Ganska så precis 1 år sedan operationen samt 9 månader + = 21 sedan skadan inträffade.
Det bästa med denna SUB var att :
- Ingen märkbar skillnad mellan höger/vänster arm
- Extremt bra momentum
- Bättre och bättre känsla i bröstet. Främst att jag inte blir lika öm längre efter ett utfört "hårdare set".
Nå tuffar tåget vidare mot SUB 95% (omg.) nu börjare det att pirra på fullaste allvar
Tack så mycket för positiv respons Tomas Tryffel !
Jajamänsan, det tuffar på. Steg för steg, centimeter för centimeter, gram på gram
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf
Riktigt grymt, lätt som en plätt på 45orna! Kul att se och höra att det går framåt. Snart är du i mål!
Även kloka tankar där med maten tycker jag. Äta tillräckligt och bygga upp igen, sen får man ta eventuella dieter osv senare.
Tack StarkaUlf !
Det ser alltid lättare ut på film än vad det känns (kanske främst i marklyft) haha !
Jo, det går inte att göra allt samtidigt. Just nu måste mina kropp och celler få möjlighet bada i nutrition och byggas starkare och starkare.
Skall dock säga att jag försöker att hålla det någotsånär under kontroll. Blir en OERHÖRD lång resa neråt sen annars
I denna film försöker jag att baka in lite humor och spex i kombination med prestation (såklart).
För varje vecka, varje månad släpper det några % från tårtbiten på minuspsyke. Vilket jag fortfarande tror håller mig tillbaka litegrann i plana pressar.
PLANEN/upplägget är likt de senaste filmerna jag postat. en 4 stegs raket. (se bild) i kombination med detta har jag även ett presspass varje vecka där jag kör med stång (Axlar, bröst) blir då främst:
Kastade ihop en video på sittande militärpress från Mars till idag 21 Nov.
Målet för detta år är att nå 100x5 med stopp.
Ska man se något positivt i att åka på en skada av den kaliber jag gjort så är det väll att man får börja EXTREMT lågt och får chansen göra noobie gainz under många, många, MÅNGA månader
Jag cyklar pressar med stång mot pressar med hantlar varje vecka. 4 veckors cykel.
Hantlar = Comeback serien SUB 80%,85%,90%,95%,etc. Stång = Sittande militärpress/Lutande bänkpress, etc.
De "lättare" veckorna på hantlar är det tyngre med stång och vice versa.
Helt grymt att vara tillbaka där du är. 2 år är en jävla lång tid. Fyfan vad skador är jobbiga på alla sätt och vis. Bra psyke att jobba dig tillbaka
TACK StarkaUlf !!
Oerhört värmande ord
Jo, det är rätt så galet när man tänker tillbaka med lite perspektiv.
Citat:
Ursprungligen postat av muddler
Stolt över dig! Hur mycket väger du nu? Ser jävligt stadig ut!
Tack som fan kompis !!
DET ÄR TUNGT !! bifogar en bild från imorse på gymmet.
Det mesta jag vägt innan (på gymmet med kläder) är från ca 10 år sedan (se början av film)
Ang. vikten så har jag nämnt det innan (pga. mitt skade-H*/vete)
1. Först rörligheten
2. Sedan börja belasta
3. Sedan få igång kroppen att fungera
4. Sedan börja att progressera sakta men säkert
5. Sedan börja bygga på mig muskelmassa igen + späck
6. SKALA AV (när jag känner att jag överlag platå´at)
Så kom då dagen då bågen skulle spännas lika hårt som innan skadan inträffade. EXAKT på dagen 25 månader sedan olyckan inträffade.
När jag kollar bakåt och reflekterar över denna tidsperiod kan jag inte annat än säga att det är fullkomligen surrealistiskt att jag är där jag är idag.
FILMEN summerar det mesta.
Tidslinje :
8 Dec 2020 - Skadar mig i bänkpress
1 Sep 2021 - Opererar mig (Anders Ekelund på Capio St. Görans sjukhus )
1 Okt 2021 - Börjar att rörlighetsträna (lätt, lätt)
1 Dec 2021 - Börjar att träna med vikter igen (Plan Hantelpress 5 kilo x 20 reps)
8 Jan 2023 - Når den målsättning jag satta upp som 100%
Jag lyckades mot alla odds hitta en väg tillbaka till LEVERANS