Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-01-05, 20:38   #63766
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Det här är helt uppåt väggarna. Skulle aldrig få för mig att strypa en tjej utan att hon ber mig om det och helst inte ens då. Men spruta över ansiktet kan man inte börja debattera om när man precis ska komma, det blir dessutom uppenbart när man närmar sig och har de något emot det så får de säga till.
Att fråga innan man stoppar in den i analen på henne eller åtminstone stoppa in ett finger och köra på lite glidmedel och se att hon gillar det är ju uppenbart.

Att strypa någon är misshandel och att stoppa in den i röven när hon inte vill det är våldtäkt.
Knappast misshandel om hon tycker om det, och har du lite erfarenhet på området behöver det inte var uttalat.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-05, 21:21   #63767
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Grejen är ju att det inte går att göra något med ditt konstaterande. Det blir ju bara ett ändlöst ältande om tingens ordning. Tjejer har det lättare. Jaha. Och sedan då? Vad är det du vill uppnå med konstaterandet? Vad är det du vill diskutera som inte redan har diskuterats på var femte sida i tråden redan? Eller vill du bara höra att du har rätt? Vad är det du vill?
Gammal 2017-01-05, 21:52   #63768
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Det kommer upp när det är frågor där det är en faktor man bör beakta vilket det väldigt ofta är. Det är ju inte bara att jag ältar det om och om igen utan det kommer ju även upp som faktor om och om igen. För ett tag sen så var det någon som undrade varför inte tjejer kunda komma fram och fråga honom, varför står de bara i ett hörn och ler.

Tjejer undrar varför de får så mycket "värdelösa mail", killar undrar varför tjejer inte svarar på det de skriver osv osv osv.

Så det första steget är att konstatera och etablera hur saker förhåller sig, inte specifikt att tjejer har det "lättare". Om du tittar t.ex. på det jag svarade till dig angående varför det itne är samma sak med en kille som ligger mycket vs en tjej som ligger mycket. Bortser man helt från processerna som ligger bakom det så är det klart att penis i vagina uttrycker sig likadant åt båda hållen men då missar man även en eventuell poäng.

Så när folk inte verkar förstå "varför" så komemr jag förklara "varför". Likadant som folk förklarar varför om och om igen om saker som progression i styrketräning eller varför energimängd är viktigare än godis vs äpple i dietsyfte.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-05, 21:54   #63769
Wormzie
Registered User

Wormzies avatar

Reg.datum: Aug 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Det är upp till var och en att bestämma om en person är bra eller dålig. Skulle en tjej säga att hon ens hade en femtedel av lika många ligg som mig så tycker jag att det är något fel på henne. Och om vare sig du och Dio vill tro på biologi eller hellre förlitar er på genus är upp till er men det är skillnad på män och kvinnor.

Och självklart får kvinnor ligga runt så mycket de vill men då får de nöja sig med sådana män som er.
Vill du rata bort kvinnor bara för att de har sexuella behov precis som män så får du gärna göra det. Sen att det handlar om att du är rädd för att bli jämförd med någon som var större snyggare och bättre än dig kan vi diskutera i en annan tråd

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress
Wormzie är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-05, 21:55   #63770
TranceII
Registered User

TranceIIs avatar

Reg.datum: Jun 2013
Fast du hugger på allt som du tror är ens i närheten av relevant oavsett om någon vill ha en diskussion om just det eller inte.
TranceII är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-05, 21:58   #63771
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det kommer upp när det är frågor där det är en faktor man bör beakta vilket det väldigt ofta är. Det är ju inte bara att jag ältar det om och om igen utan det kommer ju även upp som faktor om och om igen. För ett tag sen så var det någon som undrade varför inte tjejer kunda komma fram och fråga honom, varför står de bara i ett hörn och ler.

Tjejer undrar varför de får så mycket "värdelösa mail", killar undrar varför tjejer inte svarar på det de skriver osv osv osv.

Så det första steget är att konstatera och etablera hur saker förhåller sig, inte specifikt att tjejer har det "lättare". Om du tittar t.ex. på det jag svarade till dig angående varför det itne är samma sak med en kille som ligger mycket vs en tjej som ligger mycket. Bortser man helt från processerna som ligger bakom det så är det klart att penis i vagina uttrycker sig likadant åt båda hållen men då missar man även en eventuell poäng.

Så när folk inte verkar förstå "varför" så komemr jag förklara "varför". Likadant som folk förklarar varför om och om igen om saker som progression i styrketräning eller varför energimängd är viktigare än godis vs äpple i dietsyfte.
Ok. Jag antar att tråden kommer att se likandan ut om 100 sidor då eftersom du kommer ha ett fortsatt behov av att förklara varför för att du tycker att folk inte förstår.
Gammal 2017-01-05, 22:04   #63772
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Folk har ju sagt att jag har fel så jag vet ju inte ens hur det står till där.

Men ni tycker inte jag ska skriva om det om jag tycker att det är viktigt?
Gammal 2017-01-05, 22:06   #63773
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Citat:
Folk har ju sagt att jag har fel så jag vet ju inte ens hur det står till där.

Men ni tycker inte jag ska skriva om det om jag tycker att det är viktigt?
Hur många i tråden tror du har missat din ståndpunkt och att du tycker att det är viktigt? Tycker du själv att det har drivit diskussioner framåt?
Gammal 2017-01-05, 22:41   #63774
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Hur många i tråden tror du har missat din ståndpunkt och att du tycker att det är viktigt? Tycker du själv att det har drivit diskussioner framåt?
Jag tycker att det har varit väsentligt flera gånger ja, folk dansar ju bara runt den heta gröten utan att säga precis som det är. Men visst det verkar ju som om folk inte vill höra det så får väl sluta och låta folk diskutera runt det istället för att bara sammanfatta situationen och hitta en lösning.
Gammal 2017-01-05, 22:41   #63775
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk

Reg.datum: Jul 2015
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Fast samtidigt så är det lite som global uppvärmning. Först måste man ta reda på hur det fungerar någorlunda. Därefter måste alla förstå att det är så. Endast efter det är gjort kan man börja tala om en lösning på problemet. För finns inte problemet så behöver det ju inte lösas.

Så länge folk kommer in och förnekar så är det ju att övertyga dem som kommer driva diskussionen framåt. Sen kan jag tycka det är helt bortkastad tid men WF tycker ju uppenbarligen inte det...
Gerdler är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-05, 22:51   #63776
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Fast samtidigt så är det lite som global uppvärmning. Först måste man ta reda på hur det fungerar någorlunda. Därefter måste alla förstå att det är så. Endast efter det är gjort kan man börja tala om en lösning på problemet. För finns inte problemet så behöver det ju inte lösas.

Så länge folk kommer in och förnekar så är det ju att övertyga dem som kommer driva diskussionen framåt. Sen kan jag tycka det är helt bortkastad tid men WF tycker ju uppenbarligen inte det...
Jag blir ju lite ledsen för jag gör ju uppenbarligen folk arga/irriterade och det är ju inte min mening, jag vill hjälpa och förbättra.
Gammal 2017-01-05, 22:57   #63777
svenbanan
Banned User

Reg.datum: Jan 2012
Jag läser i denna tråden kanske en gång i veckan. Är det nåt jag inte missat så är det att Whitefolks tycker kvinnor har det väldigt mycket lättare än män här i världen och att detta är väldigt orättvist och något som behöver påpekas ideligen även ifall diskussionen handlar om nåt helt annat.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-05, 23:17   #63778
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Citat:
Jag blir ju lite ledsen för jag gör ju uppenbarligen folk arga/irriterade och det är ju inte min mening, jag vill hjälpa och förbättra.
Men det förbättrar ju rätt lite, både för tjejen som inte alls har det så jävla lätt eller killen som inte heller har det så lätt. Det finns liksom inte en lösning på allas svårigheter att hitta någon att älska eller för den delen ligga med bara för att du har identifierat en skillnad. Det du menar är att folk inte förstår eller förnekar hur saker är menar jag är baserat på att de upplever något annat och att du inte förstår deras synvinkel heller. För i tråden finns inte bara tvärsnittet på HP eller Tinder utan alldeles verkliga människor med eget bagage. Det är inte bara du som är eller har det.
Gammal 2017-01-05, 23:18   #63779
sweetkarolina
I can haz teabag?

sweetkarolinas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Är det bara jag som fick lust att skriva en likadan manlig "no-no" lista?

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
sweetkarolina är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-05, 23:19   #63780
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Är det bara jag som fick lust att skriva en likadan manlig "no-no" lista?

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Jag vill iaf se den listan.
Min bantning just nu!
Diomedea exulans är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:46.