Citat:
Ursprungligen postat av Torsk_ole
22.5 är väl inte så överdrivet?
Alla som skriver verkar ha små handleder eller är det bara så att alla i min trakt har större? Själv har jag 20 eller 21 cm, vilket är vad jag kallar normalt.
|
Jag håller med dig, de flesta som skriver här har tunna handleder. Men i mitt fall är det skönt att veta att man inte är ensam.
Jag tror jag skulle ha mycket svårt att ha en riktig herrklocka t ex. Har inte provat några klockor på länge i och för sig, men det mesta ser alldeles för stort ut. Fick en ny fet digitalklocka på högstadiet, den visade sig vara alldeles för stor (förutom att displayen var kass och ljussvag med sina olika färger) och returnerades, hoppades då på att mina handleder skulle växa till sig lite men så var inte fallet. Eller jo, lite har de faktiskt växt sen högstadiet... Har haft samma klocka sen slutet av åttan, har inte satt dit någon mer länk vad jag vet men däremot fått flytta plupparna i låset så omkretsen har blivit 1-1,5cm längre.
Nästa klocka jag köper blir nog en digitalklocka av barn/ungdoms- eller dammodell. alla klockor för riktiga män ter sig enorma på mina små handleder.