Nu har det inte blivit något skrivet här på ett tag. Orsaken till det är att det har bliviet en hel del runtflängande under julen. Jag gör ändå en liten sammanfattning över hur det har gått. Jag går inte alltid igenom hela passen men de viktigaste momenten och känslan på passen gås igenom.
Träning
Julaftonsmorgonen 24/12
Styrkestöt 62,5x6x2
Hängande frivändning 62,5x6x2
Frontböj 105x3x5 85x5x3
Utfall 23(per hantel) x10x3
Wristcurl m viktplattor 5x10x2 7,5x6
Liggande lårcurl i maskin 10x3
Hacksmith 60x10 80x10
Kommentar: Full av energi! Passet gick lekande lätt och det blev att lägga till lite pumpinducerande hacksmith i slutet bara för att det var kul. Riktigt bra pass.
Juldagen 25/12
Bänkpress (touch and go) 107,5x8 112,5x7 110x7
Chins (försök till tävlingsstrikt) kvx16, x11, x11
Lutande hantelpress 40x5
PB 
37,5x8 34,5x10
Hantelrodd m skivstång 50x6 55x6x3 40x16 reps PB
Alternerade hantelcurl 22x10 19x10 scottcurl 16x10
Roddmaskin sex set tior med varierande belastning
Kommentar: Bra pass! Tog ut mig rejält och testade även lite tunga hantelpressar. Bänken var dock lite låg i bänkpressen vilket ledde till en viss tendens till rövlyft vid min normala brygga. Svårt att bredda fötterna då det tar bort en stor del av drivet från benen för mig.
Den 27 december var det sedan dags för marklyft. Dessa planer spolierades dock effektivt av en hamburgertallrik jag åt kvällen innan. På natten mot den 27 vaknade jag av att jag mådde illa. Illamåendet tilltog fort och snart satt jag och omfamnade toaletten. Efter ett par omgångar med sådana ljudliga omfamningar var jag rätt urlakad och hade otroligt ont i magen annars var statusen på kroppen i övrigt bra och jag hade ingen feber eller liknande. Dagen fick dock ägnas åt att ligga i sängen för att vila upp mig och få bort magvärken. Efter det tappade jag aptiten i några dagar (den är fortfarande inte riktigt återställd) oxh lyckades gå ner ett kilo under julledigheten. Fan...

.
Till den 29 december var jag så pass återställd att jag kunde köra ett pass. Passet var dock otroligt segt. Kroppen ville inte vara med och knäböjen var sega från första uppvärmningsset. Det blev ändå tre set knäböj på 105x10 110x10 och 115x5 drop 100x5 följt av lite bänkpress med 112,5x3x5 följt av tre set femmor på 80 kg i FU-bänk följt av lite andra övningar. Allt var dock snortungt och träningsvärken var inte av denna värld dagarna efteråt.
Nyårsaftonsträning 31 december
Styrkestöt 62,5x6x2
Hängande frivändning 62,5x6x2
Frontböj 107,5x3x5 85x5x3
Liggande lårcurl i maskin 10x3
Kommentar: Passet var riktigt segt. Deprimerande. Väldigt deprimerande. Särdeles deprimerande då föregående pass var lekande lätt. Hade träningsvärk sedan lördagen och hade inget driv i benen. Lyckades ändå låta bli att göra bort mig alltför mycket i frontböjen men utfall och dylika övningar gick bort på grund av träningsvärk och frenetiskt darrande ben. Öätt att skada sig om man inte lugnar ner sig i sådana lägen.
1 januari skulle ett pass ha avhandlats var tanken. Då jag inte kom i säng förrän kl 06.00 på morgonen tack vare trevlig planerad nyårssupe som avslutades 02.00 och en högst oplanerad efterfest hos grannen som Trashblonde beslutade att bjuda in oss på. Jag vaknade kl 13.00 och mådde sådär (milt sagt), efter en planerad middag hos min mor var klockan 19.00 och jag mådde fortfarande inte bra. Då jag skulle jobba dagen efter (idag) bestämde jag mig för att gå och lägga mig i tid istället för att riva av ett pass som troligtvis inte hade blivit bra ändå.
Sammanfattning av julledigheten: 4 pass gjorda, 2 pass missade, en matförgiftning, en baksmälla, ett tappat kilo och x antal kilo julmat i magen, 140 mil åkt i bil och besök på tre olika gym. EN händelserik jul helt klart.