2010-06-11, 17:36
|
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Zakath
Jag tänker bara på att väldigt många tjejer gillar att bli burna, eller sitta i knät. De flesta tjejer jag dejtat brukar hamna i mitt knä ganska tidigt (då jag bara har en datorstol), och jag tycker det hade varit väldigt tråkigt om en tjej totaldissade mig bara för det. Om hon däremot säger till och visar sin gräns så hade jag ju åtminstone haft en chans att anpassa mig efter henne.
|
Fast nu skrev jag ju om 1a kontakten, att jag inte menade när man lärt känna någon, utan typ.. som presentation. Suxs. Ett hej och en namn på vem man är och kolla vad personen heter känns mkt skojigare än att bli dragen/buren/whatever.
|
|
|
2010-06-11, 17:40
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Låter lite patetiskt, men ååååkej...  Fast säg det inte till tjejen, var på fest för ngn vecka sedan och blev bjuden på en massa jordgubbar. Sa att det var ju väldigt snällt (jag åt rätt många, obs dock inte himla slabb med tungan..  ), ville han inte ha några själv? Då sa han just det, typ att "killar gillar att se tjejer äta jordgubbar.." Iiih, han sa det så sliskigt, jag är inte pryd - men blev fan sur, haha! Lura mig att mumsa sådär, jäkla stil.
Nu vill han dejta men det kan han fetglömma, pga den lilla sketna kommentaren, säkert inte ngt fel på honom i övrigt, jag brukar inte bli sur men shit va dryg jag tyckte han var då..  hade käkat typ ½ liter gubbar ffs, åå, blir sur när jag tänker på´t tom!  Lika löjligt det, men fan, inga good vibes. Han är löjligt, jag blir löjlig, löjligt overall.
|
man kan ju ha lite olika bordsskick också =)
|
|
|
2010-06-11, 17:48
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Miniräzer
...Jag har egentligen ingen anledning tror som jag tror, men det hade varit en fruktansvärd situation om det blev så, tycker jag ivf.
Vad tycker ni, hur länge sak man vänta med att avslöja sig? Ska man bara berätta som det är oavsett, eller vänta till hon förstår själv hur det ligger till, vänta tills man eventuellt bestämmer sig för att bli sambos?
|
Jag läser in två saker i ditt inlägg. Det ena känns som lite osäkerhet kring dig själv och din självkänsla, det känns som om du undrar om du duger till henne för den du är. I know the feeling, men det är liksom något du får se/veta mer om när ni lär känna varandra bättre.
Angående ekonomin så kan det gå hur bra som helst eller bli hur fel som helst. Exakt hur stora ekonomiska problem har hon? Är det otur som har gjort att hon hamnat där hon hamnat, eller har hon värderingar/beteenden som har satt henne i den sitsen? Sådant hade jag varit mer intresserad av. Alla kan vi hamna i ekonomiska tråkigheter och det är rätt vanligt att man förr eller senare åker på en ekonomisk smäll.
Jag backade ju en date för ett tag sedan nu då jag bland annat kände att hon uppvisade ett beteende och hade värderingar som direkt krockade med mina. Det handlar nog mer om det än vad hon har på lönekontot just nu.
Citat:
Nja - kommentaren avslöjade ju bara att han inte var den generösa trevliga snubbe han verkade vara, utan snuskego!
|
Nu kanske han sa det på något märkligt sätt, men att man talar om att man tycker något är attraktivt hos motsatt kön är väl inget konstigt och just jordgubbar är ju sedan århundraden förknippat med både erotik och passion. Jag tycker din diss av honom utifrån det du beskriver ovan var rätt humoristisk. Skulle han nu råka tänka på sex eller erotik i något sammanhang så kan jag upplysa tant om att det är fullt normalt att vi människor gör det dessutom
|
|
|
2010-06-11, 18:01
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Nu kanske han sa det på något märkligt sätt, men att man talar om att man tycker något är attraktivt hos motsatt kön är väl inget konstigt och just jordgubbar är ju sedan århundraden förknippat med både erotik och passion. Jag tycker din diss av honom utifrån det du beskriver ovan var rätt humoristisk. Skulle han nu råka tänka på sex eller erotik i något sammanhang så kan jag upplysa tant om att det är fullt normalt att vi människor gör det dessutom 
|
Som sagt, jag ÄR inte pryd ffs..
Normala tankar må vara, men att upplysa mig om dem är väl inte så smidigt om han är seriöst intresserad. Sliskiga killar går bort, att upplysa mig om att han bjöd för sitt eget nöjes skulle fick mig iaf inte att känna mig bekväm (el att bli intresserad). Samma grej som en kille som tittar i urringningen etc. Få tjejen att känna sig besvärad brukar sällan vara ett bra drag iaf.
|
|
|
2010-06-11, 18:03
|
|
|
Ich bin Bananatastic!
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Fast nu skrev jag ju om 1a kontakten, att jag inte menade när man lärt känna någon, utan typ.. som presentation. Suxs. Ett hej och en namn på vem man är och kolla vad personen heter känns mkt skojigare än att bli dragen/buren/whatever. 
|
Jaha det låter ju mer rimligt
|
|
|
2010-06-11, 18:05
|
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
nu vet jag hur man inte raggar på lellan
|
|
|
2010-06-11, 18:07
|
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Citat:
Nja - kommentaren avslöjade ju bara att han inte var den generösa trevliga snubbe han verkade vara, utan snuskego
|
Aren't we all?
|
|
|
2010-06-11, 18:11
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Miniräzer
Har träffat världens finaste brud, flera klasser finare än mig, nästan så jag skäms, bra på alla sätt och vis. Men mitt lilla dilemma är att hon har helkrashad ekonomi, vilket i sig inte rör mig i ryggen, men jag har pinsamt bra ekonomi utan att låta allt för stöddig, men så är det. Men jag törs fan inte berätta hur det ligger till, är livrädd för att det ska bli ett osunt förhållande, att hon typ skulle inse att hon ligger flera klasser över mig och tycker att jag total mupp, men skulle hänga kvar bara av det rent ekonomiska.
|
What?  care på pengar. Och om hon är en sån brud som hänger kvar pga det så lär du ju märka det. Varför ens diskutera er ekonomi? Och vad menas med flera klasser över? Jag trodde klass hade just med ekonomi att göra. Eller menar du att hon har finare bordsskick?
Jag blev nyfiken :o
|
2010-06-11, 18:13
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
nu vet jag hur man inte raggar på lellan 
|
Nog för att jag kan framstå som ett unikum, men i detta fallet tror jag inte jag är unik..
Saker som är välkommet när man visat intresse är ofta ovälkommet när man nosar på varandra för att känna efter om man blir intresserad.
|
|
|
2010-06-11, 18:16
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Aren't we all? 
|
Mm, men det är bara om man är intresserad tillbaks den tanken är trevlig - så det är ju högst otaktiskt att informera om det innan tjejen hunnit komma fram till att hon är det. För då slutar hon nog vara det innan hon blir det.
Är man intresserad av ngn är det däremot plus i kanten med snuskego! Man vill ju inte ha mercyfuck.. :P
|
|
|
2010-06-11, 18:18
|
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Well, at least he was honest...
|
|
|
2010-06-11, 18:20
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Well, at least he was honest... 
|
Ja, ärlig men fick mig att tända av, shit happens. Jag var eg grymt sugen att på att fisa, han kanske hade velat veta det..
|
|
|
2010-06-11, 19:22
|
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Citat:
Ja, ärlig men fick mig att tända av, shit happens. Jag var eg grymt sugen att på att fisa, han kanske hade velat veta det.. 
|
You should have!
Då hade du säkerligen skrämt bort honom
|
|
|
2010-06-11, 19:38
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
You should have!
Då hade du säkerligen skrämt bort honom 
|
Varför skulle jag vilja skrämma bort honom? Har du noterat min avatar?  Killen hade jordgubbar ffs.. Gubbsjuk, men bärinnehavare, fick käka när han tittade bort..
|
|
|
2010-06-11, 19:52
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Varför skulle jag vilja skrämma bort honom? Har du noterat min avatar?  Killen hade jordgubbar ffs.. Gubbsjuk, men bärinnehavare, fick käka när han tittade bort.. 
|
Ett tips är att aldrig äta jordgubbar inför någon kille då... för många fler än honom kommer titta med glittrande ögon på dig  ... eller kör på jordgubbssylt bara kanske
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:27.
|

|