Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-20, 21:15   #676
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av LadyG Visa inlägg
En bra höjd är den höjd händerna hamnar i om killen lägger ihop händerna framför sig med raka armar Fast jag vet inte många killar som ställer upp som övningsobjekt för den typen av träning, av nån konstig anledning...

Eller som en instruktör sa till mig en gång: sikta mellan knäna och låt knäet ta fart rakt upp tills han lyfter!
Eh? Jag känner mig lite blond just nu, för jag fattar inte Hur kom en kille in i bilden? Var är hans händer och vad ska jag öva på honom? Försöker få en inre bild

AFanatic: Tack! Detsamma, men det är mycket bättre när du har dig själv på avataren
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-20, 21:52   #677
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av cam Visa inlägg
Eh? Jag känner mig lite blond just nu, för jag fattar inte Hur kom en kille in i bilden? Var är hans händer och vad ska jag öva på honom? Försöker få en inre bild
Jag tänkte att du ville öva på bra saker att göra med nästa stalker-kryp om han kommer för nära

Fast min beskrivning av övningen var lite krånglig, bara sikta med knäet på det ömtåligaste han har och ta i för kung och fosterland
Gammal 2007-04-20, 22:10   #678
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av LadyG Visa inlägg
Jag tänkte att du ville öva på bra saker att göra med nästa stalker-kryp om han kommer för nära

Fast min beskrivning av övningen var lite krånglig, bara sikta med knäet på det ömtåligaste han har och ta i för kung och fosterland

Jag som trodde vi snackade marklyft! Inte undra på att förvirringen var total...

Var man knäar stalkers har jag full koll på
Gammal 2007-04-20, 23:45   #679
Skablistor
Veteran Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Haha, jag trodde också att du, LadyG, snackade om marklyft . Klockan är i.o.f. tjugo i ett så det kanske är därför.

Citat:
Det där lät hemskt! Vad än en kille gör får man aldrig slå, sparka eller knäa honom i skrevet (för jag antar att det är skrevet du snackar om). Tänk er att ni blir träffade av en betongklump i huvudet. Samma smärta känner killar då någonting träffar deras skrev i hög hastighet.

Skämt å sido. Fortsätt att knäa killar i skrevet, Cam. You go girl!
Skablistor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-21, 01:11   #680
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:

Jag som trodde vi snackade marklyft! Inte undra på att förvirringen var total...

Ta i ordentligt så blir det en form av marklyft
Gammal 2007-04-21, 07:39   #681
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Skablistor Visa inlägg
Skämt å sido. Fortsätt att knäa killar i skrevet, Cam. You go girl!

För att lugna dig ska jag tillägga att jag hittills aldrig knäat någon. Men jag skulle inte tveka om tillfälle gavs...

LadyG: Haha
Gammal 2007-04-21, 13:08   #682
cam
Registered User

cams avatar

Lördag 21/4, chins, ben, rodd

Mastigt pass idag, kunde knappt gå hem sen

Chins
9½, 7, 6
Knäböj i Smith Fötterna ihop
25 kg: 14
45 kg: 13
50 kg: 12
55 kg: 9
50 kg: 12, 11
Frontböj Teknik
20 kg: 10, 11, 9
Fällkniv idag med, men bättre. Handlederna kändes bättre också
Vanlig böj Bara för att testa
20 kg: 8
Fällkniv å det grövsta
Benpress Fötterna ihop
90 kg: 11, 11, 11
Vader i benpress
130 kg: 12
140 kg: 12 PB!
150 kg: 10, 9, 9, 9 och PB
Liggande lårcurl i tung maskin
13 kg: 10
18 kg: 4
13 kg: 8, 6
9 kg: 10, 8
Benspark i tung maskin
15 kg: 9, 9, 8
Enbens
5 kg: 9, 8, 8/ben
Raka mark
40 kg: 12, 12, 11, 11

Rodd
1 min max plus 3½ min lugnt, sedan 3½ min intervaller på 30 sek

Behöver jag tillägga att jag fick släpa mig hem?
Gammal 2007-04-21, 13:47   #683
AFanatic
Registered User

AFanatics avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
AFanatic: Tack! Detsamma, men det är mycket bättre när du har dig själv på avataren
Jag är inte lika brun än så jag nöjer mig med den jag har så länge.

Mastigt pass. Får man fråga hur långt du rodde?
AFanatic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-21, 14:43   #684
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av AFanatic Visa inlägg
Mastigt pass. Får man fråga hur långt du rodde?
*host* Nej
Jorå, 246 m. Segt de första rortagen, jag ror 250 m som bäst hittills. Känner att jag behöver ro mer Känner också att jag behöver jobba på tekniken, finns säkert knep för att komma längre. Plus att jag ibland när jag ror häftigt lossnar med rumpan från sitsen och håller på att ramla av
Gammal 2007-04-21, 23:46   #685
no1fitness
no1bootybuilder

Citat:
*host* Nej
Jorå, 246 m. Segt de första rortagen, jag ror 250 m som bäst hittills. Känner att jag behöver ro mer Känner också att jag behöver jobba på tekniken, finns säkert knep för att komma längre. Plus att jag ibland när jag ror häftigt lossnar med rumpan från sitsen och håller på att ramla av
Träna massor med olika tekniker och jämför med vilken du kommer längst med. Se till att använda benen mycket då de är starkare än överkroppen och hitta ett tempo du kan hålla i säg 45 sekunder och sista 15 sekúnderna är det bara att köra ännu hårdare.

Sedan kan du också köra rodd först i ett pass någon gång eller på en dag då du kasnke bara ska köra cardio så får du lite hum om hur du ligger till. Iofs är man lite sliten på tävlingsdagen, men man har i alla fall inte kört ett mastigt styrkepass innan.
Gammal 2007-04-22, 07:34   #686
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av no1fitness Visa inlägg
Träna massor med olika tekniker och jämför med vilken du kommer längst med. Se till att använda benen mycket då de är starkare än överkroppen och hitta ett tempo du kan hålla i säg 45 sekunder och sista 15 sekúnderna är det bara att köra ännu hårdare.

Sedan kan du också köra rodd först i ett pass någon gång eller på en dag då du kasnke bara ska köra cardio så får du lite hum om hur du ligger till. Iofs är man lite sliten på tävlingsdagen, men man har i alla fall inte kört ett mastigt styrkepass innan.
Hmm, det där med benen har jag inte tänkt på. Ska testas. Blir annars mest att man drar med armarna för kung och fosterland...

Och att köra rodden först, jaa du har en fet poäng där

Tack för råd, de behövs!!!
Gammal 2007-04-22, 08:40   #687
AFanatic
Registered User

AFanatics avatar

Citat:
*host* Nej
Precis som Anna skrev, använd benen och försök ta långa tag med bara ett extra knyck med armarna i slutet av taget, men låt alltså benen jobba tills dess. Jag tror iaf mest på den tekniken. Och har man sett på de som ror längst verkar långa tag vinna över korta...
Gammal 2007-04-22, 08:54   #688
Chaan
Banned User

Chaans avatar

Reg.datum: Aug 2005
Jag har experimenterat med roddhastighet på hobbynivå i ca fem år och det jag tyckte gav mest skillnad, utom det självklara (att använda ben och armar till det yttersta) var att böja sig fram det där lilla extra.
Chaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-22, 09:31   #689
cam
Registered User

cams avatar

Morgonpromenad

AFanatic: Ja, långa tag försöker jag ju helt klart att ta (så långa de nu kan bli när man är 156 cm ) men det där med benen ska jag försöka tänka på. Det tar mycket kraft att jobba mest med överkroppen.

Chaan: Japp, böja sig fram ordentligt så att man får fullt rörelseutförande försöker jag också tänka på. Ibland När man är riktigt trött är det svårare att tänka

Har sovit skruttigt i natt och känner mig inte på topp, men masade mig ut på en svinkall morgonpromenad på 40 min som avslutades med inhandling av bl a grönsaker på Ica. Jag tänkte påbörja någon slags provdeff på några veckor idag, men är lite trött och omotiverad känner jag. Dessutom är det avskedsfika på jobbet i morgon. Jaja, få se när jag börjar på allvar då...
Gammal 2007-04-22, 10:00   #690
Chaan
Banned User

Chaans avatar

Reg.datum: Aug 2005
Gör du några rena övningar för ryggstyrka..?

Citat:
inhandling av bl a grönsaker
Låter som en bra grund för prov-dietande.
Chaan är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:35.