2010-04-06, 00:05
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bahir
Näe, det är fett nice. Optimalt att plugga till, för diggar jag musiken (vilket jag gör) blir jag inte sömnig när jag pluggar (vilket jag normalt blir).
|
Ok, nice.
Jag har själv otroligt svårt att koncentrera mig på det jag borde göra.
Random ex: Skulle städa rummet när jag var mindre, kom till alla Playstation spelen och av nån anledning bestämde jag mig för att jag borde göra rent alla skivor riktigt noggrant och vips försvann 1-2 timmar....
Jag måste komma på nått sätt att undgå min dåliga koncentrationsförmåga(familj har adhd så är säkert det..) så jag kan plugga. :/
You can do it maybe! ~
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
|
|
|
|
2010-04-06, 00:28
|
|
Stark
Reg.datum: Oct 2008
|
Svinhög musik, kaffe/te.
That´s what I call focus  Just set your mind to it.
|
|
|
2010-04-06, 00:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh
Ok, nice.
Jag har själv otroligt svårt att koncentrera mig på det jag borde göra.
Random ex: Skulle städa rummet när jag var mindre, kom till alla Playstation spelen och av nån anledning bestämde jag mig för att jag borde göra rent alla skivor riktigt noggrant och vips försvann 1-2 timmar....
Jag måste komma på nått sätt att undgå min dåliga koncentrationsförmåga(familj har adhd så är säkert det..) så jag kan plugga. :/
|
har sjuuukt svårt att koncentrera mig också, skjuter upp saker alltid med. Datorn är en stor bov dock, men även om inte datorn så finns det annat man hittar på istället för göra det man borde göra.
När jag försöker plugga så brukar tankarna susa iväg ofta med, och tänka på helt andra saker. Funderar på spana om det e något fel på mig >.< Men avskyr försöka hjälp på sådant.
|
|
|
2010-04-06, 00:41
|
|
Stark
|
Jag skjutar också alltid på saker men när jag väl tar tag i saker & ting blir jag jävligt hardcore. Det handlar om inställning. Säger jag till mig själv att jag ska klara det tentan, ja då måste jag ju klara tentan eller hur  ?
|
|
|
2010-04-06, 07:07
|
|
Jag har fel. :(
Reg.datum: Mar 2006
|
O rly?
|
|
|
|
2010-04-06, 09:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Raggis
O rly?
|
|
|
|
2010-04-06, 09:30
|
|
Ljuset i mörkret
|
blä. så svullen i halsen att jag inte kan äta något. yoghurt till frukost, lunch och middag idag, antar jag :/
|
2010-04-06, 10:13
|
|
Registered User
|
Då drar man iväg för att göra Malmös gator osäkra en dag då! \o/
|
|
|
2010-04-06, 10:23
|
|
Sponsored by Soros
Reg.datum: Jul 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball
Då drar man iväg för att göra Malmös gator osäkra en dag då! \o/
|
Då får man se upp :O
Gick 40 minuter i skolan idag istället för 8 timmar, får jag fira med lite träning!
|
|
|
2010-04-06, 10:24
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Varför känns det som Dustin skickat min laptop till Luleå
DEN SKA FÖRFAN INTE TILL JÄVLA FITT LULEÅ
|
|
|
2010-04-06, 10:36
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Alltså, appropå 'projektarbetet' som jag rantade om igår. Den här mailkonversationen säger väl en del. Namn utbytta, etc.
Citat:
Från Anders:
Hej Stoltz!
Är allt bra? Tror du att du blir färdig med enkäterna som vi skulle ge ut till skolan här?
//Anders
|
Citat:
Från Stoltz till Anders:
Hej Anders,
Vad menar du? Jag har inte med enkäterna att göra, det är ditt och Saras område. Jag gör organisationsanalyserna.
|
Citat:
Från Anders:
Va? Det har ingen sagt till mig.
|
Citat:
Från Stoltz, till Anders. Urklipp från mailet då vi delade upp projektet:
"Anders och Sara tar enkäterna, går runt i skolorna och intervjuar personer mellan 16-19 år. Glöm inte att skriva ner ålder och könstillhörighet (Inkl. queer). Vill ni så får ni gärna maila mig innan den 28/3 så kan vi bolla idéer.
|
Citat:
Från Anders:
Det har jag aldrig sett! Jag hinner inte fixa det, jag har annat.
|
Citat:
Från Stoltz till Anders:
Du mailade mig en bekräftelse på utskicket och du har haft tre veckor på dig. Vad fan har du gjort under dessa tre veckor på projektet i så fall? Allting borde vara sammanställt nu.
Varför hinner du inte nu?
|
Citat:
Från Anders:
Det är mycket med träningen nu, och vårt band ska spela de två kommande helgerna. Kan jag inte sammanställa?
|
Citat:
Från Stoltz till Sara
Hej Sara,
Har du och Anders inte gjort någonting med enkäterna?
|
Citat:
Från Sara:
Jo, jag har lagt upp ider och skisser.
|
Citat:
Från Stoltz till Sara
...Och vad har du gjort med skisserna och idéerna?
|
Citat:
Från Sara till Stoltz
Alltså
jag har väntat på att Anders ska höra av sig så att vi kan börja.
|
Citat:
Från Stoltz till Anders och Sara:
Alltså, vad fan sysslar ni två med? Ni har haft tre veckor på er, och ingen av er har alltså ens producerat en färdig enkät eller ens hört av sig till den andre? Ni fick fan det lättaste av allt, ni skulle göra en enkät på två sidor och få femtio av dem ifyllda. Hur jävla komplicerat är det under tre veckor!?
Nu gör ni så här - Ni hör av er till varandra, ni sätter ihop en enkät på två sidor tills i övermorgon, sedan tar ni kontakt med skolan, pratar med rektorn och berättar vilka ni är och vad projektet handlar om (Jämställdhet och könsfrågor, om ni råkat missa det) och ber sedan om att få dela ut enkäterna i en till två klasser. Det tar max tjugo minuter att fylla i en sådan enkät, det kommer inte att vara några problem! Se bara till att läsa igenom metodikboken som står i litteraturen så att ni är med på vad ni får och inte får lov att göra när ni delar ut enkäterna.
Kom igen nu!
|
Citat:
Från Anders:
Vilken metodikbok?
|

|
|
|
2010-04-06, 10:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
|
Fifan.
|
2010-04-06, 10:39
|
|
Regustered Abuser
Reg.datum: Apr 2006
|
Ragahahaha! Högskolan är verkligen en plats för ärthjärnighet.
|
Konventionell styrketräning
|
|
|
2010-04-06, 10:40
|
|
Fick höra en rolig historia
Reg.datum: May 2007
|
Fyfan stoltz, sånt kan lätt leda till självskadebeteende. Har du snackat med ansvarig lärare?
|
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
|
|
|
2010-04-06, 10:41
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
|
I feel you.. även om jag än så länge inte varit med om något lika extremt fall så blir man måttligt road av folk som inte kan göra minsta lilla skitsak för att dra sitt strå i stacken. Speciellt när de får de enklaste uppgifterna _just för att_. Funkar de så illa "i arbetslivet" också? Kommer man någonsin kunna lita på att ens gruppmedlemmar osv sköter _sina_ bitar? Det kan ju inte fungera så livet ut att vissa kan glida genom alltihop, right?
Hoppas det löser sig.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:27.
|

|