Jag gillar att Hafthor är det självklara valet som stark person i en fight Han har ju i och för sig ett par cm på Brian Shaw, men Brian är ju något starkare. Hafthor kanske är något smidigare(Shaw är dock knappast orörlig).
1. Brian Shaw mot ett lodjur?
2. Brian Shaw mot en varg?
Är en vild varg bättre på att övermanna en människa jämfört med en militärtränad schäfer? Vargen har ju storleken och vanan att fälla byten med sig medan schäfern lär vara sjukt skillad på att "fälla" just människor.
En varg är större, starkare, har tjockare päls som skyddar, längre huggtänder och kraftigare bett än vad en schäfer har. Den kommer dessutom bita där man är som mest sårbar. Inte i armar eller ben.
Både varg och lo vinner. Ett lodjur kan ändå väga 30 kg, typ som en schäfer fast betydligt mer skillad fighter, vassa klor på varje tass också.
Ja vargen är väl en no brainer antar jag, är mer osäker på lodjuret. Vi snackar ju ändå om världens starkaste man, ingen vanlig Svensson. Han borde kunna hålla bort lodjuret, problemet är väl att den kommer att klösa dig något jävligt. Väger den någonstans mellan 24 och 30 kg så kan ju Shaw alltid dra iväg den en fem sex meter upp i luften
Hur skulle ens fighterna vi snackar om gå till? Om vi tar lodjuret som exempel: hur skulle Shaw gå till väga? Bryta nacken av djur lär väl vara lättare sagt än gjort. Mycket sparkar kanske.
Ja vargen är väl en no brainer antar jag, är mer osäker på lodjuret. Vi snackar ju ändå om världens starkaste man, ingen vanlig Svensson. Han borde kunna hålla bort lodjuret, problemet är väl att den kommer att klösa dig något jävligt. Väger den någonstans mellan 24 och 30 kg så kan ju Shaw alltid dra iväg den en fem sex meter upp i luften
Hur skulle ens fighterna vi snackar om gå till? Om vi tar lodjuret som exempel: hur skulle Shaw gå till väga? Bryta nacken av djur lär väl vara lättare sagt än gjort. Mycket sparkar kanske.
Jag kör på vidare på temat, man får gå på ögonen! Sen slänga in en dödsstöt.
Ett starkt hanlejon mot en aggressiv tjur finns/fanns att avnjuta/förfasa sig över på YT.
Kan vara det som man är mest intresserad av att se som man är mest ledsen över att det ens existerar. Så som jag har förstått det så är det förekommande att rika personer släpper lös lejon mot tigrar och liknande. Tragiskt.
1. Alla människor på jorden vs alla djur på jorden, insekterna är inte med.. Alla djur går bananas och bestämmer sig för att ha ihjäl människorasen. Attacken är inte samordnad eftersom att djur är dumma i huvudet, de bestämmer sig bara för att nu får det vara nog och attackerar hej vilt.
2. Samma fast nu är insekterna med.
Angående scenario två och insekterna i form av fästingar så känns det som att de är på god väg att vinna redan.
Mot en vanlig schäfer skulle hafthor vinna lätt, men mot en militärtränad? Lol. Det spelar ingen roll hur stadig man är, 40kg i 50km/h mot bröstkorgen fäller alla. Hunden plockar strupen utan att hafthor fattat vad som hänt.
Varför hittar du på saker? Det fäller inte alls alla. Hunden kommer inte få tag i nåns strupe.. Den kommer få tag i en arm och sen är den körd. Visst, det kommer bli en tripp till akuten för spruta och många stygn men hundstackarn kommer vara söndertrasad.
Kan vara det som man är mest intresserad av att se som man är mest ledsen över att det ens existerar. Så som jag har förstått det så är det förekommande att rika personer släpper lös lejon mot tigrar och liknande. Tragiskt.
Jo det är lite tragiskt, men jag får en liten tankevurpa över att det är helt ok att avnjuta djur vs djurvåld i dokumentärer. "-titta hur krokodilen lurar i vattenhålet och gör dödsrullningar med en Gnu! Det är nästan vackert i sin brutalitet!", men om man bara tar ett litet kliv ytterligare och hjälper naturen på traven genom att hetsa djur mot varandra instängda i en lada eller bur är det jättehemskt.
Om ni vill ha lite mer lättsam X vs Y så vill jag rekommendera att youtuba på "Rambro the angry ram" på youtube. Där försöker en get slåss med pilatesboll, boxsäck, och i ett avsnitt en grävmaskin. Det är lite moraliskt fel kanske, men rätt roligt. Geten verkar aldrig skada sig allvarligt. Han stångar saker och får förmodligen lite ont i huvudet, så det är inte speciellt otäckt även om du skulle vara blödig.
Brukar spekulera rätt mycket om det själv.. Typ min sambo mot svärmor eller grannen mot lillebror osv. (vet inte vad det är för fel på mig)
Spinn gärna vidare!
Du har inget att vara orolig över. Jag brukade gå runt och ställa ultimatum till folk typ såhär: Du måste tillaga och äta din kompis och äta upp honom på 48 timmar, annars dör du. Vad väljer du?
Eller typ äta 20 kilo bajs eller dö.
Jag har slutat med det, alla tyckte jag var konstig.. men hade jag varit miljardär hade jag kunnat gå runt och anordna sådana evenemang på riktigt. Det vore skoj
Du har inget att vara orolig över. Jag brukade gå runt och ställa ultimatum till folk typ såhär: Du måste tillaga och äta din kompis och äta upp honom på 48 timmar, annars dör du. Vad väljer du?
Eller typ äta 20 kilo bajs eller dö.
Jag har slutat med det, alla tyckte jag var konstig.. men hade jag varit miljardär hade jag kunnat gå runt och anordna sådana evenemang på riktigt. Det vore skoj
Fåniga ultimatum leker jag också med ofta. Hur rik jag än var hade jag nog inte tvingat folk att äta upp sina vänner så ja, där är du en smula udda.