, 19:13
|
|
Ge mig en igloo
|
Träning: (sådär koll på passet, var lite oinspirerat men motivationen höjdes när jag märkte att jag var lite stark ändå)
2 h rask prom (2 tillfällen)
5 min rodd
Axelpressar hm, började svagt men ökade tror jag satte pb? 4 set
Bröstpressar uppåt..hm. Fick lov att köra låg vikt i början, men det tog sig! 4 set.
Bröstpressar maskin framåt: 2 set (ogillar jättestarkt att köra bröst, klen ursäkt mao - lär förbli klen om jag inte gör ngt åt saken)
Benpressar (skulle jag ju inte köra? Hm). Iaf pb tungt å 15 reppare x 3 set (innan jag kom på att jag befann mig på fel ställe)
Utåt rumpmaskin: ja lite rompa skadar väl inte! 3 set, 12 reps på varje.
Bencurlmaskin: pb här med, tungt i 13 reps x 4 set. Ökade vikten för varje, kändes jättebra!
Mage på boll: 12 x 2 - men tyckte inte att den tog så bra som när man typ.. gör nästa övning som är..
Ligga och "cykla" (typ) med benen och möta med överkroppsvrid. Så många jag pallade (var typ 10-15 st) i 3 set.
Tror det var allt?
Ätit
Omelett: ägg 140 k, tomat 15 k, fetaost 60 k, kräftstjärtar 42 k, mjölk i kaffet 35 k,
Prottepulver 130 k,½ delicatoboll 150 k (varför säljer de delicatobollar på gymet?  Åt bara halva för jag kom på att det var avslutningsfika på dagis sen),
1½ bit rulltårta med fyllning, grädde + jordgubbar på toppen.. säg.. 350 ? k,
liten MacDhamb 250 k (utan 1 av bröden iofs) + fanta free,
Ägg 70 k, räkor i lake 63 k, mjölk i kaffe 45 k,=
1350 kcal (uppskattningsvis). Bärkesellaröra m sötmandlar upp till 1600 k lite senare har jag på känn.
Ska upp till Dalom över midsommar så blir väl lite extra kcal (fast å flytande form) och sen jobbar jag på lite + gymet har stängt så får se hur mkt jag känner för att  på mig..
Vikten är fortfarande 78 kg, kanske binder kreatinet lite vatten (vetesjutton hur man vet det).
Glad midsommar alla!
|
|
|
2009-06-17, 23:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Trevlig midsommar Lella du.
|
|
|
2009-06-17, 23:41
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC
Trevlig midsommar Lella du.
|
Spanx lången.. har fixat mina chimay idag så allt är kirrat. Ha det skoj du med!
|
|
|
2009-06-18, 08:10
|
|
Ge mig en igloo
|
Haha, vilken skön jobbarkompis jag har.. "Om vi delar på den här chokladkakan (200 grams nöt, Marabou) så går jag och tränar nu och du får gå sen, deal?"
Självklar deal!  Träna OCH choklad, trodde jag skulle jobba till tåget upp till Dalom gick typ.. (och jo, vi har arbetsuppgifter också, men de vi behöver vara 2 på klarar vi av i halvtid, vi är sååå smarta å sååå fulla av choklad och träningslust, gött!!!  ). Tänker ro, crosstraina och cykla omvartannat min timme..
Bästa arbetsplatsen ever.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:13.
|

|