2009-05-21, 21:42
|
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC
Pannkakor är ju finmat inte skräpmat =)
|
Beror på hur man gör dem, dagens hadeförutom en massa rivna morötter och vanilj en hel del bregott i sig och hallonsylt och jordnötssmör samt hallonsorbet med mörka chokladbitar till.. Typ "onyttifierade" pannkakor, har ju varit bortrest så ville skämma bort sonen med hans favoriter och passade på att skämma bort mig själv med.. intill magknipsgränsen och förbi.
Mjölk och knäckemackor me bregott till.
|
|
|
2009-05-21, 21:44
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Man måste ju få unna sig lite skräp ibland, annars tycker jag att det går till överdrift!
|
|
|
|
2009-05-21, 21:49
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe_H
Man måste ju få unna sig lite skräp ibland, annars tycker jag att det går till överdrift!
|
Just pannkakor brukar jag hoppa över och steka när han äter, men jag hann göra en massa (hade tänkt frysa in) innan han kom och det kändes lite onaturligt att inte äta dem tillsammans.
Har ju ätit en massa gotter när jag varit bortrest, men skumt om jag bara ska äta gott med andra å inte den jag tycker om.  Så det var väl inte så knäppt ändå, trots att det kändes ologiskt med tanke på mat å träningsmängd senaste dagarna.
Bla bla bla, mätt å belåten är man iaf med magen i 4 hörn..
|
|
|
2009-05-21, 22:03
|
|
|
Registred User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
|
Kom och tänka på Sigourney Weaver när jag såg den bilden och var tvungen att impulstanka Alien och Aliens. Pluggandet förstört.
|
|
2009-05-21, 22:11
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2007
|
Citat:
Sen har jag fått knöliga tuttar också, alltså, vet inte om det ska vara så? Antar att det är bröstkörtlarna man känner?  Tänkte först cancer  men väldigt symmetrisk sådan isf..
|
Lägg upp en bild så kan jag kolla på det
|
|
|
2009-05-21, 22:21
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av stafh
Kom och tänka på Sigourney Weaver när jag såg den bilden och var tvungen att impulstanka Alien och Aliens. Pluggandet förstört. 
|
Måste säga att dina assosciationer faschinerar mig, inte den blekaste aning faktiskt hur du tänker... Inte så säker på att jag vill veta!
Gör läxorna nu...
|
|
|
2009-05-21, 22:22
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av CVN
Lägg upp en bild så kan jag kolla på det 
|
Det syns inte, men det känns när man känner på dem.
Och.. NEJ. Inte det heller, haha.
|
|
|
2009-05-21, 22:25
|
|
|
Registred User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Måste säga att dina assosciationer faschinerar mig, inte den blekaste aning faktiskt hur du tänker... Inte så säker på att jag vill veta!
Gör läxorna nu... 
|
Det var nog mucklerna och linnet som gjorde det.
Har några minuter kvar innan filmerna laddat klart, hinner plugga lite till.
|
|
2009-05-22, 08:48
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av stafh
Det var nog mucklerna och linnet som gjorde det.
Har några minuter kvar innan filmerna laddat klart, hinner plugga lite till. 
|
Bra svarat..
Jahapp, då blev man hemma för vab då. Grabben är krasslig, trist.. Försökte mig på att träna lite med kroppsvikt när han kollade tv men han ville härma å blev så hostig då, så la mig på soffan jag med men Meckar Micke är sömnpiller för mig.. Testade istället att fota ben (kom på att jag ju bara fotar den där jäkla armen), men då kom lille Följa John smygandes och gjorde detsamma..
Så nu hänger vi i soffan igen, seeegt... Ska låna hem vagnen från pappan å kuta runt med kanske.
|
|
|
2009-05-22, 18:40
|
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Grabben har fått byggargener, vi kan vänta oss en träningsjournal på kolo om fem år. Kommer bli krig om datorn vem som ska uppdatera sin journal först.
|
|
|
2009-05-22, 21:12
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J.
Grabben har fått byggargener, vi kan vänta oss en träningsjournal på kolo om fem år. Kommer bli krig om datorn vem som ska uppdatera sin journal först.
|
"Byggar" - jo jag tackar...  Hans pappa är gammal hockeyspelare så vi får väl se. Själv har grabben sagt att han vill bli en stor tjej som äter snus eller sopbil/städvagn. Återstår att se.
Idag, tja - snodde vagnen en vända men det är det enda som fått min rumpa ur soffan. Galet seg. Varvat nyttigheter med onyttigheter, grabben har haft dålig aptit ngra dagar så jag bestämde mig för att laga smarrigheter åt honom men han åt inte.. det gjorde däremot jag.. hm, onödigt.
Imorrn jobbar jag och gymet är stängt dessutom, sen tårtkalas på söndag, följt av jobb.. wtf liksom. Känns som om jag vill fasta mig fram till söndag, det är inte smart va?
Behöver bryta känslan av att vara tillbaks där jag inte hade tid/möjlighet att träna, alltid var sugen på allt och artighetsåt onyttigheter. Nyss var allt lätt, nu känns det seeegt.. peptalk?
|
|
|
2009-05-22, 23:40
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:

090521
Brukar ju fota torsdagar även om det kändes sisådär att fota efter ett helt stort himla berg med pannkakor..å skillnaden är minimal. Har faktiskt ätit onyttigt hela dagen, känns sådär men imorrn blir det träning och mättande mat igen.
Den här "markeringen/skuggan" tror jag är rätt ny, lite för kass på anatomi för att veta vad den visar, men det som göms i snö kommer fram i tö typ..

Sen har jag fått knöliga tuttar också, alltså, vet inte om det ska vara så? Antar att det är bröstkörtlarna man känner?  Tänkte först cancer  men väldigt symmetrisk sådan isf..
Hm, jag ska jag annars säga. Lååååång seeeeg skräpmatig dag.
|
De där med knöliga tuttar, är de små knölar i tuttarna eller är de bara så att hela tuten är knölig? Jag är ingen expert men min fd. flickvän hade knölar i tuttarna som man kunde känna rätt tydligt och dom ska man kolla upp (behövde min flickvän göra i a f) för de kan som sagt vara cancer. Antagligen inte i ditt fall men man vet ju aldrig !
Lite peptalk? Lets see...
Tänk på dina mål och fokusera. Tänk på hur vältränad och nöjd du kommer vara när du nått detta  Du har kommit långt i din träning, ska en liten dipp förstöra de !? Och om du missar ett pass eller äter lite onyttigt är de inte hela världen, de tar du igen snabbt. Bara och kämpa på !
|
|
|
2009-05-23, 00:04
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
på första bilden ser jag ett antal goa blodådror som säger hej + en hel del ben som sticker ut.. hörru hur mkt ska du deffa?
angående knölar i tuttar så tror jag inte jag har känt en enda tutte utan knölar i någonsin... det finns liksom alltid något där att massera, inuti liksom.... o jag är van knöl... eh.. tutt.. eh... hmmpf...
|
|
|
2009-05-23, 08:17
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av mojoo
De där med knöliga tuttar, är de små knölar i tuttarna eller är de bara så att hela tuten är knölig? Jag är ingen expert men min fd. flickvän hade knölar i tuttarna som man kunde känna rätt tydligt och dom ska man kolla upp (behövde min flickvän göra i a f) för de kan som sagt vara cancer. Antagligen inte i ditt fall men man vet ju aldrig !
Lite peptalk? Lets see...
Tänk på dina mål och fokusera. Tänk på hur vältränad och nöjd du kommer vara när du nått detta  Du har kommit långt i din träning, ska en liten dipp förstöra de !? Och om du missar ett pass eller äter lite onyttigt är de inte hela världen, de tar du igen snabbt. Bara och kämpa på !
|
Tycker att knölarna känns mer när vikten minskat, men är ju lätt att kolla upp så lika bra att få det gjort.
Tack för peptalk!  Konstigt att det kan kännas som om man är tillbaks på ruta ett, fast man förståndsmässigt förstår att det inte är så. Ligger nog lågt på kolhydrater ett par dagar så försvinner suget också.
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
på första bilden ser jag ett antal goa blodådror som säger hej + en hel del ben som sticker ut.. hörru hur mkt ska du deffa?
angående knölar i tuttar så tror jag inte jag har känt en enda tutte utan knölar i någonsin... det finns liksom alltid något där att massera, inuti liksom.... o jag är van knöl... eh.. tutt.. eh... hmmpf... 
|
Jadu tuttmannen, el knölen..  "Deffa" å "deffa".. jag vet inte riktigt, det kanske bidrar till min förvirring. Känner mig inte direkt som att jag är "hemma". Pendlar strax under 80 kg, tänkte ju ta mig ner till 75 kg för det är bra siffra... Kanske behöver en plan, har ju inte kört efter varken kost el träningsschema - kan vara värt att testa att tänka ut i förväg vad man ska äta och träna istället för att leva i nuet.
I morgon bitti tar grabbens pappa honom en stund så jag hinner träna, det lyfte mitt humör massor - behöver verkligen dit och må gott!
|
|
|
2009-05-23, 08:29
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Men guuud, nyss kom enhetens ssk in och ville prata med mig ang min viktnedgång - kolla av att jag mår bra.
Det gör jag ju! Kände mig som en liten skolflicka när hon ville veta hur jag åt och tränade, men jag fick godkänt iaf. Hon räknade ut mitt bmi och "hmm":ade och tittade (sällan man känner sig så obekväm som när ngn verkligen granskar en), jösses va.. Hon är snäll men känns ju något skumt att man vill kolla upp nån på 80 pannor.
Men när vi jobbade tillsammans som mest (på mitt gamla jobb) vägde jag 122 kg och hon är gammal så hon tyckte det gått för fort, men anyways.. undrar hur hon kom på idén. Nästan så att jag skämdes och kände mig som om jag gjort något dumt, fast det inte alls är så.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:27.
|

|