Snarare axlar som tar ordentligt med stryk i bänkpress. Tycker det är tråkigt att träna lågreps helt enkelt. Sidolyften var typ det roligaste på hela passet...
Snarare axlar som tar ordentligt med stryk i bänkpress. Tycker det är tråkigt att träna lågreps helt enkelt. Sidolyften var typ det roligaste på hela passet...
Aah I see. lågreps kan vara lite segt ibland men du behöver ju inte ligga på 2 reps jämt ;D
Men då tar jag om frågan, hur fan pallar axlarna militärpressen?
Du måste ju klara minst 4x70 kg om du inte kör bänk innan?
Haru nåt PB?
Finns inget bättre än högvolymsträning på vikter runt 12-15RM. Några få basövningar per pass, kort setvila och superset. Åhh...
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k
Aah I see. lågreps kan vara lite segt ibland men du behöver ju inte ligga på 2 reps jämt ;D
Men då tar jag om frågan, hur fan pallar axlarna militärpressen?
Du måste ju klara minst 4x70 kg om du inte kör bänk innan?
Haru nåt PB?
Edit: Håller f.ö. med dream theater :o
Jag har gjort exakt 4x70kg strikt. Så det var en bra gissning. Bänkarna är tråkiga SL-bänkar med fötterna i backen och sammandragna skulderblad. Minimal axelaktivering alltså. Hade det varit FU-bänkar hade det nog sett annorlunda ut...
Citat:
Ursprungligen postat av Numse
Högreps
Högrepsperioderna är de som skiljer män från SL-killar.
Jag har gjort exakt 4x70kg strikt. Så det var en bra gissning. Bänkarna är tråkiga SL-bänkar med fötterna i backen och sammandragna skulderblad. Minimal axelaktivering alltså. Hade det varit FU-bänkar hade det nog sett annorlunda ut...
Hah, najs. Jäkligt starkt PB alltså, surt som fan bara att du tar mer i MP än jag tar i bänk
Edit: Scratch89, varför? Jag har iaf en liknande ratio.