Citat:
Ursprungligen postat av cam
Meh!
Tråkigt att du känner så, men samtidigt är jag glad för din skull att du mår bra 
|
Japp jag mår toppen
Finns ju flera olika nivåer inom kroppsbyggning. Några lattjar lite på gymet o pratar strunt med kompisar, andra tränar ok men sköter inte kost eller vila lika bra, ytterligare en målgrupp besöker gym så gott som varje dag, året runt, oavsett chartersemester eller julafton osv.
Allt efter intresse o engagemang - men också i mån av tid o prioritering.
Jag har på nära håll nu sett hur flera som tränar seriöst försummar släkt o vänner bland annat, för att träningen går först. Alternativt enbart umgås med andra byggare/SL/fitnessmänniskor.
Jag har rört mig inom flera nivåer själv, som t.ex att ha spenderat timmar per dag att hitta den "optimala byggningen" och hela tiden försöka vara opti (antal gram BCAA 12 minuter o 34 sekunder före träningen, stabil proteinsyntes yadayada). Jag har nog hjärntvättat mig lite själv också, ett tag sökte jag enbart efter en ny partner som redan är fitnesstjej osv.
I sommar har jag fått en hel del att reflektera över och jag har spenderat mycket tid med släkt o vänner. Jag har också ifrågasatt mina egna mål och ideal och insett att jag blivit påverkad av andra. Byggarfolk dubbelt så grooofva som mig, som menat på att jag är för liten o späd o måste bli grooofv. Jag har också känt att jag har saknat att få tävla, både lagsport men också enskilt.
Så lägger man ihop allt så har jag bestämt mig för att prioritera om lite o spendera mer tid med släkt o vänner som jag faktiskt ett tag försummade till förmån för träningen. Jag har i nuläget mitt livs bästa fysik och jag tänker inte sträva efter att bli så jäkla mkt större. Lite till ska jag växa, men framför allt ska fettet bort. Konditionen vill jag ha tillbaka, jag kan inte ställa upp i en enda tävling/gren/idrott med min nuvarande byggarkondis.
Målsättningen för resten av året kommer fortfarande ha fokus på viss styrka, men ffa konditionsträning inkl koordination och balansträning. 2010 kommer jag att delta i minst 2
löpartävlingar. Fitness- o byggarvärlden kommer jag att fortsätta följa, men med mer distans till än tidigare i år.
Jag närmar mig 35 bast, är mest vältränad av samtliga i min närmaste bekantskapskrets, har mitt livs bästa fysik och har gjort en rejäl förbättring sedan 2006... så jag är sjukt nöjd med tillvaron just nu