Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-19, 19:39   #601
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Reg.datum: Dec 2010
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieBB Visa inlägg
Hahahah, bra ide det där med dvärgarna :P!

Btw, hur lång är du Proox?
Jag vet! En av mina bäste idéer faktiskt. Jag är cirkus 170-171cm hög, har inte mätt mig på länge men jag står nog tyvärr still där.

Citat:
Ursprungligen postat av Zoidy Visa inlägg
Haha, lite faktiskt. Förstår inte folk som orkar optinoja över whey. Så jag håller med fullt ut! Käka och var glad Tycker folk i allmänhet verkar komplicera sin kost nåt oerhört jämfört med vad som behövs

Oh! Thor har jag ju inte heller sett. Är den så bra alltså? Vad handlar den om? Utöver guden själv då, menar jag

Min högst okvalificerade gissning är att du kommer få sån pump med banden att du får ont och behöver avbryta Speciellt vaderna tror jag på där, det är ju så små muskler
Ja, ibland nojjas det lite väl mycket över livsmedel. Det är en sak att vara noga med att få i sig sitt protein, sina kalorier, sina kolhydrater, whatever. Eller att vara noga med att "nu ska jag ligga på överskott", eller "nu ska jag ligga på ett underskott", och såna saker. Men onödigt att nojja för mycket med EAA/BCAA-supplementering, mängd whey per portion, o.s.v.

Den handlar om Thor från Marvel-universet, alltså inte våran Tor. Vilket du redan visste.
Kort sagt så blir Thor utkastad från Asgård, och blir en människa, ska få tillbaka sina krafter, Loke är elak, o.s.v. Grym iaf, SE DEN!

Testade banden lite på låren idag, men dom var för klena. Får ha något grövre om jag ska köra på benen.
Men vi får se hur det blir på typ vader, kan ju testa armarna också.
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Tillräckligt för att ganska många med ganska bra koll hävdar att det antingen tar genetik a la Proxy eller roids för att nå dit. Ever.
Proxy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-19, 20:55   #602
CharlieBB
Registered User

Reg.datum: Apr 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Proxy Visa inlägg
Jag vet! En av mina bäste idéer faktiskt. Jag är cirkus 170-171cm hög, har inte mätt mig på länge men jag står nog tyvärr still där.

Ja, ibland nojjas det lite väl mycket över livsmedel. Det är en sak att vara noga med att få i sig sitt protein, sina kalorier, sina kolhydrater, whatever. Eller att vara noga med att "nu ska jag ligga på överskott", eller "nu ska jag ligga på ett underskott", och såna saker. Men onödigt att nojja för mycket med EAA/BCAA-supplementering, mängd whey per portion, o.s.v.

Den handlar om Thor från Marvel-universet, alltså inte våran Tor. Vilket du redan visste.
Kort sagt så blir Thor utkastad från Asgård, och blir en människa, ska få tillbaka sina krafter, Loke är elak, o.s.v. Grym iaf, SE DEN!

Testade banden lite på låren idag, men dom var för klena. Får ha något grövre om jag ska köra på benen.
Ja verkligen! ;-) hoppas den blir genomförd också......

Kortis!
Gammal 2011-08-19, 23:57   #603
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av CharlieBB Visa inlägg
Ja verkligen! ;-) hoppas den blir genomförd också......

Kortis!
Finns ju både fördelar och nackdelar med att nästan klassas som dvärg. Detta ska givetvis utföras, empiriska vansinnigheter är min favorit!
Citat:
Tillräckligt för att ganska många med ganska bra koll hävdar att det antingen tar genetik a la Proxy eller roids för att nå dit. Ever.
Gammal 2011-08-20, 11:30   #604
Zoidy
Midnight toker

Zoidys avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:

Ja det är väl typ över- och underskott etc som jag kan tycka är ok att ha lite koll på också. Men whey blir bara löjligt. Fast jag är rätt lat med kosten också, lite som Kristian Sewén i body radio intervjun, han berättade att han aldrig orkat räkna kcal, men att han hade liksom, någorlunda koll på vad han käkade ändå. Stämmer in exakt på mig också. Hade aldrig pallat sitta och räkna ut E% protein, kolisar och fett som vissa på forumet gör varje dag... har ju någorlunda koll kcal mässigt osv vad jag stoppar i mig, men räknar gör jag verkligen aldrig

Därför så räknade jag bara en gång och åt därefter samma sak i tre månader senaste gången jag deffade

Hm, vad är skillnaden mellan vår gud Tor, och Marveluniversumets egentligen? Nu när du väl säger det så ser jag inte så många skillnader, samma karaktärer runt honom, han bor i valhalla etc. Men visst, ska ladda ner Thor omedelbums!

Oh... armarna lär också vara en överjävlig muskelgrupp att träna med band runt. Man blir ju riktigt stel när man kör några set biceps utan band redan

Citat:
Finns ju både fördelar och nackdelar med att nästan klassas som dvärg. Detta ska givetvis utföras, empiriska vansinnigheter är min favorit!
Haha, fördelen är att man mycket snabbare blir biff. Nackdelen är att det ser väldigt mycket mindre coolt ut än när en längre person är biff Tyvärr! Hade vart coolt att vara 1,90 typ och se vältränad ut
Zoidy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-20, 14:36   #605
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Citat:
Dat text
Jag har inte heller räknat kalorier på jättelänge. Känns som att det inte spelar någon roll heller, om man känner att man behöver veta så räcker det med att höfta, annars går känsla bra tycker jag. Samma gäller makronutrientfördelning egentligen.

Hmm, skillnaden är väll att dom inte bryr sig om alla historiska detaljer o.s.v, utan har sin egna bild av Asgård som är en del av Marvel-universet kan man säga. Grym film iaf, men den har inte kommit ut på DVD än. Får vänta på blu-ray utgåvan som kommer typ 13 september. Finns med massa extramaterial då också.

Japp, fördelar och nackdelar. Lättare att bli bred på 170, men man blir ju alltid dwarfad på höjden tyvärr. Hade jag sett ut såhär på närmare 2 meter så hade det ju varit äckligt brutalt. Men, jag får väll överkompensera på bredden. Snart 90 pannor på 170cm, hahaha!
Citat:
Gammal 2011-08-20, 18:09   #606
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Det viktiga. (Gunz och... calvez)

Bra pass idag. Blev lite alkohol igår, så formen var värdelös, riktigt, riktigt fluffig. Bra kontakt dock. Hela passet tog 1 timma, och det mesta var supersetat, så det gick i ett. Biceps och triceps alltså, så jag körde t.ex. pushdowns i latsdrag supersetat med scottcurlen, o.s.v.
Lallade lite med strypträning också, körde några strypta set armar när jag var klar med dom andra övningarna. Var annorlunda, men fick ingen extrem pump ändå. Inte i vaderna heller. Kändes mest som att det blev lite ont om syre i muskeln, men inte särskilt speciellt. Kändes mest mellan seten egentligen, kanske strypte lite klent.

Nu gäller EHPD i några dagar, sen ska det svullas igen!

Pushdowns med rep:
4 uppvärmningsset

Pushdowns i latsdrag:
20 till 45 eller 50kg

V-pushdowns:
5 set

Enarmsextensions med hantel:
6, 8, 10, 12.5, 15kg

Skullcrushers -> enarmspushdowns:
40 x 20 -> 20 x 12 i 3 set

Pushdowns med rep:
40 x 20 i 3 set

Scottcurl i cable med rak stång:
25, 30, 35, 40, 45, 50

Bamsecurl:
5 set

Repcurls:
5 set

Stångcurl: - strypta
20 x 20 i 3 set

Sittande vadpress: - strypta
4 set

Stående vadpress i smith: - strypta
4 set
Citat:
Gammal 2011-08-21, 18:02   #607
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Dem pecs

Bra pass idag. Kroppen har ju varit lite sådär iom vila, diklo, lite alkohol, m.m, m.m. Men det löser man lätt genom att mata på med en jävla massa protein i äkta EHPD-anda. Fast äter lite carbs också. Men mest kött.
Bra tryck och rätt okej form på gymmet idag.

Passet såg ut ungefär såhär.

Plan hantelpress:
12.5 x 20
17.5 x 20
20 x 20
25 x 20
30 x 18
35 x 15
40 x 11

Incline hantelpress:
20 x 20
25 x 18
30 x 16
35 x 14

Sittande cableflyes:
20 x 20
25 x 20
30 x 16
35 x 12
40 x 8

Decline hantelpress:
25 x 18
30 x 16
35 x 14

Cableflyes snett nedifrån:
20 x 13 i 4 set
Citat:
Gammal 2011-08-22, 10:12   #608
Zoidy
Midnight toker

Zoidys avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Jag har inte heller räknat kalorier på jättelänge. Känns som att det inte spelar någon roll heller, om man känner att man behöver veta så räcker det med att höfta, annars går känsla bra tycker jag. Samma gäller makronutrientfördelning egentligen.

Hmm, skillnaden är väll att dom inte bryr sig om alla historiska detaljer o.s.v, utan har sin egna bild av Asgård som är en del av Marvel-universet kan man säga. Grym film iaf, men den har inte kommit ut på DVD än. Får vänta på blu-ray utgåvan som kommer typ 13 september. Finns med massa extramaterial då också.

Japp, fördelar och nackdelar. Lättare att bli bred på 170, men man blir ju alltid dwarfad på höjden tyvärr. Hade jag sett ut såhär på närmare 2 meter så hade det ju varit äckligt brutalt. Men, jag får väll överkompensera på bredden. Snart 90 pannor på 170cm, hahaha!
Japp. Håller med. Man har ändå såpass bra koll att man vet om man ligger på överskott eller underskott osv, utan att behöva vara mm noggrann. Samma med protein tycker jag. Man behöver liksom inte vara mm noggrann, det funkar bra ändå

Hm, därför som hulken faktiskt vinner över Thor när de slåss då kanske? Det hade ju aldrig hänt i verkligheten

Precis! Du hade sett ut som hulken om du var sån här fast på två meter! Ser sjukt coolt ut med killar på två meter som är 150 eller så. Peter Rundberg bland annat... Inte superdeffad iofs, men jävlar vad stor den karln är... Är du nästan på 90 kg nu förresten? Damn! Inte dåligt! Har ditt fettprocent ökat något eller är du stenhård? Jag är också rätt kort, snäppet över dig, med samma vikt som längd. Känns som att det är tur att jag är såpass kort, 90 kg på 1,90 ser inte riktigt lika coolt ut som ifall man är lite kortare
Zoidy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-22, 12:48   #609
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Citat:
Hm, därför som hulken faktiskt vinner över Thor när de slåss då kanske? Det hade ju aldrig hänt i verkligheten

Precis! Du hade sett ut som hulken om du var sån här fast på två meter! Ser sjukt coolt ut med killar på två meter som är 150 eller så. Peter Rundberg bland annat... Inte superdeffad iofs, men jävlar vad stor den karln är... Är du nästan på 90 kg nu förresten? Damn! Inte dåligt! Har ditt fettprocent ökat något eller är du stenhård? Jag är också rätt kort, snäppet över dig, med samma vikt som längd. Känns som att det är tur att jag är såpass kort, 90 kg på 1,90 ser inte riktigt lika coolt ut som ifall man är lite kortare
Det blir bara löjligt när två seriekaraktärer ska slåss sådär, för deras styrka blir alltid justerad beroende på när det är. Hulken slog Thor i en film, men det går inte att säga vem som är starkast. Thor vinner IRL dock, everybody knows this.

Nej, inte uppe på 90 än. Ligger på stadiga 85 på runt 12% bf kanske. Så absolut inte rippad, men är väll i rätt okej form fortfarande.
Citat:
Gammal 2011-08-22, 19:31   #610
Gabriel174
Registered User

Reg.datum: Sep 2009
ÖJJJJJJ när kommer dina videor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av xodd Visa inlägg
Från att inte förstå vad remissgivande läkare skrev till att sitta och anklaga större delen av Sveriges läkare för att vara okunniga inom loppet av 48 timmar måste vara någon form av rekord i utveckling.
Gabriel174 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-22, 19:31   #611
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Dat rygg

Marklyft: - Le Boman-fan eggade mig till att köra lite "tunga" mark, så det blev så. Inte så tunga men. Motoriken är inte riktigt där, och det var tungt för rumpan. Så jag tog det lugnt. Rätt kort vila

70, 120, 170 uppvärmning
200 x 2
200 x 3

Stångrodd:
70 x 20
90 x 18
100 x 16
110 x 14

Sittande supinerad rodd:
90, 100, 110, 120kg

Schlappe-passet.
Hantelrodd parallell:
3 set
Citat:
Gammal 2011-08-22, 19:47   #612
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Förbannat mycket folk på gymmet också. Jobbigt att träna ordentligt då.
Citat:
Gammal 2011-08-22, 21:06   #613
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel174 Visa inlägg
ÖJJJJJJ när kommer dina videor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!
Får fjäska med Mitosis om han orkar filma lite.
Citat:
Gammal 2011-08-22, 21:49   #614
Mitosis
Registered User

Mitosiss avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Får fjäska med Mitosis om han orkar filma lite.
Vem vet!
Mitosis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-23, 00:15   #615
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mitosis Visa inlägg
Vem vet!
Du?
Citat:

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:11.