2010-08-26, 19:48
|
|
|
Flintskallig hårboll
Reg.datum: Aug 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nible
Vet inte hur mycket prisinfo osv. man får ge ut men här är lite mer info i alla fall:
Acer AS5741G - första länken på google
Acer Aspire AS5738ZG-454G32MNBB - första länken på google
Acer Aspire AS5551G-P324G64M - tredje länken
|
Den är lite tuff faktiskt, den i mitten ska du inte ta iallafall så bort med den direkt. Någon av dessa:
Denna har en märkbart bättre processor men sämre grafikkort och 1000kr dyrare.
Denna har en märkbart sämre processor men avsevärt mycket bättre grafikkort och 1000kr billigare.
Jag har faktiskt själv svårt att bestämma mig vilken jag skulle ta men det lutar faktiskt åt AS5551G då den ändå är 1000kr billigare, vilket ändå är en del.
|
|
|
2010-08-26, 20:47
|
|
|
Getbigordievirgin!!1
Reg.datum: Jan 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cosybear
Den är lite tuff faktiskt, den i mitten ska du inte ta iallafall så bort med den direkt. Någon av dessa:
Denna har en märkbart bättre processor men sämre grafikkort och 1000kr dyrare.
Denna har en märkbart sämre processor men avsevärt mycket bättre grafikkort och 1000kr billigare.
Jag har faktiskt själv svårt att bestämma mig vilken jag skulle ta men det lutar faktiskt åt AS5551G då den ändå är 1000kr billigare, vilket ändå är en del.
|
1000kr billigare än vilken? Av de länkar jag har besökt så har alla kostat ganska precis 6000kr.
|
|
|
2010-08-26, 21:04
|
|
|
Flintskallig hårboll
Reg.datum: Aug 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nible
1000kr billigare än vilken? Av de länkar jag har besökt så har alla kostat ganska precis 6000kr.
|
För mig kostar AS5741G - första länken på google 6990:-
Den andra 5995:-
|
|
|
2010-08-27, 08:45
|
|
|
Smalfet med lem
Reg.datum: Dec 2003
|
Har för mig det var något inlägg här i tråden om program som fixar register, snabbar upp datorn, tweaker med mera. Men hittar inte det.
Någon som vet något sådant program som verkligen fungerar?
|
|
|
2010-08-27, 08:59
|
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Fått Virus på Laptopen, och det är satans irriterande.
Vet inte vrf mitt Norton blockerade det från början, men det är ett fejkat Antivirus-program. Säger att det hittar massa hot men gör inget åt det. Men det gör Norton.
Firefox slutade fungera, eller webbläsaren överhuvudtaget.
Har aldrig behövt pyssla tidigare, så hur ska man gå tillväga?
|
|
|
|
2010-08-27, 09:48
|
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av rooz
Fått Virus på Laptopen, och det är satans irriterande.
Vet inte vrf mitt Norton blockerade det från början, men det är ett fejkat Antivirus-program. Säger att det hittar massa hot men gör inget åt det. Men det gör Norton.
Firefox slutade fungera, eller webbläsaren överhuvudtaget.
Har aldrig behövt pyssla tidigare, så hur ska man gå tillväga?
|
Usch, det är en av de mer jävliga sorterna. Någon har antagligen godkänt "You have viruses, your computer is unprotected. CLICK HERE TO PROTECT IT!!11" och så har skiten installerats. Har för mig att Malwarebytes ihop med Superantispyware och kanske nån speciellt process krävdes för att få väck skiten. Om du googlar på namnet på "antivirus"-virusets namn och typ remove så kanske du kan få mer exakt hjälp. Grub vet garanterat mer, men han kommer nog snart och styr upp
|
2010-08-27, 09:57
|
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Det är det som är det läskiga. Laddade ner I-tunes, och då kom det upp
(Från Appel's hemsida)
Ja, jag inväntar gruben
|
|
|
|
2010-08-27, 10:04
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2006
|
Har tänkt köpa en ny dator till hösten, men känner mig helt lost bland alla olika datorer just nu. Därav vänder jag mig hit och ber hjälp från er!
Macbook pro är väldigt lockande, men det kostar nog liiite för mycket för mig. Så PC är väl det vi ska lägga fokus på.
Det enda jag gör med min dator är att kolla film/serier, surfar runt och chattar. Så det jag är ute efter är en dator som kan spela 720/1020/1080 (full HD) filmer utan några som helst problem.
Har en dator som laggar varje gång jag sätter på en 1020p film.. Vilket inte är roligt alls.
Priset på datorn får väl max stiga upp till 8-9'000 kr.
ELLER..
Ska man köpa en dator för en mindre peng (som inte har kraften att spela full HD filmer) och sedan köpa en multimedia-spelare vid sidan av ( http://www.webhallen.com/hardvara/10...mediaspelare)?
Vad tycker ni?
All hjälp uppskattas!
|
|
|
2010-08-27, 15:47
|
|
|
Muba
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Testa att dra hem de senaste grafikkortsdrivrutinerna.
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
|
Har tagit hem dom senaste VGA-drivrutinerna från Asus hemsida, har kommit fram till att det är en Asus EEE 1005HA.
Men när dom ska installeras står det att jag har en nyare version installerad redan, så jag har inte installerat nåt ännu. Bör jag göra det endå?
Tack!
|
|
|
2010-08-27, 16:13
|
|
|
Kolozzeum Security
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spiffy
Har för mig det var något inlägg här i tråden om program som fixar register, snabbar upp datorn, tweaker med mera. Men hittar inte det.
Någon som vet något sådant program som verkligen fungerar?
|
Tuneup Utilities. Funkar finfint!
2010-08-27, 16:21
|
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere
Har tänkt köpa en ny dator till hösten, men känner mig helt lost bland alla olika datorer just nu. Därav vänder jag mig hit och ber hjälp från er!
Macbook pro är väldigt lockande, men det kostar nog liiite för mycket för mig. Så PC är väl det vi ska lägga fokus på.
Det enda jag gör med min dator är att kolla film/serier, surfar runt och chattar. Så det jag är ute efter är en dator som kan spela 720/1020/1080 (full HD) filmer utan några som helst problem.
Har en dator som laggar varje gång jag sätter på en 1020p film.. Vilket inte är roligt alls.
ELLER..
Ska man köpa en dator för en mindre peng (som inte har kraften att spela full HD filmer) och sedan köpa en multimedia-spelare vid sidan av ( http://www.webhallen.com/hardvara/10...mediaspelare)?
Vad tycker ni?
All hjälp uppskattas!
|
Laptop eller stationär?
You can do it maybe! ~
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
|
|
|
|
2010-08-27, 16:22
|
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh
Laptop eller stationär? 
|
Troligen laptop då han jämför med/väljer bort MacBook Pro
|
2010-08-27, 16:32
|
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan
|
Ja, men man vet aldrig.
You can do it maybe! ~
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
|
|
|
|
2010-08-27, 18:53
|
|
|
Sup, registered user?
Reg.datum: Sep 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere
ELLER..
Vad tycker ni?
All hjälp uppskattas!
|
Eller så kan du behålla din nuvarande dator och köpa till mediaspelaren? Köp öl och chips för resten av pengarna.
|
2010-08-28, 22:49
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan
|
Oj, glömde skriva det. Men det är laptop som gäller.
Citat:
Ursprungligen postat av astrodog
Eller så kan du behålla din nuvarande dator och köpa till mediaspelaren? Köp öl och chips för resten av pengarna.
|
Min nuvarande dator är kass, så är stort behov av en ny bärbar.
Den stora frågan jag ställer mig är egentligen;
Köpa en "budget"dator + mediaspelare
ELLER..
"stek"dator o köra allt via den
Vad säger ni?
Som sagt.. Film/serier är allt jag gör med datorn.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:53.
|

|