Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-05, 11:16   #706
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Lite offtopic(fast ändå ontopic om man tänker på journalnamnet):
Intressanta teorier du har =) själv deffinerar jag MILF som en attraktiv kvinna som är mamma och som man vill ligga med, inte svårare än så...

Sen är det väl aldrig upp till MILF:en själv att avgöra om hon är MILF utan det sköter sig själv =) och du kan inte göra nått åt det. Sen vet jag inte själv hur passande det är att skriva så till någon i en öppen tråd på ett forum men den diskussionen kan vi väl skippa för stunden...

Ontopic:
Kör hårt i gymmet nu, ska själv iväg och få mig en omgång så får vi se vart det slutar. Kikar in senare och ser om du skrivit in nått fint pass!
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-05, 14:29   #707
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
Lite offtopic(fast ändå ontopic om man tänker på journalnamnet):
Intressanta teorier du har =) själv deffinerar jag MILF som en attraktiv kvinna som är mamma och som man vill ligga med, inte svårare än så...

Sen är det väl aldrig upp till MILF:en själv att avgöra om hon är MILF utan det sköter sig själv =) och du kan inte göra nått åt det. Sen vet jag inte själv hur passande det är att skriva så till någon i en öppen tråd på ett forum men den diskussionen kan vi väl skippa för stunden...

Ontopic:
Kör hårt i gymmet nu, ska själv iväg och få mig en omgång så får vi se vart det slutar. Kikar in senare och ser om du skrivit in nått fint pass!
Gött, då irriterar jag inte mina stackars hjärnceller med milffunderingar utan låter dem roa sig med annat.

GÖTT vare ja! Fint pass ville du se? Tja, det fina var att det var så otroligt kul - jag vet knappt vad jag sysslade men det var mkt mkt trevligt och jag är helt slut!

Så här var det iaf (skrev ibland vikter, ibland övning, ibland reps så snurrig var jag... så blir nån sammanfattning 6-15 reps.. ja, ni hör.. ):
Latsdrag: låg vikt, hög vikt, mellanvikt, låg vikt.
Rodd vanlig: tungt, jättetungt x 2, tungt
Axelpressar maskin: (OSAMS med axelpressar, jag som är så snäll å glad får arga känslor av den men tycker axlar är sååå fint å vill haaa... körde tills irritationsmax, sen på det igen) 8, 6 , 10 , 6 rep på en låg vikt som kändes tung.
Axelflyes: 5 kg x 10 reps, 2 set.
(+ Försökte hitta bra läge för baksida m hantlar men gick inte, så det blev nåt vift så orka skriva den "övningen")
Hög rodd: halvtungt, 3 set på 15 reps. Inte så jättestrikta i slutet.
Sittande tricepspress i maskin: tungt fungerar inte för axlarna, fick sänka, blev för lätt och höll på så där tills det sved duktigt efter 4 "set".
Tricepspressar över huvudet med hantel (jag har jordens svagaste triceps, fullt medveten, ingen hästsko här inte!): 4 kg x 5 reps (jo, där ser ni!), 6 reps. Sen 5 kg på 5 reps sen var de slut och jag körde en egen variant där jag "axelpressar" upp hanteln och tar långsamt negativt, 7 st.
Tricepspressar i drag, snöre: Ja, vad sägs om 15 kg 7 reps, 10 kg 10 x 2 + enarms på 5 resp 2,5 kg. Kände mig iakttagen och jag vet att det är svagt som attan - men vad ska man göra? 2,5 kg är jobbigt för mig oki? (riktat till den som glodde ).
Biceps (vad det nu heter när man vrider upp hantlarna typ?) 9 kg x 15 reps/arm, 3 set.
Påhitt: ryggresningar med platta, men plattan var borta så fick ta 2 st 2,5 kg plattor och då hittade jag på (kanske finns?) en suuuuperskön övning för baksida axlar.. Så blev 15 ryggresningar 5 kg, följt av 15 baksida axel ståendes i ryggresningsställningen, följt av 25 crunches (ja, ryggen ville att magen skulle det) x 3 set påhitt.
Sneda mage i maskin 55 kg 15 reps 2 set.

Hm, ja det var mitt härliga förvirrade pass jag nyss avnjöt..hade visst tänkt köra bröst också men det "glömde" jag. Snabbduschat (=läs sköljt av svett), ska sova, sen på kondition intensiv! (kompis som drar i mig och jag följer snällt med). Därefter jobb.

Mår kanon! Hade en underbar morgon med tusen pussar kramar och snälla ord från sonen .. Han är för jäkla go, när jag lämnade på dagis fick han värsta välkomstkommitén på sig i form av andra barn.. kul!

Senast redigerad av Lellan den 2009-06-05 klockan 14:31.
Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-05, 14:54   #708
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

Skön förmiddag och skönt pass = super opti!
Gammal 2009-06-05, 18:44   #709
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Skön förmiddag och skönt pass = super opti!
Mår himla gott iaf!

"Medel intensiv" var ett chokladkakepass! En del styrka ingick, armhävningar och situps typ, så nu är man rätt mör.. kommer lägga mig så snart jag kan.

Maten (so far):
Hallon 20 k, banan 51 k, kesella 70 k, ägg 75 k, mjölk i kaffet 20 k,
Laxfiskbullar 108 k, körsbärstomater 23 k, mjölk i kaffet 30 k,
Omelett: 120 k ägg, 34 k kesella, 34 k bregott (steka i), 12 k sparris, 10 k rödlök, 12 röd paprika,
Kesella 68 k, proviva blåbär 24 k, Prästost 42 k=
753 kcal. Vafasen, det är ju inget.. får botanisera i det jag har med mig till jobbet! Laxfilé bland annat så det fixar sig nog. Men först jobba..

Gammal 2009-06-05, 19:00   #710
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Hela "ILF"-biten är ju lagom knäpp egentligen, jag tycker bara du ser bra ut och "är" eller iaf SKRIVER charmigt

Bra chokladkakat på träningen!
Gammal 2009-06-06, 05:43   #711
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Hela "ILF"-biten är ju lagom knäpp egentligen, jag tycker bara du ser bra ut och "är" eller iaf SKRIVER charmigt

Bra chokladkakat på träningen!
Snällt sagt, tack!

Somnade tidigt (för att vara mig) efter att ha mumsat wokgrönt 90 k, lax 226 k, keso 100 k, äpple 70 k (+kanel), åsså fick jag 5 M&M av en boende kanske 100 k? = 1339 kcal.

Vaknade iofs hungrig halv sex å tryckte i mig 2 ägg så var väl lite i underkant även om magen kändes fuller.

Har en begynnande träningsvärk, nice.. idag ska jag sola, lata mig, äta gott på fest (jag tror det blir mat, annars har jag ju tackat ja i onödan.. närå, just kidding! Men vore trevligt med gott). Men först jobba klart!

Gammal 2009-06-06, 13:58   #712
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Idag har jag slagit pensamhetsrekord med råge.. Insåg för sent att systemet har stängt idag. Jag som vill dricka chimay!!

Kom på att det finns en pizzeria med stans största utbud flasköl. Men jag vill dricka min öl hemma, ikväll.. hmmm... så jag tog med en tom ölflarra (illusionstrick att lämna kvar på brickan) och inledde "operation pinsam".

Lella: "Det finns ingen möjlighet att få med ölen om man tar med va?" *blink blink* (fungerade inte) L: "Jag tänkte äta först och ta ölen efter, så du behöver inte öppna..." fungerade inte: "Ingen fara, bara att vinka så kommer jag med ölen"L: "Joo.. men jag tänkte sitta på terassen.. jag har öppnare här!" (viftar med öppnare) "Men... det regnar? Fast jag kan komma med ölen efter en stund, vi har bord precis vid dörren ut om du vill slippa bli blöt" L:"Alltså.. helt ärligt så är det en film jag vill se och gärna avnjuta ölen till (lögn).. systemet hade stängt och det rör sig om en öl?" *hundögon* fungerade inte: "Tyvärr..." *beklagande hundögon*L:"Eh.. ok.. då hoppar jag ölen och tar.. lövbit utan strips med sallad å bea att ta med". Fick faktiskt rabatt på den, kanske berodde mindre på avsaknaden strips och mer på att han tyckte synd om den stackars ölgalningen.

Usch, va PINSAM jag var på ett DÅLIGT DÅLIGT sätt.. skäms på mig.

Så det är vad jag gjort idag, gått 1 h prommis och förnedrat mig, hettar fortfarande om kinderna så det förbränner nog en del - fast maten uppväger nog förbränningen.

Träningsjournal? Ja? Skrev ju att jag gick en prommis å åt mat. Ju.

Gammal 2009-06-06, 14:45   #713
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

Öl-galning =) roligt att du försökte såpass seriöst ändå, men är systemet stängt så får man köpa ponköl=3,5% vettu, det går det åxå eller så drar man helt enkelt bara en cola! Själv har jag 9st tysklandsöl som står i kylen och väntar på att bli öppnade och uppdruckna, ska nog ta det lite med ro idag så vet inte om jag tar alla...
Gammal 2009-06-07, 02:58   #714
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Öl-galning =) roligt att du försökte såpass seriöst ändå, men är systemet stängt så får man köpa ponköl=3,5% vettu, det går det åxå eller så drar man helt enkelt bara en cola! Själv har jag 9st tysklandsöl som står i kylen och väntar på att bli öppnade och uppdruckna, ska nog ta det lite med ro idag så vet inte om jag tar alla...
Mja, seriöst eller bara knäppt, jag fick ingen chimay iaf.. Överlevde det med, helt utan öl.

Nu är det andra natten jag lägger mig tidigt (efter en kvällspromenad denna gången) och vaknar av att jag är hungrig.

Fast nu har jag gjort chokladbollar...

Dagen som gick såg matmässigt oräknad ut såhär:
2 ägg
1 päron
1 lövbit 75 g, bea 75 g, sallad
buffe: kyckligklubba, potatissallad, sallad, parmaskinka, hoummus, foccacia, grönmögelost, tårta, kaka, mjölk i kaffe, 1 glas vitt.
2 dl äppeljuice, 250 g jordgubbar med 100 g kesella, 40 g sötmandlar - somnade.

Och nu har jag gjort en halv sats chokladbollar som min galet kurrande mage ska få njuta av, sen sova en snabbis, innan jobb 8-18.. Knept.

Gammal 2009-06-07, 13:32   #715
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Gaah, kroppen värker på ngt dåligt sätt - blir ingen träning idag inte... Naprapat vore guld, tror jag har ngn nackspärr? Nåt m ryggraden iaf.

Hög puls också, kanske alla kolhydrater..? Käkade alltså ½ sats negerbollar.. Har sen ätit 1 vallmobröd 55 g, 25 g bregott, 50 g för salt kycklingfilé, äpple 140 g, banan 140 g, 100 naturgodis, 2 ägg, mellanmjölk 1 dl i kaffe.. hm.

Jaja, kan inte vara på topp jämt.. slutar tydligen 19 också, hoppas det händer ngt så man slipper sitta här å känna efter..

Bortskämd med att må gött jue!

Gammal 2009-06-07, 14:04   #716
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Glöm förra inlägget, hur gnällig får man bli? Det är ju bakis jag är kom jag på.. Drack iofs bara 1 glas vitt + ett rosé men med lite ansträning kan man bli bakis på de me..

Gammal 2009-06-07, 22:56   #717
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Drack iofs bara 1 glas vitt + ett rosé men med lite ansträning kan man bli bakis på de me..
tog en 10-11 öl själv men känner mig rätt pigg idag dock inte så pigg så jag närmar mig gymmet men ändå. faktiskt så trodde exets syster att jag va nykter, alkohol är överskattat! hoppas din digra baksmälla lägger sig snart
Gammal 2009-06-08, 12:08   #718
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
tog en 10-11 öl själv men känner mig rätt pigg idag dock inte så pigg så jag närmar mig gymmet men ändå. faktiskt så trodde exets syster att jag va nykter, alkohol är överskattat! hoppas din digra baksmälla lägger sig snart
Jag somnar typ efter 5 öl, en sovande Lellan kan man ju med lite vilje föreställa sig som nykter? Kanske. Eventuellt.

Tack men baksmällan, el vad det nu är, segar kvar lite i kroppen.. lite småvärk överallt, ffa ryggraden, men blev ändå ett pass styrka idag - ben och bröst. Omotiverat pass, skriver inte upp men är nöjd att jag var där + blev ngt fler set pga fick sänka vikter. Inledde med 10 min rodd, passets enda njutning så kanske borde hållit mig där haha..

Tankar som tänktes för pepp: "Nu är jag ju ändå här.." "MEN för SJUTTON!!!" "omotiverade pass är också pass, 4 reps kvar.. 2... vafan tar det aldrig slut... 1! Ahh" "Jag kanske kan "glömma" att jag ska köra bröst med... smart, ljuga för sig själv... åååå va JÄVLA maskin är DRYG" Så brukar det inte låta i min hjärna när jag tränar, kände som att jag ryckte i många och felaktiga motivationspeppningar. Brukar va gla i huvvet, var väl ett undantag!

Igår efter jobbet blev jag glatt våldgästad av gravid örebrokvinna med kladdkaka, jordgubbar, grädde och maryland cookies. Hon är nog den enda som inte sa ngt om min vikt alls, kan bero på att jag vägde samma senast vi sågs.

Struntade i att berätta viktresan när vi "walkade längs memory lane". Kändes som att vi hade viktigare saker att prata om. Så fick jag ett sms idag (hon hade väl pratat m nån som skvallrat) "Sant att du gått upp drygt 50 kg å igen??! Shit varför sa du inget, nu skäms jag som klagade över 8 kg plus under grav..Duktig du är gumman, nu skäms jag ju! Förlåt, du kanske inte får äta det jag hade med heller. Tycker iaf du är jättefin, det vet du! Kram".

Men jag gillade att bli sedd utan viktgrejen, så skönt att bli sedd som vanliga jag. Mätt på viktprat. Och jo, jag åt av det hon hade med, det "får" man.

Träning + mat idag: kesellaröra m bär o sötmandlar 300 k, styrkepass ben + bröst, prommis 1 h rask.

Gammal 2009-06-09, 00:27   #719
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Uppdatering Träning + mat måndag:
kesellaröra m bär o sötmandlar 300 k,
Lax, färskpotatis, sallad med dressing 500 k,
choklad 400 k,
varma mackor 2 st.. typ .. 450 k kanske?
+ styrkepass ben + bröst, prommis 2 h rask.

Tyvärr lite konstigt mående i kroppen, mkt hög puls hela kvällen, men kanske alla kollisar och kalorier, nu äre natta å förhoppningsvis välmående imorrn!

Gammal 2009-06-09, 15:59   #720
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Freestylepass igen: (Dunder för träningsglädjen är det iaf! )
Latsdrag: låg vikt 15 rep, hög vikt 10 rep, mellanvikt 15 rep, mellanvikt 12 rep.
Rodd vanlig: tungt, jättetungt x 2.
Hög rodd: mer vikt än sist, kändes lätt och fint! 3x15 reps.
Påhitt: (utvecklad!) Baksida axlar i ryggresningsställning följt av ryggresningar följt av situps. Cirkulerade så, började med 2,5 kg plattor x 20 reps bak axel sedan höjde jag till 5 kg hantlar på den 15 rep, 5 k på alla 4 set ryggresningar, crunches 20 rep x 4.
Axelpressar maskin: Hann bara köra 6 rep sen blev det en 40 min paus (Någon fick vad jag tror var panikångestattack och jag satte mig där (bad henne trycka till med händerna osv, så det inte var ngt akut m hjärnan). Uifrån vad hon själv och pojkvännen sa verkade det inte så långsökt med panikångestattack. Utgick från det, lugnade sig iaf efter lite knep å knåp. Rådde iaf att kolla upp hos läkare vilket de skulle) Åter till pressarna blev det 10 x 2 set.
Bicepscurls man "vrider upp": 15 reps på 9 kg, 10 reps på 10.
Triceps bakom huvudet: 5 kg vikt, klarade bara 10 reps i 2 set, sen fick det bli 5 följt av 5 negativa ("axelpressar" upp, neg ner).
Tricepspressar: tyngre än sist, 12 x 3 set.

Hade tänkt köra mage i maskiner lite tungt men delade den tanken med för många. Ska ta en prommis nu på maten, sen jobba.

Innan avbrottet, typ i hittepåövningen, hann jag iaf tänka massa kärlekstankar till styrketräning - det är himla skönt alltså!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:25.