2008-01-16, 20:58
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
CHOCKERANDE! att hon kunde knuffa en 2 meters stor Undertaker-aspirant!
|
|
|
2008-01-16, 21:02
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Oberst
Min närmsta kompis är förresten polis i Lund.
Om du vill kan jag be honom hålla ett öga på tanten så du kan känna dig helt trygg när du är ute på stan 
|
Vi får hoppas att det är kappmuskelpolisen! Den äldre damen här verkar ha en onormalt kort stubin!
|
|
2008-01-16, 21:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2007
|
Även om jag vet att jag antagligen skulle ångra mig sedan, så vet jag också att i sådana situationer så skulle jag handla impulsivt, och hämnas, fysiskt. Typ sparka till ena benet så att hon snubblar på sig själv, eller typ om hon har nån kasse mat eller något, ta den av henne och stampa på den. Kärringjävel, tror hon att hon kommer undan för att hon är gammal eller?
|
|
|
2008-01-16, 21:25
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Jag tror många hade reagerat annorlunda än Stoltz, så en stor eloge te Lång-som-Regnfall för hans kontroll, vilja och disciplin att han ej kokade över.
|
|
|
2008-01-16, 22:03
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bahir
Även om jag vet att jag antagligen skulle ångra mig sedan, så vet jag också att i sådana situationer så skulle jag handla impulsivt, och hämnas, fysiskt. Typ sparka till ena benet så att hon snubblar på sig själv, eller typ om hon har nån kasse mat eller något, ta den av henne och stampa på den. Kärringjävel, tror hon att hon kommer undan för att hon är gammal eller?
|
Det här är dock ett problem jag inte tror många är medvetna om. Det ÄR ju p.g.a att hon är gammal som många reagerar. Om det hade varit en random fjortis på sjutton år hade inget sett det extraordinära i handlingen. Då hade tråden inte ens skapats.
|
|
2008-01-16, 22:14
|
|
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Reg.datum: May 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bahir
|
Du tycker alltså att misshandel är en lämplig reaktion?
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
|
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
|
|
|
|
2008-01-16, 23:11
|
|
Guest
|
En liknande sak hände mej på bussen fast det var en gubbe som var på ett extra bra humör istället. Han satt längst fram i bussen och jag satt längst bak i bussen med min lillasyster. Både jag och Anna märkte att han tittade surt på oss flera gånger. Jag hade lagt upp benet på stolen framför, inte foten alltså inget smuts (lovar). När han skulle av gick han bak och bad mej argt ta ner mitt ben och jag sa nej och då tog han tag i mitt ben och kastade ner det istället.. och jag hann väl börja meningen "Vad gör.." då han gav mej fingret och gick av och sedan slog på rutan brevid mej och gav mej fingret igen. Snett framför oss satt en annan gubbe med sin tant och de tittade bak på mej och skakade på huvudet, så de tyckte väl att han agerande helt rätt och jag var bara förvirrad.
|
|
|
2008-01-16, 23:13
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Måste skriva av mig.
Hade precis varit och hämtat ut min tenta (1% ifrån VG för övrigt.) och stod på bussen hem. Mina knän värkte as och jag tog gott mod i att jag hade en tid hos ortopeden idag. Hur som helst stod jag upp då platserna var fyllda och några äldre damer hade gått på bussen samtidigt som jag så jag tänkte vara artig och låta dem sitta.
Hur som helst, när jag väntar på att bussen ska stanna på min hållplats så ställer sig en äldre "dam" upp bakom mig. När bussen precis har stannat men dörrarna inte öppnats så får jag en hård knuff i ryggen, och med mina knän och fokus på telefonsamtalet hade jag inte en chans och faller mot dörren som inte ens hade börjat öppnas. Nu ska jag inte överdriva, det var inte handfallet fall mot dörren och jag fick balansen tillbaka rätt snabbt och då öppnas dörrarna och jag går ut och vänder mig ilsket om och ser att det var damen som ställt sig upp tidigare som knuffat mig.
Här skulle jag precis fråga "Varför gjorde du så?" men det hinner jag inte. Kärringen bräker ur sig "Satans unge, du ska ge fan i att stå i vägen." och lite andra mindre vänliga muttrande samtidigt som hon vänder sig om och börjar gå.
Jag var helt förstummad och visste att jag inte kunde gå efter och skälla ut henne efter noter med tanke på telefonsamtalet, så jag sket i henne och gick mot posten som jag hade tänkt från början.
Kärringen var på väg mot samma håll och jag gick om henne och då tittade hon förskräckt på mig som om hon trodde att jag skulle hämnas. Men som sagt, jag tittade knappt mot henne och bara fortsatte in i butiken där posten låg (Malmborgs i Lund).
När jag stannar precis innanför dörrarna och läser annonser som satts upp på väggen samtidigt som jag avslutar mitt samtal så går kärringen förbi igen, och vad gör hon? Jo, hon känner sig säker i butiken med så många runt omkring oss, så hon ger mig fingret! Kärringjäveln ger mig fingret!
Jag och arbetarna som såg det spärrade upp ögonen och en av butiksbiträdena som kände igen mig frågade vad sjutton det handlade om.
Jag blir så arg! Hade det varit en yngre person hade jag utan tvekan tagit tag i personen och frågat vad i helvete denne trodde att den sysslade med.
Satkärring!
|
Du skulle ha gett henne en CHOKESLAM!
|
|
|
2008-01-16, 23:17
|
|
Gubbe
Reg.datum: Feb 2007
|
har du nu lärt dig läxan att du ska ge fan i att stå och drälla framför bussen?
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
|
|
|
|
2008-01-16, 23:17
|
|
Mannen, myten, legenden!
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av jaaaaag
En liknande sak hände mej på bussen fast det var en gubbe som var på ett extra bra humör istället. Han satt längst fram i bussen och jag satt längst bak i bussen med min lillasyster. Både jag och Anna märkte att han tittade surt på oss flera gånger. Jag hade lagt upp benet på stolen framför, inte foten alltså inget smuts (lovar). När han skulle av gick han bak och bad mej argt ta ner mitt ben och jag sa nej och då tog han tag i mitt ben och kastade ner det istället.. och jag hann väl börja meningen "Vad gör.." då han gav mej fingret och gick av och sedan slog på rutan brevid mej och gav mej fingret igen. Snett framför oss satt en annan gubbe med sin tant och de tittade bak på mej och skakade på huvudet, så de tyckte väl att han agerande helt rätt och jag var bara förvirrad.
|
Jag kan hålla med om att det ser illa ut att slänga upp fötterna på säterna eller whatever, nästan lika illa som att kapa någons tråd... men bara nästan.
|
|
|
2008-01-16, 23:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Synd att inte hela situationen var tvärt om, då hade ju AB haft en Chokerande löpsedel i morg.
Är det skillnad på folk o folk?
|
2008-01-16, 23:42
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Piranha
Jag kan hålla med om att det ser illa ut att slänga upp fötterna på säterna eller whatever, nästan lika illa som att kapa någons tråd... men bara nästan. 
|
Jag håller med. Folk som lägger upp fötterna över säten är värre än USA.
|
|
|
2008-01-17, 10:05
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Jag tror många hade reagerat annorlunda än Stoltz, så en stor eloge te Lång-som-Regnfall för hans kontroll, vilja och disciplin att han ej kokade över.
|
Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72
har du nu lärt dig läxan att du ska ge fan i att stå och drälla framför bussen? 
|
|
|
|
2008-01-18, 03:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2006
|
Sånna gånger är ju en bitchslap på sin plats.
Jävla trist bara att folk överallt är sånna mesar nuförtiden att det förmodligen blivit ett misshandelsfall av det!
|
|
|
2008-01-18, 03:32
|
|
Löjligt internskämt
Reg.datum: Sep 2006
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:00.
|

|