2006-03-26, 20:24
|
|
Japp, så är det!
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Princy
Vad man väljer för trådar att skriva i kanske också säger sitt om personligheten. 
|
Säger nog mer vad man tycker är intressant eller inte eller varför man surfar på Kollo. Jag kan såklart bara tala för mig själv, men jag håller mig gärna borta från diskussioner om djupa ämnen. Dels för att jag får ändå inte fram vad jag menar och för att folk missförstår en. Men detta betyder inte att jag inte gillar att diskutera annars.
|
|
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2004
|
Hmm, så många som säger att man är någon helt annan person på internet. Men är det inte så att man är mer "sig själv" helt enkelt? Och visar mer av sin personlighet? Så är det iallafall för mig, på internet säger jag det jag tycker och tänker helt enkelt - vilket jag ofta inte gör irl.
|
|
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd
Haha ni som säger att ni är något helt annat IRL behöver stanna och titta er själva i spegeln. Fundera på vems intelligens det är som förlolämpas. Jag har haft den här diskussionen med många. Ni lurar er själva helt enkelt. Dags att inse att ni inte alls har någon annan sida ni kan ta fram när det behövs, det är inte trovärdigt. Skillnaden finns hos er själva.
Den enda skillnaden jag tycker mig märka mellan människor jag först känner online och sen irl är att man irl får se den privata/personliga sidan direkt och springer förbi diverse sociala lekar för att lära känna andra.
Av dom jag träffat från kolozzeum stämmer det definitivt.
|
Tror du har fel jwiener. Jag t.ex är min egen person till nära vänner på msn. Det är endast då jag är mig själv på internet. Annars sitter jag bara och flammsar och säger saker som aldrig skulle komma ur min mun annars. Jag är någorlunda allvarlig ibland, men även då kan jag spralla till det.
Dessutom brister din teori om en del rykten stämmer angående medlemmar som är riktiga fjollor IRL mot hur pratglada dom är på Brädan. Säger inte att det är nått fel isf, men jag tror faktiskt att man lätt kan undvika att avslöja sin personlighet på ett sketet forum.
|
|
|
2006-03-26, 20:26
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2002
|
Hardass #1:
|
|
|
2006-03-26, 20:27
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Jak är fulare IRL!
|
|
|
2006-03-26, 20:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Jak är fulare IRL! 
|
bildbevis!
jag är snyggare irl..
|
|
|
2006-03-26, 20:29
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Diana
Om man inte svarar i alla sorters trådar kan folket här på kolo knappast få en rättvis bild av en, och därmed kan man visst uppfattas som en helt annan person på kolo än irl. Imo är det omöjligt att säga att man ens i närheten av 'känner' nån bara dömt genom inlägg på ett forum. Ok msn, men inte inlägg på kolo.
|
Nej inte ett inlägg men någon du varit på samma forum som i 1-2 år lär du känna rätt väl. Givetvis aldrig så bra som om du känt någon IRL lika länge. Det jag vill säga är att man är naiv om man tror att någon annan inte har en hyffsad bild av vem någon är och framförallt INTE är efter 2 år på ett forum.
|
|
|
|
|
Turist i tillvaron
Reg.datum: Jun 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Helena B
Jag tror att man bjuder mer på sig själv på internet, det kan både vara bra och dåliga sidor. Men att man här inte bryr sig lika mycket vad folk tycker och tänker om en än i verkliga livet. Därav tror jag att många får en annan uppfattning än den som man ger irl. Men sen när de kommer till värderingar och åsikter så är de samma.
|
Du är en klok tjej du
|
|
|
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd
Hardass #1: 
|
haha fyfan va bra bild
Måste göra en likadan ASAP
LÅÅL fyfan va jag lollar
JWZRD du e KUNGEN idag, har inte skrattat så mkt som nu idag
|
|
|
2006-03-26, 20:32
|
|
Japp, så är det!
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Metal_boy_
Tror du har fel jwiener. Jag t.ex är min egen person till nära vänner på msn. Det är endast då jag är mig själv på internet. Annars sitter jag bara och flammsar och säger saker som aldrig skulle komma ur min mun annars. Jag är någorlunda allvarlig ibland, men även då kan jag spralla till det.
Dessutom brister din teori om en del rykten stämmer angående medlemmar som är riktiga fjollor IRL mot hur pratglada dom är på Brädan. Säger inte att det är nått fel isf, men jag tror faktiskt att man lätt kan undvika att avslöja sin personlighet på ett sketet forum.
|
Jag tror det är svårt att inte låta sin personlighet komma fram. Jag tror att det är mer så att man visar en sida mycket mera än vad man gör irl. Ta dig som exempel du säger att du flamsar mycket här, men det betyder inte att du inte flamsar irl. Det gör du fast inte lika extremt, förstår du vad jag menar? Du väljer att visa den sidan av dig mer extremt här än irl.
|
|
|
2006-03-26, 20:32
|
|
Squat til you drop!
Reg.datum: Mar 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Helena B
Säger nog mer vad man tycker är intressant eller inte eller varför man surfar på Kollo. Jag kan såklart bara tala för mig själv, men jag håller mig gärna borta från diskussioner om djupa ämnen. Dels för att jag får ändå inte fram vad jag menar och för att folk missförstår en. Men detta betyder inte att jag inte gillar att diskutera annars.
|
Ja det är ioförsig sant, men för att lära känna en person i verkligheten känns det som att man inte behöver ta upp en massa olika ämnen för att se hur personen reagerar på dem. Det gör man oftast ändå, iallafall det mest väsentliga.
|
|
|
2006-03-26, 20:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Princy
Ja det är ioförsig sant, men för att lära känna en person i verkligheten känns det som att man inte behöver ta upp en massa olika ämnen för att se hur personen reagerar på dem. Det gör man oftast ändå, iallafall det mest väsentliga. 
|
"nå vad tycker du om GIFTERMÅL... va vänta.. varför springer du? fan."
(motsvarande till logout-knappen på forumet)
|
|
|
2006-03-26, 20:33
|
|
Mannen, myten, legenden!
Reg.datum: Sep 2003
|
Jag är min raka motsats irl.
|
|
|
2006-03-26, 20:34
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Metal_boy_
|
Då ser du det hela för simpelt bara. Jag har också det spektrat du pratar om här och uppvisar inte alla delar av det hela tiden och för alla. Det är samma IRL, jag bjuder bra mycket mer på och av mig själv online än jag gör IRL. Det betyder dock fortfarande att jag inte tror du skulle bli förvånad direkt (iofs just du verkar inte plocka upp signaler enklast i världen) om du mötte mig IRL. IRL är det lite andra regler som gäller vid första mötet med folk som inte finns på forum.
Mina nära vänner är jag lika töntig, intensiv, ironisk, dryg och allting som är jag online. Skillnaden är att på forumet kan man inte förmedla kroppsspråk så man måste jobba mer med text.
|
|
|
2006-03-26, 20:34
|
|
Turist i tillvaron
Reg.datum: Jun 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Piranha
Jag är min raka motsats irl.

|
Finns du på riktigt?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:33.
|

|