2013-05-05, 13:55
|
|
|
Helyllekillen
Reg.datum: Jun 2004
|
Ja fan, mer grönt ffs! Jag äter blomkål, broccoli och vitkål som en galning. Sjukt bra bukfylla! Gött med viktnedgång och att snuvan blir bättre
|
|
|
2013-05-05, 19:41
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot
Ja fan, mer grönt ffs! Jag äter blomkål, broccoli och vitkål som en galning. Sjukt bra bukfylla! Gött med viktnedgång och att snuvan blir bättre 
|
Haha, du har faktiskt rätt i det :-) Jag är dålig på att äta såna där hårda grönsaker, men äter rikligt med sallad till varje måltid. Ska försöka äta lite mer sånt där
Viktnedgången har varit ca 0,5kg per vecka fastän jag legat rättså högt med kalorierna. Borde alltså ha en förbränning på ca 3000-3300 kcal/dag.
Ska eventuellt börja köra lite hårdare nu, vi får se. Men det är så jävla skönt att ha gått ned, har liksom inte vägt så här "lite" på typ 2 år. Bicepsådern på höger arm syns rätt fint ibland, det var inte igår
Ursprungligen postat av filmjölk
För att de är drabbade av knäböjsneuros där de böjer och böjer tills röven blöder och sedan fortsätter böja. Då orkar man inte marklyfta så ofta.
|
|
|
|
2013-05-05, 21:13
|
|
|
Helyllekillen
|
Citat:
Ursprungligen postat av gratefuldead
Haha, du har faktiskt rätt i det :-) Jag är dålig på att äta såna där hårda grönsaker, men äter rikligt med sallad till varje måltid. Ska försöka äta lite mer sånt där
Viktnedgången har varit ca 0,5kg per vecka fastän jag legat rättså högt med kalorierna. Borde alltså ha en förbränning på ca 3000-3300 kcal/dag.
Ska eventuellt börja köra lite hårdare nu, vi får se. Men det är så jävla skönt att ha gått ned, har liksom inte vägt så här "lite" på typ 2 år. Bicepsådern på höger arm syns rätt fint ibland, det var inte igår 
|
Riktigt gott, fyller ut bra och är "nyttigt". Idag på min vilodag har jag ätit 500g fryst broccoli, 400g vitkål (wokad utan olja) och 4-500g blomkål när mitt dagliga kcalintag är ca 1650-1700 kcal  På träningsdagar blir det mindre, runt 4-500g av blandade saker, hehe. Vitkål är jävligt grymt faktiskt.
Hehe, kul med gamla kompisar  Fan vilken känsla när man åstadkommit något sådant! Bra gjort!!
|
|
|
2013-05-08, 08:53
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Riktigt gott, fyller ut bra och är "nyttigt". Idag på min vilodag har jag ätit 500g fryst broccoli, 400g vitkål (wokad utan olja) och 4-500g blomkål när mitt dagliga kcalintag är ca 1650-1700 kcal  På träningsdagar blir det mindre, runt 4-500g av blandade saker, hehe. Vitkål är jävligt grymt faktiskt.
Hehe, kul med gamla kompisar  Fan vilken känsla när man åstadkommit något sådant! Bra gjort!!
|
Det är sant, jag är bara så lat ibland och orkar inte laga i ordning  Men det är ju grymt mättande verkar det som, ska försöka ta mig i kragen och laga i ordning
Japp det är skitkul! Framsteg för varje dag. Men går segt nu när jag är lite smått sjuk. Är fortfarande snorig, men funderar på att dra ett lätt pass ikväll. Det kan eventuellt vara pollen också som spökar, men samtidigt är det ju lite "grönt" i snoret också så är osäker. Men borde snart vara helt bra, då jävlar. Bor ju som sagt bara några hundra meter från gymmet nu mera :-)
För att de är drabbade av knäböjsneuros där de böjer och böjer tills röven blöder och sedan fortsätter böja. Då orkar man inte marklyfta så ofta.
|
|
|
|
2013-05-08, 20:31
|
|
|
Registered User
|
Trotsade snuvan och körde ett litet lätt pass.
Bänkpress med stopp
85x1
87,5x1
Pushdowns
3x8
Tricepsext. med rep
2x8
Sidolyft
3x8
Lätt och bra pass ändå, trots lite snuva och sådär. Hoppas det inte blir värre nu bara.
|
|
|
|
2013-05-08, 20:58
|
|
|
Helyllekillen
|
Citat:
Det är sant, jag är bara så lat ibland och orkar inte laga i ordning  Men det är ju grymt mättande verkar det som, ska försöka ta mig i kragen och laga i ordning
Japp det är skitkul! Framsteg för varje dag. Men går segt nu när jag är lite smått sjuk. Är fortfarande snorig, men funderar på att dra ett lätt pass ikväll. Det kan eventuellt vara pollen också som spökar, men samtidigt är det ju lite "grönt" i snoret också så är osäker. Men borde snart vara helt bra, då jävlar. Bor ju som sagt bara några hundra meter från gymmet nu mera :-)
|
Lathet är ofta mer dålig planering än karraktärsfel, skulle jag säga :p Ja, det är faktiskt riktigt fint att fylla ut med. Jag tycker det är redigt gott också, har som princip att aldrig äta något jag tycker är äckligt bara för att.
Det är fan kung med nära till gymmet! Jag har ca 4 min till gym respektive jobb (olika riktningar). Det är riktigt, riktigt bra! Gör livet lite enklare. Trevligt pass du brände av med
|
|
|
2013-05-08, 21:44
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Lathet är ofta mer dålig planering än karraktärsfel, skulle jag säga :p Ja, det är faktiskt riktigt fint att fylla ut med. Jag tycker det är redigt gott också, har som princip att aldrig äta något jag tycker är äckligt bara för att.
Det är fan kung med nära till gymmet! Jag har ca 4 min till gym respektive jobb (olika riktningar). Det är riktigt, riktigt bra! Gör livet lite enklare. Trevligt pass du brände av med 
|
True that! Förstår dig, varför tvinga i sig liksom? Jag gillar broccoli och sånt, det är nice
Det är helt guld faktiskt, helt underbart att slippa planera så himla mycket
|
|
|
|
2013-05-08, 21:55
|
|
|
Helyllekillen
|
Färsk blomkål kokt i 20 min, do it!!
Woka färsk strimlad vitkål med rosmarin i teflonstekpanna utan olja men med vatten, do it!
|
|
|
2013-05-08, 22:56
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Färsk blomkål kokt i 20 min, do it!!
Woka färsk strimlad vitkål med rosmarin i teflonstekpanna utan olja men med vatten, do it!

|
Låter faktiskt nice. Blir eventuellt middagen imorgon eller på fredag  Thanks för tips!
|
|
|
|
2013-05-09, 06:44
|
|
|
Helyllekillen
|
Citat:
Låter faktiskt nice. Blir eventuellt middagen imorgon eller på fredag  Thanks för tips!
|
Jag lever på sådant :P Se bara till att vitkålen blir mjuk om du gör det
|
|
|
2013-05-09, 09:40
|
|
|
Starke Adolfs son
Reg.datum: Oct 2006
|
Gröt.
Citera mitt inlägg och ta källkoden i din signatur! Störande att alltid komma till journalens första sida!!
Hur går det? Träning ikväll?
|
|
|
2013-05-09, 12:36
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av zeusden1
Gröt.
Citera mitt inlägg och ta källkoden i din signatur! Störande att alltid komma till journalens första sida!!
Hur går det? Träning ikväll?
|
Tjena Simon-man!
Haha tack som fan, hade faktiskt ingen aning hur man skapade länk som gick till sista posten
Var nyss på gymmet,men kan ändå inte ikväll. Men träna imorgon eller i helgen?
|
|
|
|
2013-05-09, 12:37
|
|
|
Registered User
|
Försökte ta det lite lugnt utan att få allt för hög puls, men jävligt svettig blev jag i alla fall..
Sälrodd
4x5
Chins
3x3
Latsdrag
3x6
Rak stångcurl
40x5
50x3
Helt okej
|
|
|
|
2013-05-10, 14:27
|
|
|
Registered User
|
Ont i nacken och fortfarande lite snorig.
Knäböjz
80x3
80x3
95x2
95x2
Sittande hantelpress
20x5
25x5
20x5
Skivstångsshrugs
70kg 3x10
Benpress med stopp
5x5 100kg lätt
Nacke
3 set
Underarmar
3 set
Helt okej :-) Blir eventuellt några stop öl ikväll och imorgon, vila imorgon alltså.
|
|
|
|
2013-05-10, 17:20
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2010
|
Hur tränar du nacken på le gym? Bra pass annars, hoppas snoret slutar rinna!
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:23.
|

|