Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-01-16, 16:46   #46
Huungg
Registered User

Huunggs avatar

Reg.datum: Jan 2014
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Det är därför man använder babywipes!
Litar inte på att det blir rent om jag inte står några minuter med duschmunstycket på full styrka 2 cm från rövhålet. Därefter tvål.
Huungg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-16, 16:57   #47
Glen
Registered User

Glens avatar

Reg.datum: Jun 2004
...med kuslig precision och statistisk osannolikhet väljer den långsammare kön i affärer? jag fattar att man oftare kommer ihåg dom gånger man väljer fel men med hänsyn taget till det så är det ändå väldigt vanligt. Jag har heller inte viljestyrkan att bara välja en kassa och sedan stå i den utan jag måste tvångsmässigt försöka välja den jag tror ska gå snabbast. Extremt störande.
Glen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-16, 17:05   #48
Lepras
Registered User

Leprass avatar

Reg.datum: Sep 2004
Jag vägrar att springa till buss,tunnelbana,spårvagn m.m ..även om jag lätt skulle hunnit om ja sprang bara 5 meter..hatar det varje gång

Klarar inte att äta innan jag hittat något vettigt att titta på,,sjukt frustrerande ibland =blir helt galen!!

Jag "klockar" ofta mig själv också,räknar ner från 10 i huvudet,o känner mig som en actionskådis som ska desamera en bomb..om jag inte hinner så räknar jag nollan som..nnnnnnn ooooooo llllllll lllllll...typ 3 sekunder blir den

Instagram-- Lepras

Senast redigerad av Lepras den 2015-01-16 klockan 17:07.
Lepras är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-16, 17:24   #49
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Att bara äta och kolla in i en vägg klarar inte jag heller. Måste sitta i soffan eller vid datorn. Jag har tänkt sluta äta vid datorn i många år nu, men fördelarna tycks överväga nackdelarna. Det är sällan man/jag grisar ner så värst att det måste akutstädas.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-16, 17:38   #50
jenni
Banned User

Reg.datum: Nov 2007
-Jag har alltid musik på när jag är hemma, alltid! (förutom när jag sover dock) annars blir jag stressad.
-När det är tal eller siffror involverade så måste det alltid vara/innehålla 3,6 eller 9
-Jag måste avsluta telefonsamtal till mina föräldrar med att säga "puss" , råkar jag/de avsluta utan det ringer jag upp säger puss och lägger på
jenni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-16, 17:45   #51
svenbanan
Banned User

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av jenni Visa inlägg
-Jag har alltid musik på när jag är hemma, alltid! (förutom när jag sover dock) annars blir jag stressad.
-När det är tal eller siffror involverade så måste det alltid vara/innehålla 3,6 eller 9
-Jag måste avsluta telefonsamtal till mina föräldrar med att säga "puss" , råkar jag/de avsluta utan det ringer jag upp säger puss och lägger på
Är det nåt jag inte skulle säga till mina päron så är "puss". Skulle kännas mysko.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-16, 17:48   #52
jenni
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Är det nåt jag inte skulle säga till mina päron så är "puss". Skulle kännas mysko.

Säger det på ryska dock, låter helt naturligt för mig
Gammal 2015-01-16, 17:52   #53
svenbanan
Banned User

Ja det är skumt med hur vissa saker låter olika på olika språk. En massa saker som man hör folk säga på film på engelska skulle ju låta sjukt krystat på svenska.
Gammal 2015-01-16, 17:54   #54
timoat
Registered User

timoats avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ja det är skumt med hur vissa saker låter olika på olika språk. En massa saker som man hör folk säga på film på engelska skulle ju låta sjukt krystat på svenska.
Jag säger alltid "lots of love" eller nåt liknande till morsan, men skulle nog aldrig säga "älskar dig". Älskar dig är reserverat för flickvänner, men sist jag sa det till någon var nog 15 år sen.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-16, 17:56   #55
Thornblom
Försent nu då.. =(

Thornbloms avatar

Reg.datum: May 2011
Jag måste kolla kaffekokaren varje gång jag går ifrån huset eller till sovrummet, även om jag inte kokat kaffe.

Jag måste knäcka varje fotled i sängen innan jag försöker sova. Ibland går det inte och då försöker jag tills jag lyckas.
Thornblom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-16, 18:05   #56
jenni
Banned User

Citat:
Haha, ja..
Skulle man direkt översätta samtal mellan par eller förälder-barn till ryska skulle en svensk tycka man var metalt handikapp eller bara oförskämd
Gammal 2015-01-16, 18:07   #57
Nordenator
:D

Nordenators avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg
Att bara äta och kolla in i en vägg klarar inte jag heller. Måste sitta i soffan eller vid datorn. Jag har tänkt sluta äta vid datorn i många år nu, men fördelarna tycks överväga nackdelarna. Det är sällan man/jag grisar ner så värst att det måste akutstädas.
Större skrivbord is the answer, my friend! Mitt skrivbord är närmare två meter brett, så jag har gott som plats att sitta och äta
Gammal 2015-01-16, 18:18   #58
Arcturus
Registered User

Reg.datum: Feb 2014
Jag blir alldeles varm inombords när jag ser hur många det är som har massa egenheter. Samtidigt blir jag lite nyfiken av en del som jag läser. Jag har den något osexiga diagnosen ocd, och jag kan motivera en ganska stor del av mina egenheter med att jag "måste" göra saker på ett visst sätt. Nu menar jag förstås inte att alla egenheter är en konsekvens eller indikation av tvångssyndrom, men det skulle ändå vara intressant att veta om det är någon mer här i tråden som lider av det?

Jag har troligtvis lidit av det sen tidiga tonåren, och idag är jag mer eller mindre botad ifrån de mer handikappade effekterna.
Arcturus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-16, 19:41   #59
svenbanan
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Thornblom Visa inlägg
Jag måste kolla kaffekokaren varje gång jag går ifrån huset eller till sovrummet, även om jag inte kokat kaffe.

Jag måste knäcka varje fotled i sängen innan jag försöker sova. Ibland går det inte och då försöker jag tills jag lyckas.
Fotlederna knäcker jag innan jag tränar. Mycket trevligt.
Gammal 2015-01-16, 19:45   #60
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator Visa inlägg
Större skrivbord is the answer, my friend! Mitt skrivbord är närmare två meter brett, så jag har gott som plats att sitta och äta
Tro mig, det står högt upp på önskelistan! Snart så
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:15.