3/6 Cykling till och från jobbet i Frillesås. Ont, det gör ont!
Till:
Sträcka:35,83km
Tid:1.17.02
Snittpuls:150Bpm
Inte så jättejobbigt även om det kändes att jag inte suttit på sadeln på flera veckor samt tränat något sedan Gbg-varvet. Var osäker på vägen så det blev inte bästa vägen vid Kba-station.
Jobb: 8timmar i gassande solsken utan truck = gå fram och tillbaka över hela lagret och plocka tusentals stenar för hand.
Hem:
Sträcka:35,26Km
Tid:1.54.30
Snittpuls:127Bpm
Helt sjukt jobbigt.
Hade inte frugan varit upptagen på ett möte så hade jag garanterat bett henne hämta upp mig efter bara 8-9km!!!
Jag var snudd på gråtfärdig då det gjorde så sjukt ont att sitta ner och att stå upp var ingen alternativ då benen var helt jäkla slut.
Blev tvungen att springa in på Shell i Fjärås och köpa lite energi för att ha någon chans att hinna hem innan hemvärnet skulle börja gå skallgång.
Blev kall efter mitt lilla stopp så jag blev tvungen att stanna ytterligare en gång för att ta på mig lite mera kläder.
Hade nu kraft att köra 4-5km i hyffsat tempo innan det dök upp en svag men lång backe som tog rejält på krafterna IGEN. Tur att inte Astrid 85år var ute med rullatorn för då hade hon klarat backen fortare än mig

Efter backen så gick det tackochlov lite nerför igen. Men väl i den backen så lyckades jag med bedriften att köra på en skata!!!
Fanskapet var nog bara en unge som inte fattade att man ska hoppa bort från cyklar som kommer rullandes och inte in i dem.
Det smällde till lite mot framhjulet men den klarade sig nog bra för det såg ut som den kunde skutta vidare. Jag hade ingen kraft eller möjlighet att vända om för att se efter...
Efter den lilla händelsen så gick det relativt enkelt sista biten hem. Snittpulsen blev låg dels pga stoppen men oxå att det inte var konditionen som var begränsningen, den här gången