2006-11-30, 00:47
|
|
AKA Kapten Klänning
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Larsen
Satt tio timmar varje dag på sommaren och sålde jordgubbar. FÖR 35 JÄVLA KRONOR?=!? Halva jag dog där under parasollen. Ringer han och frågar i år igen funderar jag på att yxmörda honom. Eller åtminstonde säga till på skarpen 
|
Ha, ha! 350 kr för tio timmars jobb? Du vinner!
|
|
|
2006-11-30, 00:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2006
|
Nu när du säger det tycker jag det faktiskt låter rätt så mycket, kanske man ska ta det igen ändå. Blev rätt solbränd faktiskt
|
|
|
2006-11-30, 00:51
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Nu när du säger det tycker jag det faktiskt låter rätt så mycket,
|
Nä. 35:- /h = mindre än avtal.
|
|
|
2006-11-30, 00:52
|
|
-Frank-
Reg.datum: May 2006
|
Jag sommarjobbade med att programmera PLD:er för många år sen. Sätta kretsen i en sockel, stänga luckan, trycka på space, öppna luckan efter nån minut när den va klar, sen börja om från början. Det var så tråkigt att jag va tvungen att sticka en skalpell i fingertopparna för att hålla mig vaken. Kletade också ut en massa lödpasta, eller fluss eller va det va, på bordet och gjorde bollar av det när det torkat.
|
Balkantrappan
|
|
|
2006-11-30, 00:53
|
|
AKA Kapten Klänning
|
Citat:
Nu när du säger det tycker jag det faktiskt låter rätt så mycket, kanske man ska ta det igen ändå. Blev rätt solbränd faktiskt 
|
Date of Birth: August 9, 1989
Det förklarar en del. Men jag hade inte under några omständigheter jobbat för 35 kr i timmen, ens i din ålder.
|
|
|
2006-11-30, 00:55
|
|
-Frank-
Reg.datum: May 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Löjtnant Blank
Date of Birth: August 9, 1989
Det förklarar en del. Men jag hade inte under några omständigheter jobbat för 35 kr i timmen, ens i din ålder.
|
Har en kompis som blev "tvingad" till ett sommarjobb inom äldreomsorgen och fick 18kr/h.
|
Balkantrappan
|
|
|
2006-11-30, 00:57
|
|
AKA Kapten Klänning
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kurash
Jag sommarjobbade med att programmera PLD:er för många år sen. Sätta kretsen i en sockel, stänga luckan, trycka på space, öppna luckan efter nån minut när den va klar, sen börja om från början. Det var så tråkigt att jag va tvungen att sticka en skalpell i fingertopparna för att hålla mig vaken. Kletade också ut en massa lödpasta, eller fluss eller va det va, på bordet och gjorde bollar av det när det torkat.
|
Ha, ha. Känner igen det där. Jag förstår ärligt talat inte hur man står ut med industrijobb i längden. Det strider för fan emot människans natur att vara instängd i en fabrik och göra samma sak om och om igen.
|
|
|
2006-11-30, 00:57
|
|
Registered User
|
Citat:
Har en kompis som blev "tvingad" till ett sommarjobb inom äldreomsorgen och fick 18kr/h.
|
Trevliga de där gamlingarna!
|
|
|
2006-11-30, 00:58
|
|
AKA Kapten Klänning
|
Citat:
|
Jag skulle hellre dö än att ta det jobbet. Helt ärligt.
|
|
|
2006-11-30, 01:02
|
|
Registered User
|
njaaaa, överdriver du inte lite nu?
|
|
|
2006-11-30, 01:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Jobbade som utesäljare direkt efter studenten och det sög riktigt mycket.
And shepherds we shall be, for thee my Lord for thee, power hath descended forth from thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command. We shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be. In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti.
|
|
|
2006-11-30, 01:07
|
|
Ich bin Bananatastic!
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Löjtnant Blank
Jag skulle hellre dö än att ta det jobbet. Helt ärligt.
|
Stackare  Jag skulle hellre leva.
Jag har haft många repetitiva och tråkiga jobb, som att t.ex. ladda in tusentals pressreleaser och fixa deras html kod till en databas, men efter ett tag kommer man in i ett bra flow och får ett grymt bra öga för minsta lilla detalj, då blir det inte så farligt längre. Jag är mycket noggrann av mig. Fast då får jag också ta pauser väldigt ofta, annars hade det varit outhärdligt trots ett bra flow.
|
|
|
2006-11-30, 01:09
|
|
Registered User
|
Mmm bra flow är det viktigaste.
|
|
|
2006-11-30, 01:27
|
|
AKA Kapten Klänning
|
Citat:
njaaaa, överdriver du inte lite nu? 
|
Överdriver jag någonsin? Jag skulle hellre karva ut mina egna organ med en rostig förskärare än att ta det där jobbet.
|
|
|
2006-11-30, 02:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2002
|
Jobba med paktetsortering och direktreklam på posten är också ett riktigt skitjobb. Jag är väldigt glad att jag har ett fast jobb, men jag önskar bara att man inte ville kasta sig från stans högsta byggnad efter varje arbetspass.
Nu har jag så pass tur att vi får använda MP3-spelare på arbetsplatsen, annars skulle jag ha brytit ihop efter första veckan. Lyssnar en hel del på audioböcker. Tror aldrig jag har "läst" så mycket i hela mitt liv som sen jag började arbeta på posten, och det ska man kanske se som något positivt.
Tyvärr så är arbetet så enformigt som man kan tänka sig. På paketsidan så roterar vi mellan fyra olika arbetsstationer, vilka alla är ganska enformiga. På reklamhanteringen har vi hela två arbetsstationer, och största delen av dagen så står man och matar en sorts reklamblad från pall, timme efter timme. Väldigt många på arbetsplatsen har inte med sig musik eller något till jobbet och står med hörselskydd och matar reklam hela dagen. Jag fattar inte hur de klarar av det, man känner praktiskt taget hur hjärnan börjar ruttna bort de stunder då man bara står och matar reklam och lyssnar på bullret från maskinen.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:42.
|

|