Dagens pass blev rygg och trapz och här hade jag satt som mål att jag skulle gå för nya höjder och försöka slå mitt nuvarande PB i mark som ligger på 170kg, kände inte samma driv och sug som igår innan bänken men jag hade ju bestämt mig för att försöka leverera!
Kändes väll sådär till en början men besvikelsen var stor när jag insåg att korsryggen inte alls skulle palla med några rekordlyft...
Rygg
Marklyft:
6x100kg
4x140kg
1x160kg (Här sa korsryggen upp sig)
4x140kg
3x140kg
Chins:
8xkv
6xkv
Klev här över till latsdrag istället då jag inte hade någon ork alls kändes det som.
Latsdrag:
10x58kg
10x66kg
10x72kg
Stångrodd:
12x60kg
PB
10x60kg
10x60kg
8x60kg
Trapz
Stångshrugs:
3 set 60kg till failure
Har inte kört mycket stångrodd förut så jag räknar att en 12:a på 60 är något slags PB
Har idag beställt ett bälte som jag ska börja använda vid böj, mark och pushpress för att försöka släppa lite på trycket i svanken. Har ända sen jag var liten fått höra av diverse sköterskor/naprapater/sjukgymnaster att jag svankar mycket (lordosis). Har aldrig försökt göra något åt det men nu när jag börjat köra lite tyngre lyft så har jag insett att det inte håller. Så jag ska försöka stretcha ut höftböjarna varje dag nu och träna lite mer mage för att försöka motverka det hela. Är sjukt jobbigt att det ska smärta varje gång man kör en övning där korsryggen kopplas in.