Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-29, 12:11   #601
Albin Eriksson
Liten & Snäll...

Albin Erikssons avatar

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av bizniz Visa inlägg
Har tappat 5kg sedan början av månaden, haft mycket jobb på senaste så har blivit lite "fusk" dvs bröd, pasta o.s.v. Men planerar att gå ner till cirka 75kg, d.v.s 5 kg till. Styrkan har inte försämrats avsevärt, inte kollat ordentligt.
Hmm, inte kollat? Märker du inte det på gymmet eller tränar du enligt något annat upplägg?
Albin Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 20:32   #602
bizniz
dubstep och pepsi <3

biznizs avatar

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Albin Eriksson Visa inlägg
Hmm, inte kollat? Märker du inte det på gymmet eller tränar du enligt något annat upplägg?
Är nog mera "har inte tänkt på det" har gått till gymmet värmt upp lite i olika övningar och lassat på det som känns bra. Men jag kan faktiskt säga att den inte försämrats, har kört på vikterna jag slutade på innan deffen (i lågreps). Lät säkerligen lustigt
bizniz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 13:46   #603
Albin Eriksson
Liten & Snäll...

Albin Erikssons avatar

Deffen rullar, stått still lite i vikt men tror formen ändå förbättrats pyttelite...mindre bra bild för att se just det, men här är en med tryck i biceps sen gårdagen.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 8.jpg (161.2 KB, 122 visningar)
Albin Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 14:13   #604
Virtual1339
Mycket Flitig Medlem

Virtual1339s avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Virtual1339 Visa inlägg
Ska ta tag i saken igen en gång. Ska lyckas nu, har lyckats förr så..
98,5 kg med morgonmål i magen @ 179cm (om jag inte lyckats växa sen 3 år tillbaka!)

Mål: Att aldrig vara fet igen. Vikt : 80-85. Beror på..
96,8 nu. Går lite segt men åt det bättre hållet. Börjar få struktur och motivation till att lyckas med detta!
Virtual1339 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-02, 21:54   #605
wrx
Registered User

Reg.datum: Mar 2010
Min deff är ganska lugn tycker jag, nu ligger jag på 74kg efter 6månader vägde 80kg i mars. Vart lite slarv men men , vad ska man göra sommaren ska ju inte vara allt för tråkig

målet ligger på under 70kg innan december.
wrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-02, 22:04   #606
stockinger
aka TinyTim

stockingers avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Albin Eriksson Visa inlägg
Deffen rullar, stått still lite i vikt men tror formen ändå förbättrats pyttelite...mindre bra bild för att se just det, men här är en med tryck i biceps sen gårdagen.
Galet bra fysik, ska bli kul att se hur det slutar med deffen
stockinger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-03, 12:11   #607
DGARD
Registered User

Reg.datum: Aug 2005
Illa

Åt h-vete. Ätit som satan o krökat sista två veckorna. För bli omtag på det hela.
DGARD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-03, 12:36   #608
Nykropp
Registered User

Nykropps avatar

Reg.datum: Sep 2010
Start: 1 augusti 2010
Start i vikt: 128kg

Ligger nu på: 115,8kg

Mål: Komma i riktigt god form, osäker på vad slutvikten blir. Men borde stanna runt 95-100kg kanske? Svårt att säga nu.
Nykropp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-03, 14:59   #609
Big bicep
Registered User

Start 28 september
Startvikt: 81

Ligger nu på: 79

Mål: Komma ner på 75 kg och bli lite mer slimmad under en 4 veckors diet
Big bicep är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-04, 18:15   #610
Slicky9
Banned User

Reg.datum: Aug 2010
Update

gått ner yttligare 1,5kilo

sammanlagt gått ner cirka 13 kilo nu

började deffa 5 juli
Slicky9 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 21:19   #611
QueenObscene
Registered User

Undrar bara vilket underskott om dagen de flesta i denna tråden ligger på, försöker komma på en "vettig" nivå. Eller om man ska tokdeffa...
QueenObscene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 22:24   #612
Haze7
Registered User

Haze7s avatar

Reg.datum: Mar 2008
Update!

Idag vägde jag in på 79.5kg!
Första målet avklarat!
Känns riktigt skönt, många år sedan ja va under 80kg.
Finns en del kvar att ta av så en 75kg kanske blir mit slutgiltiga mål.
Haze7 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-10, 08:38   #613
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Reg.datum: Dec 2009
Det var nu jag tänkte skriva om hur jävla grymt det gått med inledningen den fjärde och sista delen av min viktnedgång, spurten för att bli normalviktig för första på väldigt länge. Så blev dock inte fallet. Så en lite recap av läget:

Ålder 25 år
Längd 185 cm
Började:118 kg på 185 cm, 2008-12-xx
Innan sommaren: 96 kg
Efter sommaren: 100 kg
Mål: 85 kg

Så långt så väl, plus fyra kilo över sommaren var inte så jävla illa. När jag vägde in innan sommaren så var jag en lite mer svulten student och när jag vägde in efter sommaren så hade jag bott hos föräldrarna och var mer välnärd. Dessutom så har jag blivit starkare i en hel del övningar så all uppgång är nog inte späck, bara en 95% eller så. Då kom bakslaget som jag dras med. För tre veckor sedan så fick jag åka in akut till sjukhuset med en gallstensattack som inte vill ge sig. Väl där konstaterar man att min gallblåsa är inflammerad och att man lika gärna kan ta bort skiten nu då den bara kommer att djävlas mer senare. Kommer in på måndag och ligger kvar till onsdag då jag får akuttid och den tas bort. Tur var det då den visade sig vara riktigt ful och jag snart skulle flytta till Japan där en operation inte skulle komma på fråga. Då det var titthålskirurgi och jag var på benen dagen efter så det har inte varit så mycket av någon form av träning på den sista tiden, har varken fått eller orkat. Att snåla med maten när man ska läka operationssår kände spontant inte så smart. Då jag efter operationen inte haft en så översvallande aptit så har dock inte vikten påverkats av det hela.

Nu ska det däremot bli förbättring. Förra veckan så togs stygnen ut och jag fick order om att jag kunde börja träna försiktigt så snart alla sår var slutna. Självklart så ska jag vara försiktig och sluta om det inte känns bra. Nu är jag där och ska dra igång. Till saken hör att jag just flyttat till Japan för att göra mitt examensjobb på Tokyo Universitet fram till slutet på mars, det är då jag ska vara färdig med nedgången hade jag tänkt. Tvärsöver gatan från studenthemmet finns en rätt stor park med gott om småvägar att springa på när lusten infinner sig. Vad upptäcker jag då om inte att jag dessutom bor granne med skolans hälsoavdelning som har fri träning tre dagar i veckan på sitt gym. Så på måndag så ska jag ta mig dit och få min introduktion och se vad som erbjuds, sen är det bara att träna. Att äta som hemma kan man glömma i Japan, på gott och ont. Vissa saker är nästan gratis medan annat kostar skjortan. Lyckligtvis så verkar kyckling, viss fisk och broccoli vara hel ok i pris. Men nötkött och avancerade mejeriprodukter som kvarg kan jag bara drömma om. Får se om jag måste börja med protein tillskott för första gången. Tack för (förhoppningsvis) visat intresse den som lever får se hur det går. Fast jag har i och för sig hört att man går ner som fan i vikt när man är död.

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System

Senast redigerad av LoveMachine den 2010-10-10 klockan 08:40.
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-10, 16:47   #614
zim91
Registered User

Feburari 2010 - 99kg(feeet)
Idag - 82.5kg(småmullig)

Midjemåttet har gått från över 110 till drygt 89cm. gått från att inte ens få på mig mina storlek 36 jeans till att nästan tappa 34:orna jag har nu. Känns rätt bra!

Fick en rätt bra start och tappade 11-12 kilo de första 3 månaderna sen har jag tagit det rätt lugnt. Trots allt godis å pizza osv det blev under sommaren lyckades jag gå ner till 82-84 där jag nu pendlat i 2-3 månader och har nu bestämt mig att det är dags att gå ner lite till

2000kcal, 160g protein med 4 styrkepass i veckan är planen. Funkar det som planerat bör det bli invägning under 80 inom en månad vilket vore riktigt jävla skönt. under 75 innan maj som är slutmålet bör inte vara några problem.
zim91 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-10, 17:07   #615
Kimpalimpa
Registered User

Reg.datum: Oct 2010
Började deffa lite halvt i slutet på Juni i somras. Kunde inte deffa så seriöst & intensivt pga långa jobbdagar och mycket dålig mat på lunchstället vi käka på.
Men dom senaste 5-6 veckorna nu har jag kunnat göra det vilket har lett till detta resultat.

Ålder: 18
Längd: 183cm
Började: på 96,x kg
I dagsläget: 79,7 kg
Midjan: Gått från att inte kunna knäppa översta knappen på mina 34or till att tappa mina 32or, går nu i 31 eller 30.

Så alltså ca 16.5kg på ca 16-17veckor. Stämmer ganska bra då jag försökt snitta på -1000kcal om dagen.
Kimpalimpa är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:36.