2006-03-31, 17:33
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles
Att många män föredrar tjejer med stora bröst, breda höfter och stora rumpor etc förklaras ibland med populärbiologismen "På stenåldern överlevde de män med gener som gjorde att de gillade och valde ut kvinnor med stora bröst och stora sköten, för dessa kunde lätt föda fram barnen utan att de klämdes ihjäl vid födseln, och deras stora magasin kunde hålla mycket mjölk så att barnen inte svalt ihjäl".
|
Stora sköten är det första jag tittar på ute på stan!
|
|
|
2006-03-31, 17:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
|
You wish....
|
|
|
|
2006-03-31, 20:25
|
|
Now You See Me
Reg.datum: May 2003
|
Jag har aldrig hört en tjejkompis säga att storleken inte spelar någon roll om dom haft sex med en kille som haft liten.
Däremot är det några som bestämt hävdat att storleken inte spelat någon roll men sedan ändrat sig efter att dom då haft sex med någon som haft liten..
Men icke att förglömma att dessa killar kan vara fruktansvärt bra på att slicka istället så det är väl upp till var och en vad man gillar bäst.
Sen vete sjutton om mina kompisar verkligen kan räknas som "normala"
|
|
|
2006-03-31, 20:30
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Det är så skönt att inte behöva bry sig ibland.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2006-03-31, 21:10
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles
Enligt vilka belägg är det skitsnack? Vad baserar du den åsikten på?
Det finns en hel del studier som påvisar att det ligger någonting i det nämligen, är intresserad av kontrapunkter.
(Lutar själv åt en slags biologisk reduktionism, och tror att det mesta i längden, oavsätt graden av komplexitet, kan härledas till evolutionen.
De flesta som försöker motbevisa biologismen gör det genom att visa på att det inte finns direkta paralleller mellan t.ex kulturella fenomen och evolutionen, men bemöter inte hur det i förlängningen skulle kunna härledas dit.)
|
Jag säger som Allan: Källa på det?
Tror inte vi kan dra för starka paralleler till biologin, den finns väl där men inte direkt så att inte MTV kan sätta den ur spel.
Sedan angående penisfrågan. Skulle bli mycket förvånad som inte så gott som alla tjejer hade en preferens när det gäller storlek. Däremot bara för de föredrar en viss storlek så betyder ju inte det att de utesluter allt annat eller att det inte funkar om det inte är den storleken. Jag vet ungefär vilken storlek på brösten jag skulle tycka är "optimalt" men den tjejen jag har varit mest kär i hade väldigt små bröst och det var rätt lång ifrån mitt ideal men tyckte hon var snyggast i världen ungefär. Detta var innan jag blev gammal och bitter såklart.
Men det är klart att båda könen hänger upp sig när de ser det motsatta könen sucka efter någon man inte har. Då tror man att man är automatiskt utesluten. Men det behöver ju inte direkt vara så..
|
|
|
2006-03-31, 21:49
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spiffy
Försök dig på en gissning.
|
jag vill inte gissa vad en 15-åring menar med svinga utan jag vill veta vad han menar.
jag tror inte han har en aning om hur man eg gör
|
|
2006-03-31, 21:51
|
|
Kolos egen surtant
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Citat:
Ursprungligen postat av *Flash*
Jag har aldrig hört en tjejkompis säga att storleken inte spelar någon roll om dom haft sex med en kille som haft liten.
Däremot är det några som bestämt hävdat att storleken inte spelat någon roll men sedan ändrat sig efter att dom då haft sex med någon som haft liten..
|
eller en stor!
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
Det är så skönt att inte behöva bry sig ibland. 
|
jag vet dom som har för stor och dom är inte så glada dom heller.
jobbigt att inte kunna ha sex som andra.
|
|
2006-03-31, 21:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy
19cm lång och 12cm omkrets, måste ju se ut som ett sugrör??
|
12 / π ≈ 3,8 cm i diameter. Fin fina sugrör
|
|
|
2006-03-31, 22:15
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles
Enligt vilka belägg är det skitsnack? Vad baserar du den åsikten på?
|
Bröst består av fett och bröstkörtelvävnad (basic skolbiologi). Hos en icke ammande kvinna är bröstkörtlarna mycket, mycket små; under graviditeten, när de blir aktiva växer de dock rejält. Man kan inte se på en kvinna hur bra hon kommer att vara på att producera mjölk i framtiden, eftersom det man ser inte är mjölkproducerande vävnad. Det enda man ser är om hon är av en kroppstyp som deponerar mycket fett på brösten. Om man pratar med läkare och barnmorskor (eller bara med kvinnor som fött barn) brukar det också snabbt komma fram att det finns kvinnor med små bröst som utan problem ammat en hel skock barn och kvinnor med meloner som fått flaskmata - och det omvända. Och att det inte går att gissa på förhand (det är möjligt att man kan ta en biopsi och på något sätt odla celler och testa deras delningskapacitet eller något, men det känns gaaaanska långt ifrån att kolla in tuttstorleken på tjejerna på stan).
Ang. höftbredden är det man ser hur brett utsidan på bäckenet är, respektive hur mycket fett som finns på höfter och rumpa. Hur stort "hålet" i bäckenet är på insidan syns inte, och det finns ingen direkt relation mellan höftbredd och "innervidd" (basic skolbiologi även här). Dessutom finns det en hel del andra faktorer som kan komplicera en förlossning, så inte ens ett jättehål garanterar lätta förlossningar och friska barn.
(tror du mig inte kan du ju alltid ringa på MVC och fråga).
Ang. vad tjejer tycker när det gäller vad som är den optimala storleken på penis lär det väl, som Trance och Wintersnowdrift påpekar finnas lika många åsikter om det som det finns om vad som är den optimala formen på näsa, händer, fötter osv. osv., och det lär inte finnas så många som låter en enda utseendedetalj avgöra. Eftersom Trance (enligt egen utsago) är gammal och bitter, Wintersnowdrift ett oskuldsfullt flickebarn och undertecknad en gammal nucka som (har vi ju fått veta) inte har fått tillräckligt mycket *** för att kunna uttala sig är det ju för all del möjligt att vi har fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Jwzrd
... bara svar från någon som vågar dela med sig av tycke och smak snarare än någon som hobbyfilosoferar och leker med adjektiv för att skapa motsägelser.
|
Sòm det du bidragit med i tråden då, menar du?
|
|
|
2006-03-31, 22:18
|
|
Banned
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Eftersom det där om att stora bröst och vida höfter (för storleken på sin kvinnas SKÖTE tror jag tämligen få män såg ens på stenåldern) skulle ha något samband med förmågan att alstra, föda fram och fostra barn är kvalificerad  så vågar jag gissa att det där om att kvinnor skulle älska stora penisar är detsamma, och alltså inte behöver någon populärbiologistisk förklaring. Något jag gärna skulle se är en förklaring till varför män TROR att alla kvinnor älskar stora penisar?
|
|
|
|
2006-03-31, 22:19
|
|
Kolos egen surtant
|
Citat:
Ang. vad tjejer tycker när det gäller vad som är den optimala storleken på penis lär det väl, som Trance och Wintersnowdrift påpekar finnas lika många åsikter om det som det finns om vad som är den optimala formen på näsa, händer, fötter osv. osv.,
|
faan menar du att inte alla tycker som jag gör?
|
|
2006-03-31, 22:21
|
|
Banned
Reg.datum: Jul 2005
|
Tolkia, jag har svaret på alla dina frågor.
|
|
|
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
"...or any freaky combination of small and big" ...?
|
|
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Bröst består av fett och bröstkörtelvävnad (basic skolbiologi). Hos en icke ammande kvinna är bröstkörtlarna mycket, mycket små; under graviditeten, när de blir aktiva växer de dock rejält. Man kan inte se på en kvinna hur bra hon kommer att vara på att producera mjölk i framtiden, eftersom det man ser inte är mjölkproducerande vävnad. Det enda man ser är om hon är av en kroppstyp som deponerar mycket fett på brösten. Om man pratar med läkare och barnmorskor (eller bara med kvinnor som fött barn) brukar det också snabbt komma fram att det finns kvinnor med små bröst som utan problem ammat en hel skock barn och kvinnor med meloner som fått flaskmata - och det omvända. Och att det inte går att gissa på förhand (det är möjligt att man kan ta en biopsi och på något sätt odla celler och testa deras delningskapacitet eller något, men det känns gaaaanska långt ifrån att kolla in tuttstorleken på tjejerna på stan).
Ang. höftbredden är det man ser hur brett utsidan på bäckenet är, respektive hur mycket fett som finns på höfter och rumpa. Hur stort "hålet" i bäckenet är på insidan syns inte, och det finns ingen direkt relation mellan höftbredd och "innervidd" (basic skolbiologi även här). Dessutom finns det en hel del andra faktorer som kan komplicera en förlossning, så inte ens ett jättehål garanterar lätta förlossningar och friska barn.
(tror du mig inte kan du ju alltid ringa på MVC och fråga).
|
Är det ändå inte möjligt att vi ändå har en instinkt att titta efter utvecklingen av vissa kroppsdelar, fastän det, enligt det du skriver, egentligen inte stämmer med kvinnans fortplantningsförmåga?
Nu kanske bröst är ett dåligt exempel, men bakdelar kanske funkar att resonera kring. Om vi nu ska ta upp evolutionen som ett exempel, så kanske det är något som är kvar inprogrammerat att stora bakdelar är det som gäller. Sen är vi människor ganska duktiga på att träna bort våra medfödda instinkter. Slutsaten är i vilket fall att det är samhället som ger små rumpor en chans. Helt fel.
Nej men kan det vara så att män skulle kunna dras till vissa fysiska drag fastän dom i praktiken inte ger några fördelar?
|
|
|
|
|
Kolos egen surtant
|
Citat:
Ursprungligen postat av mathor
|
man kan inte leverera ett diagram sådär utan att ha med bakgrunden.
det är basen för att man ska kunna göra en korrekt tolkning av det.
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:47.
|

|