Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-08-21, 20:59   #61
Sess
Guest

Det är kul att du har gjort framsteg, verkligen.

No offence...men jag hoppas att ditt nya schema är vettigare än det du har fått hittills. Har sett få som är värre...

En fråga - att bryta ett pass för att köra 3 min kardio i olika former...är det på din coach's inrådan och med vilken motivering?
  Svara med citat
Gammal 2009-08-22, 12:01   #62
Tricis
Registered User

Triciss avatar

Reg.datum: Jul 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Sess Visa inlägg
Det är kul att du har gjort framsteg, verkligen.

No offence...men jag hoppas att ditt nya schema är vettigare än det du har fått hittills. Har sett få som är värre...

En fråga - att bryta ett pass för att köra 3 min kardio i olika former...är det på din coach's inrådan och med vilken motivering?

Du som är så kunnig och säger att mitt schema är "dåligt" borde ju veta varför jag kör carido i passen, fröken expert.
Min coach har jobbat i brachen i 20 år och han vet vad han gör.
Gammal 2009-08-22, 12:10   #63
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Tricis Visa inlägg
Jag åt EAA i två veckor, men den senaste veckan har jag inte det,
jo det stämmer att jag lagt på mig vätska kring musklerna,
Men det är nog inte 2 kg rent vatten (hoppas jag inte )

Ja, vi får hoppas det forsätter hända grejer nu, skall hämta det nya schemat på tisdag
Tack för stödet.
EAA binder ingen vätska, men Rage innehåller Kreatin så det kommer nog därifrån.

Ang. cardio mitt i passet så kan du väl fråga vad det förväntas ha för effekt.
Är bara nyfiken på vad han vet som inte jag vet. Kritiserar inte på något sätt.

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-22, 15:48   #64
Tricis
Registered User

Triciss avatar

Cardion i passet påverkar på följande vis:
När du värmer upp ökar pulsen, när du sedan kör styrka sjunker pulsen något.
Genom att öka pulsen under passet bränner man mer fett, alltså pulsen blir under hela passet högre än den skulle varit under endast styrka.

Varsågod.
Gammal 2009-08-22, 18:50   #65
iNCREDiBLE
Registered User

iNCREDiBLEs avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Instämmer vänligt och bestämt med Sess.
Gammal 2009-08-23, 10:48   #66
Tricis
Registered User

Triciss avatar

Vi skall gör en sak klart.

alla har vi olika förutsättningar och mål när vi börjar träna.
Mitt mål när jag började hos min coach var att äta (överhuvudtaget och träna LAGOM)
Jag har gjort enorma framsteg med detta schemat och det nya är jag helt säker på kommer hjälpa mig att göra ännu större framsteg. Så när ni ser mitt schema så vet ni inte mina mål (förutom att en dag stå på scen)

Så fråga först om ni inte vet. Istället för att utgå ifrån erat eller någon annans mat/tränings schema. Tack
Gammal 2009-08-23, 11:53   #67
G_lund
En påse med mos.

G_lunds avatar

Reg.datum: Feb 2006
Looking good
Rutiga kokboken har du hemma också såg jag
G_lund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-23, 11:58   #68
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Vi skall gör en sak klart.

alla har vi olika förutsättningar och mål när vi börjar träna.
Mitt mål när jag började hos min coach var att äta (överhuvudtaget och träna LAGOM)
Jag har gjort enorma framsteg med detta schemat och det nya är jag helt säker på kommer hjälpa mig att göra ännu större framsteg. Så när ni ser mitt schema så vet ni inte mina mål (förutom att en dag stå på scen)

Så fråga först om ni inte vet. Istället för att utgå ifrån erat eller någon annans mat/tränings schema. Tack
När man har en journal får man räkna med att folk undrar varför man gör som man gör ibland, särskilt om man använder sig av ovanligare metoder och upplägg. Det betyder inte att de som undrar över nåt nödvändigtvis kritiserar dig. F.ö är det inte bara ryggdunkande att ha journal.

När man startar en journal brukar man även redogöra lite kort om sina förutsättningar och mål, så att läsarna får en uppfattning om vart man står. Det har inte du gjort, mer än att vi råkar veta att du vill tävla. Hur ska vi veta om du inte presenterar det för oss? ska man behöva dra informationen ur dig?
Om du har denna journal endast för din egen skull och bara vill presentera A men inte B, så kan du lika gärna ha en journal i ett worddokument på din egen dator IMVHO

Citat:
Så när ni ser mitt schema så vet ni inte mina mål (förutom att en dag stå på scen)

Så fråga först om ni inte vet.
Ja vi kan ju fråga. Var det förresten inte det Sess gjorde? hon ställde en fråga, och du verkade inte reagera så jättepositivt.
Vi som är inne här är ju det för att vi är intresserade, utgå inte från att vi vill dig illa.
Tack för mig!
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-23, 13:32   #69
Tricis
Registered User

Triciss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
När man har en journal får man räkna med att folk undrar varför man gör som man gör ibland, särskilt om man använder sig av ovanligare metoder och upplägg. Det betyder inte att de som undrar över nåt nödvändigtvis kritiserar dig. F.ö är det inte bara ryggdunkande att ha journal.

När man startar en journal brukar man även redogöra lite kort om sina förutsättningar och mål, så att läsarna får en uppfattning om vart man står. Det har inte du gjort, mer än att vi råkar veta att du vill tävla. Hur ska vi veta om du inte presenterar det för oss? ska man behöva dra informationen ur dig?
Om du har denna journal endast för din egen skull och bara vill presentera A men inte B, så kan du lika gärna ha en journal i ett worddokument på din egen dator IMVHO

Ja vi kan ju fråga. Var det förresten inte det Sess gjorde? hon ställde en fråga, och du verkade inte reagera så jättepositivt.
Vi som är inne här är ju det för att vi är intresserade, utgå inte från att vi vill dig illa.
Tack för mig!

Jag för journal här för att det inte bara är du och sess som läser.
Och det spelar ingen roll vad jag har för schema eller inte, det angår ju inte er.Och även om jag skulle lägga upp det så vet inte ni varför det ser ut som det gör, eftersom jag ändrar schema var 8e vecka finns det ingen anledning att skriva det här.

Jag vill heller inte dela med mig utav mitt schema så människor som DET INTE PASSAR kopierar det (vilket många gör) för det är individuellt.
Vem har sagt att jag behöver ryggdunk? Jag tvingar ingen att läsa min journal.
Gammal 2009-08-23, 19:41   #70
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Cardion i passet påverkar på följande vis:
När du värmer upp ökar pulsen, när du sedan kör styrka sjunker pulsen något.
Genom att öka pulsen under passet bränner man mer fett, alltså pulsen blir under hela passet högre än den skulle varit under endast styrka.

Varsågod.
Tack för förklaringen!

Anledningen till att jag undrade var ju som jag nämnde tidigare att cardion sänder helt andra signaler till kroppen än att den ska bygga muskler.
Så att det kan öka passets totala energiåtgång köper jag, men det tar oxå kraft från de framsteg du kunde göra i själva styrketräningen.

Ta inte illa upp om någon/några kommenterar din träning/kost/vila. De flesta vill bara väl och är intresserade.

Fortsätt köra hårt!!

Gammal 2009-08-23, 20:05   #71
Tricis
Registered User

Triciss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Tack för förklaringen!

Anledningen till att jag undrade var ju som jag nämnde tidigare att cardion sänder helt andra signaler till kroppen än att den ska bygga muskler.
Så att det kan öka passets totala energiåtgång köper jag, men det tar oxå kraft från de framsteg du kunde göra i själva styrketräningen.

Ta inte illa upp om någon/några kommenterar din träning/kost/vila. De flesta vill bara väl och är intresserade.

Fortsätt köra hårt!!

Tack, som jag sagt det är ju inte jag som gör mina scheman varken kost eller träning och jag vill heller inte ändra dem eftersom jag litar på min coach och så långt hittills har han gjort enorma framsteg med mig.

Jag fortsätter min journal,självklart. Jag skriver den mest för min egen skull.
Men tack för ditt stöd.
Tricis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-25, 11:53   #72
Sess
Guest

Jag menade absolut inget illa med att be om en förklaring till varför du ska bryta styrketräningen för cardion. Är nämligen själv inne på samma linje som 944RS, därav min fråga.

Precis som föregående talare har skrivit, så för man en journal i ett öppet forum så får man räkna med att läsande undrar över diverse.

Står dock fast vid att oavsett om din coach har 20 år i branschen, så är schemat imo inte direkt opti. Iaf inte med de mål du har redogjort för. Mina 12 år av egen träning och försök att skaffa sig kunskap står sig väl antagligen slätt...

Återigen - grattis till dina fina resultat.
  Svara med citat
Gammal 2009-08-25, 15:06   #73
Tricis
Registered User

Triciss avatar

Citat:
Jag menade absolut inget illa med att be om en förklaring till varför du ska bryta styrketräningen för cardion. Är nämligen själv inne på samma linje som 944RS, därav min fråga.

Precis som föregående talare har skrivit, så för man en journal i ett öppet forum så får man räkna med att läsande undrar över diverse.

Står dock fast vid att oavsett om din coach har 20 år i branschen, så är schemat imo inte direkt opti. Iaf inte med de mål du har redogjort för. Mina 12 år av egen träning och försök att skaffa sig kunskap står sig väl antagligen slätt...

Återigen - grattis till dina fina resultat.
Tack, jag övereagerade och ber om ursäkt.
Som sagt tidigare, min cosch har fått 5 guld på 1 månad (vilket är rekord i sverige). Så jag litar på honom.

Jag skall berätta om min bakgrund och mina mål (delmål) i nästa inlägg så ni får en fin översikt om mig
Tack sess.
Gammal 2009-08-25, 15:16   #74
Tricis
Registered User

Triciss avatar

Lite fakta om Tricis.

Bakgrund: Mycket aktiv som liten och tonåring, började på gym vid 16 års ålder (vilket jag tycker är alldeles för tidigt egentligen).
Har alltid varit intresserad utav kost och träning när jag gick i 9an sa jag att jag skall bli gyminstruktör (på god väg nu)

I gymnasiet ägnade jag stor del av min tid på gymmet (då jag slutade röka samtidigt gick jag dit varje gång jag blev röksugen(6ggr/v), detta resulterade i undernäring och överträning).
Vidare sprang jag mycket på fritiden,simmning var också med i bilden.

Vid 18 års ålder fick jag bullimi och ortorexi.(vilket jag inte visste om eller accepterade då)
När jag var 21 gick detta över i anorexia.
22 år: Jag får terapi för mina ätstörningar.
Vilket jag kämpat med fram tills jag träffade min nuvarande coach.

Maj innan jag träffade honom åt jag 700kcal om dagen.
Mitt mål var att börja äta normalt och försöka att inte få ångest och överträna.
Jag får ett schema som är 1 helt kropps pass 1 grr i veckan.

Juni: Jag äter sunt och har förvandlats till ett kontrollfrek igen men äter åtminstonde. Jag får ett schema som är 3 split.
Vi bestämemr träff i aug.

Juli: Jag känner mig fri från mitt kontrollbehov och kan äta utan ångest. Jag tränar i måttliga mängder efter schema som coach gett mig.

Augusti: Jag har skött mig bra och utvecklats otroligt mycket både som individ och i träningssyfte, jag får ett nytt schema som är 4 split.

Detta är mina förutsättningar för att bygga (med andra ord inte bra).
Men jag har förändrats som person och ser inte mat som ett äckligt monster längre, jag ser det som energi!

Jag ser inte träning som ett tvångsbeteende, jag ser det som en rutin och en ROLIG hobby!

Jag öppnar mig verkligen nu och hoppas ni förstår varför mina scheman ser ut som de gör .

Caio
Gammal 2009-08-25, 15:27   #75
944RS
Musklig

944RSs avatar

Är det Lucia 2011 som är målet?

Lång tid kvar som det kommer kunna hända mycket på!
Om dina scheman är rätt eller inte för dig kan ingen veta, men så länge DU tror på det så kommer det komma resultat.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:12.