Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-14, 21:31   #61
Tricklev
Spamming user

Tricklevs avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av sunkan Visa inlägg
ja, en kampsportare.
Tänkte säga att det var urtypen för personer som självvalt söker sig in till armen.
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-14, 21:36   #62
sunkan
Registered User

sunkans avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Tänkte säga att det var urtypen för personer som självvalt söker sig in till armen.
Du är bara för mycket just nu. Jag tolkade ditt inlägg som att du trodde att han var en snorunge som gick på stan och dunkade ner folk och jag ville bara "skydda" honom genom att bara förklara att han var kampsportare. Sen att du blandar in mig och armèn i det här är ju bara sjukt löjligt.
sunkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-14, 21:43   #63
Tricklev
Spamming user

Tricklevs avatar

Citat:
Du är bara för mycket just nu. Jag tolkade ditt inlägg som att du trodde att han var en snorunge som gick på stan och dunkade ner folk och jag ville bara "skydda" honom genom att bara förklara att han var kampsportare. Sen att du blandar in mig och armèn i det här är ju bara sjukt löjligt.
Nejdå, jag drog inte slutsatsen att han gick runt på stan och dunkade ner folk, däremot så drog jag slutsatsen av att han var en idiot, om man kan sammanfatta hela sin personlighet med dom 3 orden, så är med största sannolikhet en idiot. Vilket även reflekteras i hans inlägg.
Gammal 2008-08-14, 21:44   #64
sunkan
Registered User

sunkans avatar

Citat:
Nejdå, jag drog inte slutsatsen att han gick runt på stan och dunkade ner folk, däremot så drog jag slutsatsen av att han var en idiot, om man kan sammanfatta hela sin personlighet med dom 3 orden, så är med största sannolikhet en idiot. Vilket även reflekteras i hans inlägg.
jag är med dig än så länge, men vart kommer armèn in? Varför detta påhopp mot mig(?)
Gammal 2008-08-14, 21:46   #65
Tricklev
Spamming user

Tricklevs avatar

Citat:
jag är med dig än så länge, men vart kommer armèn in? Varför detta påhopp mot mig(?)
Äh, oskyldig försvarsmekanism, jag är ju själv en kampsportare (i min själ iaf), så jag tog väll ditt inlägg som lite av ett angrepp emot kampsportsvärlden.

Fred?
Gammal 2008-08-14, 21:49   #66
sunkan
Registered User

sunkans avatar

Citat:
Äh, oskyldig försvarsmekanism, jag är ju själv en kampsportare (i min själ iaf), så jag tog väll ditt inlägg som lite av ett angrepp emot kampsportsvärlden.

Fred?
ja jag älskar kampsport också så fred it is.
Gammal 2008-08-14, 23:22   #67
Jackie Dee
Registered User

Jackie Dees avatar

Reg.datum: Jul 2006
Kan väl bara instämma med trådstartaren, fsk är verkligen ett kapitel för sig.
Har tagit pappa ledigt juni, juli augusti och skulle få pengar 27 juni, 27 juli men har inte sett till en krona än. Pratade med dom senast idag och efter att ha nått fram från att ha varit nummer 469 i kön fick jag det positiva beskedet att dom kanske skulle hinna betala ut pengarna i slutet på augusti.
Lider med alla ensamstående föräldrar som inte får ut en krona på flera månader. Nu har jag turen att tjejen jobbar iaf.
Gammal 2008-08-14, 23:37   #68
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie Dee Visa inlägg
Kan väl bara instämma med trådstartaren, fsk är verkligen ett kapitel för sig.
Har tagit pappa ledigt juni, juli augusti och skulle få pengar 27 juni, 27 juli men har inte sett till en krona än. Pratade med dom senast idag och efter att ha nått fram från att ha varit nummer 469 i kön fick jag det positiva beskedet att dom kanske skulle hinna betala ut pengarna i slutet på augusti.
Lider med alla ensamstående föräldrar som inte får ut en krona på flera månader. Nu har jag turen att tjejen jobbar iaf.
Jag har aldrig stött på någon som fått sina pengar när de ska faktiskt, när de rör sig om i uppstarten av sin föräldraledighet - hur noga man än varit och skickat in i överjävligt god tid enligt konstens alla regler.

Ang sjukbidrag mm är det väl sånt man märker om man blir sjuk, hur illa det är.

Det haltar minst sagt är mitt intryck iaf, folk blir inte friskare bara för att det blir jävligt och omöjligt att vara sjuk. Däremot är det självklart att saker ska ses över, revideras och förbättras - men då ska ju just det ske. Inte ses över och ändras utan riktning mot förbättring.

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-15, 06:28   #69
fat_joe
Registered User

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Vad jag har förstått är det jättemånga som får försenade utbetalningar och tydligen en del som blivit av med bostäder för att de inte kunnat betala hyran bara därför. Det är verkligen under all jävla rutten kritik alltså.

Dock vet jag några personer som är riktigt duktiga på att bidragsfuska vilket gör mig fruktansvärt arg. En tjej hon har nån slags aktivitetsersättning som är på typ 7000 i månaden om jag inte minns fel, som hon får pga att hon inte kan jobba enligt läkare. Läkaren är tydligen en bekant till hennes pappa. Dock har hon heltidsjobb sen ett år tillbaka, innan dess jobbade hon svart på heltid. Så hon får ut dubbelt så att säga. Frågade henne hur hon tänkte göra om F-kassan kom på henne, då sa hon bara "Mina föräldrar är jurister båda två så det löser dem åt mig isåfall". Jävligt glassigt lever hon också.

Hater, alla gillar pengar.
Om jag träffar en kille och går och äter och om vi kommer fram till att vi ska dela på notan så är han nog ingen kille jag vill träffa mer... Jag inisterar att få betala för att se hur länge han kan hålla på, men ger han sig lätt så tycker jag inte att han är man nog i mitt tycke.
fat_joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-15, 07:50   #70
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Var precis en blänkare i lokaltidningen idag om att det tar sju veckor för försäkringskassan här att behandla pensionärers ansökan om att få bostadstillägg.

Det var inte ens sämst i landet.

Tydligen håller de på med en omorganisation på försäkringskassan - de sa att det skulle ta lika lång tid för olika ärenden i hela landet när de var klara.

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-15, 07:54   #71
bulldozer
Registered User

bulldozers avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Är det mycket begärt att du lämnar in en försäkran från dagis att barnet inte varit där? Du får ju pengar från staten för att vara hemma med ditt sjuka barn. Du förstår också att det beror på att folk både anmäler ungarna som sjuka, samtidigt som de jobbar? Hur som helst så kommer det inte att ändras oavsett regering.
Det är lite onödig byråkrati som drabbar dagispersonalen som får extra pappers-
arbete.
Personligen tycker jag mig snarare tendensen att man även lämnar krassliga
barn på dagis som egentligen borde vara hemma..

PB's:
185kg Marklyft, 150kg Knäböj, 85kg Bänkpress
bulldozer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-15, 08:27   #72
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av bulldozer Visa inlägg
Det är lite onödig byråkrati som drabbar dagispersonalen som får extra pappers-
arbete.
Personligen tycker jag mig snarare tendensen att man även lämnar krassliga
barn på dagis som egentligen borde vara hemma..
Inte särskilt då närvarolistor naturligtvis finns på dagis sedan tidigare.
Att lämna sjuka barn på dagis är en sak, att göra det och anmäla att ungarna är hemma är det stora bekymret. Sjuka ungar på dagis kommer som regel i retur precis lika snabbt som de hamnade där.

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-15, 08:30   #73
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Citat:
Inte särskilt då närvarolistor naturligtvis finns på dagis sedan tidigare.
Men det är ändå ytterligare papper som ska fyllas i av personalen.

Det är så lätt att lägga mer jobb på andra när de själva har lååånga handläggningstider.

TK Trossö
Gammal 2008-08-15, 08:49   #74
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Men det är ändå ytterligare papper som ska fyllas i av personalen.

Det är så lätt att lägga mer jobb på andra när de själva har lååånga handläggningstider.
Försäkringskassan har även tidigare kontrollerat detta men då genom stickprovskontroller hos arbetsgivare och dagis. jag finner hela frågan tämligen okontroversiell då det 1)fuskas kopiöst och 2) inte är särskilt konstigt att man verifierar något då man vill ha en ersättning.

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-15, 08:53   #75
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Citat:
Försäkringskassan har även tidigare kontrollerat detta men då genom stickprovskontroller hos arbetsgivare och dagis. jag finner hela frågan tämligen okontroversiell då det 1)fuskas kopiöst och 2) inte är särskilt konstigt att man verifierar något då man vill ha en ersättning.
Jo. Fusk ska stävjas.

Hoppades bara att jobbet skulle läggas mer på föräldrarna än på dagispersonalen.

TK Trossö

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:28.