2012-12-16, 16:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson
Jag fattar inte det morty citerade av sniggel 
|
Vilka muskler är dina bästa? Varför är de bäst?
|
|
|
2012-12-16, 16:47
|
|
Coach
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Morty
Vilka muskler är dina bästa? Varför är de bäst?
|
Vader och lår såklart. Närå men, byggare då? Alltså de som är bra på att bygga, inte som jag^^
|
2012-12-16, 16:57
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2010
|
55kg på 170 är ju inom normalspannet. Man kan nog tom gå ner på 50kg utan att det ska vara speciellt ohälsosamt, då är har man t.ex. en klassisk idealvikt för "supermodeller". Vad som är snyggt är subjektivt för gemene man
till TS skulle jag rekommendera kcalbalans/något överskott och lite såndär styrketräning, om du vill ha en fast och snygg kropp.
|
|
|
2012-12-16, 17:03
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
55kg på 170 är ju inom normalspannet. Man kan nog tom gå ner på 50kg utan att det ska vara speciellt ohälsosamt, då är har man t.ex. en klassisk idealvikt för "supermodeller". Vad som är snyggt är subjektivt för gemene man
till TS skulle jag rekommendera kcalbalans/något överskott och lite såndär styrketräning, om du vill ha en fast och snygg kropp.
|
Det är undervikt och mycket sannolikt att kvinnor får hälsoproblem såsom utebliven mens, lågt blodtryck, anemi, etc vid så låg vikt.
|
|
|
2012-12-16, 18:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2007
|
Citat:
|
Som kommer givetvis ifrån det manliga könet...
Orkar inte ens kommentera knappt, men som Morty skrev.
det där var det dummaste jag har läst i den här tråden clappen...
DM guld Diskuskastning 2005 * 5a av 25st 2005 Världsungdomsspelen F15 Diskus * DM guld Diskuskastning 2006 * DM guld Tyngdlyftning 2007 * U-SM guld Styrkelyft 2008 Kiruna * U-NM guld styrkelyft 2008 Norge
Sen försvann hon...
|
|
|
2012-12-16, 18:18
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Morty
Det är undervikt och mycket sannolikt att kvinnor får hälsoproblem såsom utebliven mens, lågt blodtryck, anemi, etc vid så låg vikt.
|
Vadå undervikt? Hur många tjejer som helst, iallafall unga, har såna där stats, och dom ser inte ut som benrangel. Dom är ju typiska.
|
|
|
2012-12-16, 20:15
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Jag fattar inte det morty citerade av sniggel 
|
Haha ok. Fattar varför du ifrågasätter också 
Det är iaf mina iakttagelser. När fokuset ligger på träningen snarare än att "få en snygg kropp" ökar chanserna att få en snygg kropp.
Du kanske har andra erfarenheter men mina talar dramatiskt för att de som är "ute efter en snygg kropp" ("här är min diet") när de börjar träna, misslyckas oftare med just detta än de som tränar för att bli "starkare" eller "snabbare" eller vad det nu handlar om.
Vissa undantag förstås eftersom vissa aktitiveter inte brukar leda till så stora kroppsförändringar.
|
C4L
|
|
|
2012-12-16, 20:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Vadå undervikt? Hur många tjejer som helst, iallafall unga, har såna där stats, och dom ser inte ut som benrangel. Dom är ju typiska.
|
Sen finns det ju faktiskt mer saker att beakta än enbart vikt och längd här och nu. Man kan ju se varningstecken i vissa personers förhållande till mat också. Och bara för att en person väger x vid tidpunkt A utesluter det ju inte att samma person kommer väga 15 kg mindre vid tidpunkt B om det får fortgå. "Jag vill bara gå ner något kg till" och sedan "jag vill bara få fram rutorna" och sedan något kg till osv. osv. osv. är ingen helt ovanlig utveckling.
|
|
|
2012-12-16, 20:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Citat:
|
Jag håller med, 55kg är inte undervikt. 50kg är på gränsen.
Men inte fan är något av det snyggt.. man lår inte ha några former och se ut som en spagettipinne.
|
5/3/1 + marathon!
|
|
|
2012-12-17, 00:05
|
|
Registered User
|
Citat:
|
17,3 BMI är undervikt. Det är inte nyttigt generellt för tjejer är vara underviktiga, killar klarar det mycket bättre. Att du tycker att de inte ser ut som benrangel beror snarare på normer än på att det inte är underviktigt.
|
|
|
2012-12-17, 20:32
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av älskarcola
Magen töjs ut när du äter om du inte visste det ;D..och du kanske behåller vatten lätt (om du förstår hur jag menar) så du ser lite "fetare ut" vilket jag knappast tror att du är, alltså fet.
|
Jag har en våg som visar hur mycket vatten jag har, det var rätt mycket. Hur fan blir man av med det? Jag dricker knappast mycket vatten..
|
|
|
2012-12-17, 20:48
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Vader och lår såklart. Närå men, byggare då? Alltså de som är bra på att bygga, inte som jag^^
|
Majoriteten av killar på gym är "byggare". De vill få större muskler och se bra ut naken. På något vis känns det som om man inte får lov att tillhöra gruppen byggar om man inte är framgångsrik.
Därmed blir jämförelsen mellan "byggare" och "de som tränar för att bli bättre" (t ex de som tränar för styrka) orättvis. Eftersom alla som tränar för styrka får lov att räknas i i gruppen "tränar för styrka".
Sen tycker jag väl också att byggare. Dvs de som tränar för att få större muskler och som faktiskt tar träningen på allvar. Lyckas bättre än de som "vill hålla sig i form" eller "få strandkroppen". Dvs att ha på tok för stort fokus på kosten och viktnedgång som något som skapar en en välsvarvad muskulatur. När det är träningen och givmilt med näring som innebär stora förändringar på sikt.
|
C4L
|
|
|
2012-12-17, 21:21
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av mallis
Jag har en våg som visar hur mycket vatten jag har, det var rätt mycket. Hur fan blir man av med det? Jag dricker knappast mycket vatten..
|
Kroppen består mest av vatten. Du vill inte bli av med det, för då slutar den att fungera och du dör.
|
|
|
2012-12-17, 21:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av mallis
|
Ät mindre kolhydrater och salt.
|
|
|
2012-12-17, 22:06
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Amfksp
Ät mindre kolhydrater och salt.
|
Okej tack för tipset.. Inte för att jag äter värst mycket av något av det men ska tänka på det.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:25.
|

|