Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-12-12, 10:23   #61
rooz
Legimtimerad flaggstång

roozs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Min rygg är troligtvis en mindre sträckning, som är typ borta. Men har slarvat med min stretch en hel del på senaste, så höfterna är stela och det påverkar min mark & böj.

Jag har en kiropraktorstudent på mitt gym, och att få någon som stretchar dig ordentligt jämfört med hur man själv stretchar är olika världar. Som att lägga 90kg på mina quads och få ned min häl på röven, det är några år sedan

Ryggen går också, men är knepig.Men mängd & lite extra belastning ibland av Hamstrings & Quadriceps samt höftböjare har gjort mig mer skadefri.

Näe. Nu behöver vi något åt teh ladys in da träningsjournal.

Gammal 2012-12-13, 10:29   #62
Mantus
småmysigt slampig

Mantuss avatar

Reg.datum: Jul 2006
Dagens pass (torsdag) Tid: 07.15- 08.30

Marklyft Uppvärmning 60x12 90x8 120x3 Arbetsset 165x3x5 140x5x3

Dips kv+25x10+x5

Stångcurls 50x10x3

Hjulet 6x3

Marklyftsstretch och teknikträning på låga vikter (90-140kg)

Kommentar: Trevligt pass. Försöker fortfarande hitta tillbaka till en bra teknik efter hamstringsskadan för 9 månader sedan. Lyckades inte få till den först men under den avslutande teknikträningen tror jag jag hittade den. Den gör att ryggen håller sig rak och aktiverar hamstrings mer. Med lite bredare benställning och med mer tryck bakåt blir lyften riktigt bra. Nu gäller det bara att träna upp hamstrings lite mer så att de orkar hjälpa till så mycket som behövs. Blir nog lite komplement nu under den här perioden, kanske raka mark eller någon annan fin övning. Sedan blir det teknikträning i några veckor efter jul då vikterna är relativt lätta.
Dipsen gick bra, såg till att köra dem riktigt strikt för att inte irritera det vänstra bröstfästet mer än nödvändigt, det kändes bra med lite blodgenomströmning i muskeln.
Lite stångcurl och magträning fick avsluta myspasset.
Gammal 2012-12-17, 11:31   #63
Mantus
småmysigt slampig

Mantuss avatar

Bra rutet rooz! Alldeles för lite naket i journalen på sistone!

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Gammal 2012-12-17, 13:33   #64
Mantus
småmysigt slampig

Mantuss avatar

Lördagens träningspass

Bakböj 105x10x2 dropset 110x5 ->100x5

Bänkpress m stopp 105x3x5 90x5x3

Chins kv+20x6x3

Dragon flags 6x3

Hantelflies baksida axlar 16x10x3

Rotatorkoff m hantel 7x10x3

Kommentar:
Knäböjen börjar ta sig lite. Det känns inte lika oävet att köra bakböj längre. De sinnessjuka skälvningarna i benen av att köra högreps sitter dock kvar. Finns film på spektaklet som jag ska försöka ladda upp. Avslutade med ett dropset där Trashblonde fick slita av vikterna medan jag stod med stången på axlarna.
Bänken gick lätt och resten av passet gick precis som det skulle.

Jag fick under passet testa en persons "Do win"-skor efter en liten pratstund och det var väldigt skönt. Mina nuvarande skor är visserliga skapligt stabila men de är inte i paritet med tyngdlyftningsskor. Jag gillar även att vinklarna verkar bli lite bättre med skorna. Jag kommer köpa in ett par efter jul. Tack vare testet vet jag nu även vilken storlek som kommer passa bäst.
Gammal 2012-12-17, 14:38   #65
Mantus
småmysigt slampig

Mantuss avatar

Många uppdateringar idag. Om någon undrar varför de kommer lite utspridda så är det för att jag inte har tid att skriva alla på en gång och inte för att optimera tiden på förstasidan...

Dagens träningspass (måndag) (vikt x reps x set) Kl 07:30-08:40 Dagsvikt:81,3 kg näck.

Styrkestöt 62,5x6x2

Hängande frivändning 62,5x6x2

Frontböj 102,5x3x5 PB 85x5x3

Utfall 23(per hantel) x10x3

Wristcurl m viktplattor 5x10x2 7,5x6

Sittande lårcurl i maskin 75x10x2 65x10

Kommentar: Frontböjen går bra nu. Känns lite i kroppen att det börjar bli tungt nu men än är det inget riktigt problem. Nu börjar PB:s trilla in och det kommer det nog fortsätta med. Nästa vecka kommer jag (förhoppningsvis) köra treor på mitt gamla 1-repetitionsmax. Yey!
Resten av passet förlöpte också det riktigt bra. Fick däremot en smärre shock då jag ställde mig på vågen och såg att vikten blåst upp till 81,3kg från 80 kg i början på förra veckan, en vikt jag tänkt landa på först till efter nyår. Jag lugnade dock ner mig då jag insåg att jag har en rätt kolhydratstinn helg bakom mig där särskilt söndagen stack ut. Då kurerades en baksmälla med frikostiga mängder kolhydrater, salt och vatten. Inte konstigt jag har gått upp. Formen ser dock fortfarande bra ut med lite markeringar kring bröst och antydan till magrutor kvar. Det syns att jag gått upp men formen är fortfarande inte så pjåkig.

Film från frontböjen finns och ska upp är tanken. Hur laddar man bäst upp btw? Youtube?

Senast redigerad av Mantus den 2012-12-17 klockan 14:39.
Mantus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-19, 13:19   #66
Trashblonde
Mantus härskarinna

Reg.datum: Aug 2011
Tentan är gjord och helvetesförkylningen är över så dags för mig att börja uppdatera om de senaste dagarnas pass.

Fredag 14/12

Bänkpress 5x3x37,5kg

Dips: 3, 2, 2
/Neg. dips: 2, 3, 3

Hantelpress 8x1x14kg, 10x1x12kg

Chins i "hiss" 8x3 med 19 i motvikt (antar att det är i kg)

Hantellyft 10x2x4kg

Hantelcurls 10x2x10kg

Lördagen 15/12

Marklyft 5x1x70kg, 2x5x77,5kg(PB)

Knäböj 8x3x40kg

Utfall 10x2x10kg

Maskinrodd 6x3x62,5kg

Neg. dragonflags 5x3

Kommentar:
Tror att ovanstående täcker det mesta jag gjorde med under fredagen och lördagen (med reservation för att jag eventuellt har glömt någon övning). Fredagens pass kan mest beskrivas som ett rent igånsättningspass, segt och omotiverat, på grund av att jag hade fått stanna hemma och snora ett par dagar innan dess.

Lördagspasset gick bättre, fortfarande seg, men mest var det mysigt att lalla runt på gymmet med Mantus. Första gången jag körde med 77,5kg på stången i marklyft förresten, så det är väl ett nytt PB. Lade officiellt in 8:or i knäböj istället för den jäkla benpressen på det här passet, med 40 kg som testvikt. Isch vad jobbigt det var att hålla buktrycket så länge!

Vi lallade väl kanske aningens för lång tid, då vi fick "supermegajättebråttom" i slutet av passet när vi väl insåg vad klockan var. Mantus styvfar var nämligen i stan för att lämna över julklappar och bjuda på lunch och det kan man sannerligen inte vara sen till . Sedan blev det kväll, vi gick på luccegasque och vi blev jetefulla. Det ska vara opti för återhämtningen har jag hört!

Jag har en film från marken jag har lust att lägga upp (något kan vara kul att lägga upp, då jag inte är lika frekvent med nakenbilder som journalens andre skribent), dock har jag inte stenkoll på hur? Ska se om Jag och Mantus lyckas lösa det tekniska tillsammans i helgen.

Återkommer med de färskare passen ikväll!

Senast redigerad av Trashblonde den 2012-12-19 klockan 13:20.
Trashblonde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-19, 14:29   #67
rooz
Legimtimerad flaggstång

roozs avatar

Nakenfilm?
Gammal 2012-12-19, 18:35   #68
Trashblonde
Mantus härskarinna

Reg.datum: Aug 2011
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Nakenfilm?
Jag ser lite för bra ut näck för att våga ta konsekvenserna av att göra en sådan film på mitt gym. De arma små tonårspojkarna och crossfittarna kan ju råka spräcka pannan under en bänkmaxning/kettlebellsving. Och eftersom jag är snäll hade jag blivit ledsen om de skadat sig.

Men du och Mantus talade väl om att gymma tillsammans. Ni kanske kunde bidra med en dylik film? Det hade inte varit mig emot .
Trashblonde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-20, 11:19   #69
Mantus
småmysigt slampig

Mantuss avatar

Tisdagens pass (vikt x reps x set)

Bänkpress (touch and go) 107,5x8 112,5x5 (fan..) 110x8

Chins (försök till tävlingsstrikt) kvx15, x11, x11

Lutande hantelpress 37,5x8 34,5x10

Hantelrodd m skivstång 50x6 55x6x3 PB 40x12 reps PB

Alternerade hantelcurl 22x10 19x10 16x10

Roddmaskin fem set tior med varierande belastning

Tryndrag olika belastningar x 10x3

Kommentar:
Bänkpressen gick sådär. Första setet kändes lätt men aningen segt. Andra setet var ett försök på en åtta på 112,5 kg, dumt måhända då jag antagligen ligger rätt nära gränsen till vad jag orkar just nu. Jag tror jag blev lite försiktig och ödmjuk inför vikten och det var ju självklart ett totalt misstag då jag gick ner på tok för sakta i alla repetitoner och hade svårt att få fason på stången.
Sista setet var inte snyggt (tvärtom var det direkt fult), vilket var förståeligt efter failandet på föregående set, men 110 kg åkte upp i alla fall.
Chinsen gick bra, första setet gav mig tolv strikta följt av tre med lite bensprattel.
Lutande hantelpressen gick bra med en lite ökning i första setet. Setet kändes även mer stabilt och kontrollerat än föregående vecka.
Hantelrodden med skivstång gick riktigt bra och här ökar jag väldigt bra just nu. PB idag och 60 kg ska nog gå att få upp också med lite vilja. Problemet börjar dock bli att jag själv börjar följa med stången snart då vikten är nära 3/4 av min egen.
Lite alternerade hantelcurl och tryndrag som avslutning på passet.

I övrigt ett mysigt och långt pass. Skönt att kunna göra mysaktiviteter med tjejen som vi båda gillar istället för att ligga i soffan varje kväll.
Gammal 2012-12-20, 12:17   #70
rooz
Legimtimerad flaggstång

roozs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Trashblonde Visa inlägg
Jag ser lite för bra ut näck för att våga ta konsekvenserna av att göra en sådan film på mitt gym. De arma små tonårspojkarna och crossfittarna kan ju råka spräcka pannan under en bänkmaxning/kettlebellsving. Och eftersom jag är snäll hade jag blivit ledsen om de skadat sig.

Men du och Mantus talade väl om att gymma tillsammans. Ni kanske kunde bidra med en dylik film? Det hade inte varit mig emot .
Alltså, jag är ju inte så snygg som mantus, tyvärr! Men lite manligt samkväm på film är ju bara mysigt. Så det kanske kan ordnas!

Jag tror detta kan vara något att jobba ifrån!

Gammal 2012-12-20, 15:54   #71
Mantus
småmysigt slampig

Mantuss avatar

Dagens pass (torsdag)

Marklyft uppvärmning 60x12 90x5 120x3 arbetsset 170x3x5 140x5x3

Dips kv+30x10 kv+35x8x4

Bicepscurls 60x6 50x8x2

Hjulet 6x3

Kommentar:
Försökte mig på att se över tekniken under marklyftspasset. Jag vet inte riktigt hur tekniken är men den är i alla fall inte helt hundra. Måste lägga upp filmerna och försöka få lite feedback på lyften. Jag tror jag måste aktivera benen mer och dra mer bakåt men jag kan inte för mitt liv förstå hur. Som det ser ut nu har ju Trashblonde (humm jag har lärt henne) bättre teknik än jag har... och ser dessutom väldigt mycket coolare ut när hon svingar sig ner mot vikten. Visserligen tror jag hennes vinklar är något bättre med lite längre ben och mindre överkropp men så stor skillnad är det inte att det blir en ursäkt för mig att ha dålig teknik.
Jag gick i alla fall inte ont i nerven i långfingret på högerhanden det här passet och det är ett stort plus då fingertoppen domnade av i två dagar efter senaste passet.

Dips gick bra.
Likaså bicepurls och hjulet.
Gammal 2012-12-20, 15:56   #72
Mantus
småmysigt slampig

Mantuss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Alltså, jag är ju inte så snygg som mantus, tyvärr! Men lite manligt samkväm på film är ju bara mysigt. Så det kanske kan ordnas!

Jag tror detta kan vara något att jobba ifrån!

Ja, den vore något. Såååå... dags för dig att sola lite nu va?

Eller vill du vara muskelkillen, eller ska vi båda vara killen och ragga upp ett par tjejer? De kan ju knappast motstå våra muskulösa bringor och manliga hakor.... typ. Eller så skiter vi i tjejerna och gör en Arnold och Columbo-film med solkräm och handduk.
Gammal 2012-12-20, 16:03   #73
rooz
Legimtimerad flaggstång

roozs avatar

Jag har för lite muskler och för mkt fett
Jag kan vara någon tom selleck gone fat typ som castar bitches och är sådär härligt mansgrisig. Så du kan komma in och rädda dagen?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Gammal 2012-12-26, 00:24   #74
Mantus
småmysigt slampig

Mantuss avatar

Lördagens träning

Bakböj 105x10 110x10 112,5x6 drop till 100x4

Bänkpress m stopp 110x3x5 90x5x3

Chins kv+20x6x3

Dragon flags 6x3

Mage i maskin 10x2

Hantelflies baksida axlar 16x10x3

Flies i maskin får baksida axlar 10x3

Kommentar: Bakböjen är lite tunga men nu börjar jag få in tekniken. Lite bredare fotsättning än frontböj och rejält jävlaranamma så flyger vikten upp utan vidare svårigheter. 110 kg var dock lite småtungt efter sjätte repetitionen. 112,5kg sög musten ur mig.
Bänkpressen börjar bli tung nu. Svårt att få upp vikterna efter stoppet nu, röven vill lätt lyfta från bänken om jag inte tänker på den.
Körde lite andra övningar och fokuserade lite mer än vanligt på baksida axlar och mage. Speciellt baksida axlar kan behöva mer pisk.
Gammal 2013-01-02, 16:11   #75
Mantus
småmysigt slampig

Mantuss avatar

Nu har det inte blivit något skrivet här på ett tag. Orsaken till det är att det har bliviet en hel del runtflängande under julen. Jag gör ändå en liten sammanfattning över hur det har gått. Jag går inte alltid igenom hela passen men de viktigaste momenten och känslan på passen gås igenom.

Träning

Julaftonsmorgonen 24/12
Styrkestöt 62,5x6x2

Frontböj 105x3x5 85x5x3

Utfall 23(per hantel) x10x3

Wristcurl m viktplattor 5x10x2 7,5x6

Liggande lårcurl i maskin 10x3

Hacksmith 60x10 80x10

Kommentar: Full av energi! Passet gick lekande lätt och det blev att lägga till lite pumpinducerande hacksmith i slutet bara för att det var kul. Riktigt bra pass.

Juldagen 25/12
Bänkpress (touch and go) 107,5x8 112,5x7 110x7

Chins (försök till tävlingsstrikt) kvx16, x11, x11

Lutande hantelpress 40x5 PB 37,5x8 34,5x10

Hantelrodd m skivstång 50x6 55x6x3 40x16 reps PB

Alternerade hantelcurl 22x10 19x10 scottcurl 16x10

Roddmaskin sex set tior med varierande belastning

Kommentar: Bra pass! Tog ut mig rejält och testade även lite tunga hantelpressar. Bänken var dock lite låg i bänkpressen vilket ledde till en viss tendens till rövlyft vid min normala brygga. Svårt att bredda fötterna då det tar bort en stor del av drivet från benen för mig.

Den 27 december var det sedan dags för marklyft. Dessa planer spolierades dock effektivt av en hamburgertallrik jag åt kvällen innan. På natten mot den 27 vaknade jag av att jag mådde illa. Illamåendet tilltog fort och snart satt jag och omfamnade toaletten. Efter ett par omgångar med sådana ljudliga omfamningar var jag rätt urlakad och hade otroligt ont i magen annars var statusen på kroppen i övrigt bra och jag hade ingen feber eller liknande. Dagen fick dock ägnas åt att ligga i sängen för att vila upp mig och få bort magvärken. Efter det tappade jag aptiten i några dagar (den är fortfarande inte riktigt återställd) oxh lyckades gå ner ett kilo under julledigheten. Fan....

Till den 29 december var jag så pass återställd att jag kunde köra ett pass. Passet var dock otroligt segt. Kroppen ville inte vara med och knäböjen var sega från första uppvärmningsset. Det blev ändå tre set knäböj på 105x10 110x10 och 115x5 drop 100x5 följt av lite bänkpress med 112,5x3x5 följt av tre set femmor på 80 kg i FU-bänk följt av lite andra övningar. Allt var dock snortungt och träningsvärken var inte av denna värld dagarna efteråt.

Nyårsaftonsträning 31 december
Styrkestöt 62,5x6x2

Frontböj 107,5x3x5 85x5x3

Liggande lårcurl i maskin 10x3

Kommentar: Passet var riktigt segt. Deprimerande. Väldigt deprimerande. Särdeles deprimerande då föregående pass var lekande lätt. Hade träningsvärk sedan lördagen och hade inget driv i benen. Lyckades ändå låta bli att göra bort mig alltför mycket i frontböjen men utfall och dylika övningar gick bort på grund av träningsvärk och frenetiskt darrande ben. Öätt att skada sig om man inte lugnar ner sig i sådana lägen.

1 januari skulle ett pass ha avhandlats var tanken. Då jag inte kom i säng förrän kl 06.00 på morgonen tack vare trevlig planerad nyårssupe som avslutades 02.00 och en högst oplanerad efterfest hos grannen som Trashblonde beslutade att bjuda in oss på. Jag vaknade kl 13.00 och mådde sådär (milt sagt), efter en planerad middag hos min mor var klockan 19.00 och jag mådde fortfarande inte bra. Då jag skulle jobba dagen efter (idag) bestämde jag mig för att gå och lägga mig i tid istället för att riva av ett pass som troligtvis inte hade blivit bra ändå.

Sammanfattning av julledigheten: 4 pass gjorda, 2 pass missade, en matförgiftning, en baksmälla, ett tappat kilo och x antal kilo julmat i magen, 140 mil åkt i bil och besök på tre olika gym. EN händelserik jul helt klart.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:05.