2013-12-16, 18:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av CSE
Absolut! Vet inte om bilden ger så mycket, är inte så estetiskt lagd  Men är riktigt nöjd med smaken, äter en i detta nu!
Bifogad fil 105195
|
Ser gott ut!  Såfort jag köpt nytt proteinpulver ska det testas! Rädd att dom försvinner på en dag bara
|
|
2013-12-16, 18:36
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yheti
Ser gott ut!  Såfort jag köpt nytt proteinpulver ska det testas! Rädd att dom försvinner på en dag bara 
|
Gört  haha, de är väldigt mättande så att äta allt skulle vara en bedrift isf
|
|
|
2013-12-16, 21:14
|
|
Registered User
|
Styrka: axlar & bröst
Dagens pass blev lite annorlunda än vad jag hade planer på, körde styrka istället för kondition, inte mig emot!
Axelpress med hantlar
5x4 12,5kg
6x1 12,5 kg
Bröstpress med hantlar
5x5 15kg
Nöjd med passet och en bra start på veckan!
Nu blir det en proteinboll
|
|
|
2013-12-18, 18:57
|
|
Registered User
|
5 km löpning
Gick inte att skriva igår så tänkte skriva in gårdagens idag innan dagens pass(rygg).
Igår blev det 5km löpning, på band, tiden blev 30min så är nöjd. Slitigt sista km men det är inte optimalt att springa på band tycker jag, dels väldigt tråkigt men också alldeles för dålig luft i lokalen(iaf på mitt gym...) Men ja, inget att göra något åt då jag är lite för mörkrädd och frusen för att springa en längre sträcka utomhus såhär års
|
|
|
2013-12-18, 22:24
|
|
Registered User
|
Styrka: ben+triceps
Lite ändrade planer idag då samtliga stänger var upptagna när jag kom till gymmet, och vad är ett rygg-pass utan mark tänkte jag och ändrade till ben istället.. Efter första fem seten med hantlar på knäböjen så blev en stång ledig så då passade jag på att testa frontböj och raka marklyft. Gillade båda övningarna så ska fortsätta med dem båda  Hoppashoppas på nytändning snarast!
Triceps svek iaf inte så där fortsätter det att kännas tipptopp med både övning och vikter!
Knäböj med hantlar
5x2 20kg
8x1 20kg
10x1 25kg
21x1 25kg
Frontböj
5x3 25kg
11x1 25kg
15x1 25kg
Raka marklyft
5x1 40kg
8x1 40kg
10x2 40kg
15x1 40kg
Pull downs
8x5 35kg
Var f.ö riktigt sugen på pizza så det blev det till middag, är sällan sugen på just pizza(typ 2ggr/år) men just idag var det riktigt nice
|
|
|
2013-12-21, 22:28
|
|
Registered User
|
Lite dåligt m uppdatering här... Julshoppandet och mitt övr liv tar liksom rätt mkt just nu, på ett positivt sätt, har börjat på ett nytt jobb så är supertrött på em/kvällarna men det ger sig nog snart!
I torsdags blev det, en välbehövd, vilodag och igår sprang jag 3,5km (22min) och dagen idag har helt gått till att julshoppa, tröttsamt men kul! Kanske även shoppade lite smågrejs till mig själv...hehe...så går det ibland! Imorgon är det boxning på schemat, ska försöka komma ihåg att skriva efteråt om hur det går
|
|
|
2013-12-22, 21:34
|
|
Registered User
|
Boxning
Alltså jag tänker, lite naivt, att det kommer bli lättare om några veckor, att nya grejer bara är jobbiga i början...det gäller inte boxningen kan jag meddela! Det är nog därför jag signat upp mig för 10 tillfällen till i vår, löjligt taggad! Älskar det verkligen, älskar känslan av att slå igenom mitsen, få till en perfekt krok och känna att slagen blir bättre och snabbare för varje ggn!
Bra dag!
Har f.ö gjort knäck och egen rödbetssallad(laktos-problem). Väldigt behaglig dag! Imorgon blir det jobb innan jag går på julledigt i några dagar
|
|
|
2014-01-03, 19:59
|
|
Registered User
|
Alltså ja...Det är såhär det blir under jul/nyår...En dags paus och vila blir flera och vips har man inte skrivit på två(?) veckor, illa!
Träningen har vart lite sporadisk senaste tiden, jul och nyår med en förkylning är inte sådär superoptimalt för träningen men idag är min första träningsdag sen den 30/12 så idag är en bra dag
Har ett nytt upplägg nu inför våren då jag ska lägga in fler pass relaterade till tjejklassikern som, för mig, startar med Tjejvättern i juni!
Pass 1
Marklyft 5 set
Latsdrag (maskin) 3 set
(omvända flyes, baksida axel) 3 set
Bröstpress 5 set
Valfri tricepsövning 5 set
Pass 2
Knäböj 5 set
Frontböj/valfri benövning 3 set
Axelpress 5 set
(hantellyft åt sidan) 3 set
Valfri bicepsövning 5 set
Ett valfritt alt när tid och ork finns är: Hantellyft åt sidan och omvända flyes supersettat på samma pass.
Några tankar kring det? Tips och tankar mottages tacksamt
Tanken är att köra de två passen som de enda rena styrkepassen för att sedan köra spinning/simning/löpning 2-3ggr/vecka, vilket av de tre det blir beror på vilken månad de är då grenarna ligger lite olika i tiden.
Sen är det boxning 1ggn/vecka också vilket jag planerar att köra 10 ggr med start 12 januari.
Vet inte om det här är "för mycket" att köra parallellt med heltidsjobb(har precis börjat jobba heltid nu när jag tagit examen) men time will tell tänker jag... Är liksom öppen för att det här kan ändras allt eftersom, det beror helt på hur jag mår och hur mycket jag hinner och orkar!
Skriver ett separat inlägg om dagens pass
Trevlig fredag hörrni!
|
|
|
2014-01-03, 20:07
|
|
Registered User
|
Dagens pass
Marklyft
5x2 70 kg
5x2 80 kg
Helt död efteråt! Superlängesen jag körde mark(ajabaja)
Latsdrag
10x3 35kg
Bröstpress
5x5 15kg
Pushdowns
8x1 35kg
4 dropsets
Nöjd med passet, lite sur över att tvingas minska i mark men så blir det när jag fuskar med marken! Bara att ta igen!
För övr missade jag årets mål med att klara 100kg i mark, surt det med...Men ja, inget att hänga upp sig på, har ändå ökat vikter i allt sen början av 2013 så är nöjd trots allt
|
|
|
2014-01-06, 21:52
|
|
Registered User
|
Senaste dagarnas pass har bara vart PW's på 6km så det har inte vart något speciellt intressant att rapportera om. Har inte vågat köra 100% på konditionen innan den sista snuvan släppte men det gjorde den idag så imorgon är det löpning på schemat(först för i år woho)
Men dagens pass bestod av Pass 2:
Axelpress(i väntan på ledig stång...)
5x1 10kg
5x4 12,5kg
Knäböj
5x5 40kg
har slarvat med djupet i böjen senaste passen men idag var det böj precis som det ska vara, ass2grass osv
Raka marklyft
10x3 40kg
Bicepscurl m hantel
5x5 12,5kg
Ett ok pass, alltså varken kul eller hemskt utan bara normalt, rätt skönt att kunna känna så också emellanåt! Nu blir det en supersen middag(oops..) bestående av tacofärs och grönsaker framför Sveriges mästerkock!
|
|
|
2014-01-07, 02:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2013
|
Trodde mitt inlägg kom iväg här för någon dag sen men forumet gick ner precis när jag skickade! Bra pass du drar på
|
|
2014-01-07, 10:20
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yheti
Trodde mitt inlägg kom iväg här för någon dag sen men forumet gick ner precis när jag skickade! Bra pass du drar på 
|
 tackar!
|
|
|
2014-01-07, 21:52
|
|
Registered User
|
Dagens pass
Idag var det löpning på schemat, körde ett lugnt tempo och kortare distans för att inte överanstränga mig såhär i början efter en förkylning..
Så det blev 3,5km i 6:50-tempo, nöjd med tempot och att jag orkade trots att det var ett bra tag sen jag sprang! Riktigt sliten efteråt så nu är det dags för Tant Caroline att sova. Imorgon får jag se lite vad det blir, beror lite på vad som är ledigt på gymmet(hatar nyårslöfte-hetsen...), men förhoppningsvis kan jag köra Pass 2!
God natt!
|
|
|
2014-01-08, 19:43
|
|
Registered User
|
Styrka
Hade rikligt med energi till dagens pass och kände mig revanschsugen efter förra veckans låga vikter på marken...Och vilket revansch! Nytt personbästa! 
Fick hjälp med att våga höja(är lite mesig på den fronten) och med hur jag ska andas, gav riktigt bra resultat! Nu längtar jag till nästa pass ;D
Bröstpress (Stängerna var upptagna...)
6x5 15 kg
Marklyft
3x1 80kg
3x1 82,5kg
3x1 85kg
1x1 87,5kg
5x1 90kg (!!)
var kommer all denna energi och styrka från? Vet att jag mesat med vikterna något tidigare men det här trodde jag inte! Drömpass!
Latsdrag
10x3 35kg
Pull downs
8x5 30kg
Nu var veckans styrka gjord, känns lite konstigt men men...hoppas just nu på att den utlovade snön kommer till Sthlm i helgen så att man kan testa på längdskidåkning för första gången!
|
|
|
2014-01-13, 10:43
|
|
Registered User
|
Det här med att skriva varje dag är inte något jag är så värst duktig på, ska försöka bättra mig helt enkelt.. En kort uppdatering om vad som hänt sen sist:
Torsdag
Vilodag
Fredag
10km cykling(motstånd 5 25min), 2km löpning(13min)
Lördag
Yoga - älskar det! Tänkte gå igen senare denna vecka också  Är så sjukt ovig så känner att det verkligen behövs lite yoga i mitt liv!
Söndag
Åkte långskidor för första gången någonsin på fm med min kära mor, det va lite trixigt men fick lite glid där mot slutet, åkte kanske totalt 2,5km(skrämmande tanke att jag ska åka 3mil nästa vinter..)
På kvällen var det boxning för första ggn i år, fick till bra slag. Lite trött och ofokuserad på passet men gick ändå helt ok tkr jag!
Trodde att all denna träning under söndagen skulle ge mig en god natts sömn men icke! Sov tokdåligt och drömde hela natten, vaknade sen kl 4:30 och kunde inte somna om... Där i gryningen funderade jag över ifall jag tagit Koffeintabletter istället för Zink+Magnesium-tabletterna jag brukar ta på kvällarna men det är helt omöjligt så jag vettesjutton, bara att hålla tummarna för en bra natt ikväll!
Dagens plan är att köra Pass1 i mån av plats på gymmet alt kondition om det är fullt. Får se helt enkelt...
Ska börja logga allt jag äter via en app i telefon(vad den nu heter...Lifesum kanske...) för att få en bättre överblick över hur och vad jag äter, slarvat en del på sistone med både vad och när jag äter, ajabaja! Kanske skriver något kort om det vid veckans slut, får se!
Nej, jobba var det ja...
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:30.
|

|