Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-29, 21:45   #6496
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Skanstorget?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-29, 22:06   #6497
Ekman_
Registered User

Ekman_s avatar

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Skanstorget?
Dem har flyttat till övre husargatan 300 meter mot linné
Gammal 2009-05-30, 15:52   #6498
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
VARFÖR stänger mitt jävla skitgym 16:00 lördagar?! ... SÅ jävla värdelöst, särskilt nu sommardagar som denna då man vill vara på beachen. Enda sättet att träna på lördagar är att göra det 10:00 då. BLAH. Man vill ju vara på beachen innan 12.

Ska leta ett källargym nu, finns ju ett här som hör till hyresrätterna. Måste hitta något litet hak dit man kan gå på kvällarna iaf, jag vill träna senare på kvällen på sommaren då det är svalt o skönt o man har fått kvalitétstid i solen.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-30, 18:34   #6499
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Lördagsträning.

Flexa latsen: 7 tim
Dra in ölmagen på beachen: 4 tim
Flexa triceps/biceps o imitera "30 guns: 2 tim
Räta på ryggen o dra in höftböjarna för en god hållning: 9 tim

Summering:
Grym träning idag, statisk sådan. Lär bli en del sådant i sommar

Jag cabbade ner och tryckte skiten ur kärran bort till en viss lokal kosttillskottsbutik idag iaf. Skippa diskussionerna om vilken butik och var den ligger tack, kolozzeum är en konkurrent och det är inte tillåtet att joddla med annat i detta forum.

Profiler där idag var Sakawan Ahmed, Cecilia Benjaminson, Keith Carlsson, Tim Nygren mfl. Jag var som vanligt minst och tunnast av alla inne i butiken. Lelle Anderzén var där och fotade lite, bland annat en snubbe jag känner igen från mitt gym, med tillhörande sporthoj. Måste nästan ta reda på vem han är, han är rätt så tatuerad och har en riktigt trevlig fysik. Verkar vara i 30-årsåldern iaf. Inte överdrivet stor, men vältränad och i mkt god form.

Nu har jag äntligen köpt mitt favoritkosttillskott iaf (hemligt). Det är fullt lagligt och antagligen har det ingen som helst effekt, utan är bara placebo. Jag har dock gjort riktigt fina ökningar och märker skillnad då jag är on/off på det, så det blir till o fortsätta. Köpte också nya Rage från Fairing. Tyvärr är jag för klen o tunn för att bli sponsrad av Fairing, trots att jag är typ deras största fan ... EKMAN köp min ena VipX-burk nu, skuggan goes RAGE again!

Journalen
Gammal 2009-05-31, 19:55   #6500
MissTiger
Registered User

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
VARFÖR stänger mitt jävla skitgym 16:00 lördagar?! ... SÅ jävla värdelöst, särskilt nu sommardagar som denna då man vill vara på beachen. Enda sättet att träna på lördagar är att göra det 10:00 då. BLAH. Man vill ju vara på beachen innan 12.

Ska leta ett källargym nu, finns ju ett här som hör till hyresrätterna. Måste hitta något litet hak dit man kan gå på kvällarna iaf, jag vill träna senare på kvällen på sommaren då det är svalt o skönt o man har fått kvalitétstid i solen.
Antar att du inte har ett regionalkort då....annars finns det några "guldkorn" som har öppet t kl 23....så hinner det bli lite svalare o så innan man tränar också
Gammal 2009-06-01, 07:09   #6501
JoeyP
Banned User

Reg.datum: Apr 2008
Tja Dc sa du? Kan du utveckla mer vad Dc träning för vaderna är för nåt
JoeyP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-01, 16:40   #6502
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MissTiger Visa inlägg
Antar att du inte har ett regionalkort då....annars finns det några "guldkorn" som har öppet t kl 23....så hinner det bli lite svalare o så innan man tränar också
Nej det har jag inte, men det kanske är värt att satsa på det. Vill kunna träna som folk i sommar.

Citat:
Ursprungligen postat av JoeyP Visa inlägg
Tja Dc sa du? Kan du utveckla mer vad Dc träning för vaderna är för nåt
Dc är dogcrap, men du syftar nog på Sniggels inlägg i dagsformtråden. Det var han som postade det och inte jag.

Journalen
Gammal 2009-06-01, 16:43   #6503
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Nu är löpartävlingen osv lagd bakom och jag behöver inte ta hänsyn till något mer sådant resten av året.

Jag var sjukt sugen på att anmäla mig till midnattsloppet, men jag släpper nog det och tar det nästa år istället (kommer ju fler chanser, behöver ju inte tävla/träna till allt samtidigt). Dessutom kommer jag nog deffa av mig lite späck nästa år och då får jag per automatik lite mer intensitet i cardion också och kan skrämma liv i konditionen.

Nu är det full fart framåt med fokus på kroppsbyggningen istället. Jag behöver mkt mer massa på benen ffa, men behöver även få fart på armarna och vill safta på med lite mer bröst också. Axlar och rygg ligger i fas med mina mål och får bara "haka på" lite.

Nu kickar jag igång och leker med ett nytt sexveckorsprogram, så får vi se vad det blir för utfall. Kul att testa lite nya upplägg. Hade tänkt köra westside skinny bastards först, men nu blir det gamla klassiska mjölkprogrammet istället

Here we go, dags o äta o träna upp sig igen.

Journalen
Gammal 2009-06-01, 17:43   #6504
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Jag var sjukt sugen på att anmäla mig till midnattsloppet, men jag släpper nog det och tar det nästa år istället
Fegis!

Citat:
(kommer ju fler chanser, behöver ju inte tävla/träna till allt samtidigt).
Nej, och jo. Varje tävling är din sista!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Gammal 2009-06-01, 18:49   #6505
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Skuggan börjar bulka o bygga på nytt

Kvällens träningspass:

Muskelgrupp: Allround
Målsättning: Nytt upplägg, känna in på vikterna bara
Motivation: Stressad och inte helt fokuserad.

promenad på löpband
4 minuter, 15% lutning, 6'ans hastighet

knäböj, raw
1 set [ 15 x 60 kg ] tappade känseln i händerna.. fick lägga tillbaka stången o skaka loss armarna
1 set [ 5 x 60 kg ]

fötternaupp-bänk
1 set [ 12 x 50 kg ]
1 set [ 12 x 60 kg ]
1 set [ 10 x 60 kg ] -2 reps, underskattade högrep i fubänk

stångrodd
1 set [ 12 x 50 kg ] -3 reps, glömde bort att jag skulle göra 15 reps
1 set [ 15 x 50 kg ] puh, tungt
1 set [ 10 x 50 kg ] -5 reps ifrån, för tung belastning

SUMMERING:
Halvt pass bara, hade glass i bagaget i bilen som började smälta. Räknade helt fel på vikterna idag och underskattade precis allt. Böjen var väl rätt OK förutom att något hände så jag tappade känseln i båda händerna/armarna och kände plötsligt att jag inte hade kontroll på stången. Tror jag hyperventilerade precis innan tyvärr.

Bara någon dos kvar av VipX nu. Tror den skiten gör mig mer ont än gott, men jag tuggar i det sista iaf... tog en pulskoll innan jag började träna och hade 110 i puls då (nästan dubbla vilopulsen). Riktigt kasst.

Tror det nya upplägget kan vara skoj iaf, det verkar vara riktigt äckligt grisigt jobbigt och jag räknar med att antingen svimma eller spy på gymet något av dessa pass. Därför kör jag i max 6 veckor, sedan får vi se hur jag mår då. Nu jävlar åker vi.

Journalen
Gammal 2009-06-01, 18:54   #6506
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Bara för att illustrera hur dålig jag är på att träna på högrep (och då menar jag över 8 reps, för där börjar det räknas som mjölksyreträning för min del).

Rep 1-6 är egentligen likvärdiga, lätta och inga problem.
Mellan 6-8 händer något, plötsligt börjar jag få ta i och börja kämpa lite mer.
Sedan är det en märklig stegring där det känns som om jag slår i mitt max runt 10 reps (får nyttja 100% styrka för att få upp vikthelvete) och typ två sista repsen känns som om det är vilja, medvind och tur som gör att jag ens rubbar stången... sjukt lurig kurva och jag felbedömer ofta vilken vikt jag ska köra på då jag vet hur mesigt lätt det känns halva setet...

Journalen
Gammal 2009-06-01, 19:50   #6507
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

I så fall är det riktigt bra kämpat att fortsätta på de höga repetitionerna, trots att det känns jättejobbigt!
Gammal 2009-06-01, 20:06   #6508
CiCoro
Banned

Citat:
Lördagsträning.

Flexa latsen: 7 tim
Dra in ölmagen på beachen: 4 tim
Flexa triceps/biceps o imitera "30 guns: 2 tim
Räta på ryggen o dra in höftböjarna för en god hållning: 9 tim

Summering:
Hahaha Den träningen är värst! Gör så jävla ont efter ett tag, man riktigt känner det långt inne i kroppen hur magen och allt värker !
CiCoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-01, 20:29   #6509
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Fegis!
Nej, och jo. Varje tävling är din sista!
haha! jag måste fan prioritera. Blir stor o lite mer välbyggd - eller få grym kondis o vinna lopp. Jag inbillar mig att om jag bygger på lite mer styrka i år, så kan jag krydda med lite kondis nästa år istället

Citat:
I så fall är det riktigt bra kämpat att fortsätta på de höga repetitionerna, trots att det känns jättejobbigt!
Jo, jag har en slags hatkärlek till högrep. Fler som har tränat ihop med mig som har sagt att jag alltid "tvärdör", jag ser hur stark ut som helst flera reps och plötsligt rubbar jag inte ens stången. Jag har typ en på- och avkran på styrkan bara. :P

Citat:
Ursprungligen postat av CiCoro Visa inlägg
Hahaha Den träningen är värst! Gör så jävla ont efter ett tag, man riktigt känner det långt inne i kroppen hur magen och allt värker !
haha, ja faktiskt, jag tränar typ aldrig magen (tyvärr), men det känns som om jag får magmuskler ändå av att bara gå och hålla inne paketet på dagarna :P

Journalen
Gammal 2009-06-01, 20:31   #6510
Sebbe_H
Registered User

Sebbe_Hs avatar

Reg.datum: Jan 2006
Sluta vara så hemlig nu, vad är det för favorittillskott?
Sebbe_H är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:05.