Helgens kollisförbränning:
¤ spring på jobbet i fredags
¤ frustration över att försöka hitta parkeringsplats i centrala götet i fredags
¤ fotbollscup i göteborgs skärgård hela lördagen
¤ fetingröj till band på scen och disco på kvällen
¤ fyra timmars grovhångel i sovsäcken
¤ termal förbränning i sovsäcken som uppenbarligen inte var avsedd för två (= härdsmälta)
Får lägga den till historien med noteringen: en underbar helg!
Molntäcket sprack upp på lördagen och bjöd på strålande sol och en rödaktig solbränna på samtliga deltagare.
Till skillnad mot förra året (samma tidpunkt, samma cup), så fick jag inte någon träningsvärk i år. Benen kändes riktigt pigga igenom samtliga matcher och det gick bra att springa med kreatin i kroppen, något jag annars upplevt slöat ner mig i elljusspåret.
Jag missade 3 målchanser, varav en var så gott som friläge med öppet mål, så jag har fått en skaplig bakläxa. Jag var dålig på att hålla tal också som lagkapten (är ingen vän med mikrofoner). Däremot var jag bästa coachen och en av de snabbaste spelarna i explosiv löpning vilket var riktigt roligt! Var rädd att mina 10 nya kilon i muskler/fett/massa för i år skulle ha bänkat mig, men jag hade inga problem att löpa ifrån vältränade 20-åringar. Gubben kan fortfarande!!
Nu ska försöka få i mig kolhydrater och hoppas på att tinnitusen släpper.
Sedan ska jag göra bort mig lite och maila en tjej jag varit chef för. Måste bara få träffa hennes kompis igen, för detta var fan seklets bästa hångel ffs... fan vad svårt det ska vara o leva i avhållsamhet då, men detta var något magiskt. Trist bara att hon bor 90 mil bort, men jag bara måste få kontakt med henne igen.. Personkemi FTW!