Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-01, 14:49   #46
philippk
Registered User

Reg.datum: May 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Tediiieee Visa inlägg
Det är DMAA(aka 1,3-dimethylamylamine) i jack3d, endel får såkallade krascher av det.
Men det var just det, finns det i No-Xplode också? Nämligen så att jag kollade på burken min Jack3d hade Coffeine i sig. Och det hade den, men samtidigt 1,3-dimethylamylamine alltså (DMAA), och DMAA gör väl att man PWO:n håller i sig lite längre? Och går inte ur kroppen lika snabbt?

Kan vara just därför jag crashade, trodde inte den innehöll DMAA, och tänkte att jag kan köra en lite starkare dos i början då jag har använt Nuke Extreme från TNC, men den innehåller inget DMAA dock xD Men tackar för upplysningen! Körde trots allt på 1,5 skopa direkt Och på min kropp är det inte många kilon på!

Förlåt om jag skriver som en kratta, men det är något man får handskas med i denna Journal

Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheOne Visa inlägg
BCAA-XX. Där har du en i sammanhanget välsmakande produkt som innehåller 97-98% aminosyror (även om du aldrig i livet märker nån praktisk skillnad på 85 eller 98).
Ok, skall nog testa på detta när jag får löning! Tackar för tipset Hur går det med din träning förresten?

Senast redigerad av philippk den 2011-07-01 klockan 14:56.
philippk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-01, 14:56   #47
ThisIsTheOne
Two Three

ThisIsTheOnes avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av philippk Visa inlägg
Ok, skall nog testa på detta när jag får löning! Tackar för tipset Hur går det med din träning förresten?
Gör det. Ska du ha BCAA/EAA är det ett bra val.

Tackar som frågar, min träning kunde inte gå bättre så det är ovanligt roligt på gymmet just nu.
ThisIsTheOne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-01, 15:04   #48
philippk
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheOne Visa inlägg
Gör det. Ska du ha BCAA/EAA är det ett bra val.

Tackar som frågar, min träning kunde inte gå bättre så det är ovanligt roligt på gymmet just nu.
Yes, då är det Body Science's egna?

Härligt! Det känns otroligt roligt för en själv också efter att ha kört SL 5x5 ett tag, och märka nu att man har ökat i vissa vikter. Men dipsen och chinsen hänger jag lite efter med, för chinsen får jag otrolig värk i axlarna! Har du något bra tips? Skriv det i PM annars

Dock testade jag värma upp riktigt igår, lätta vikter med axlarna fritt med lätta vikter.
Gammal 2011-07-01, 15:05   #49
Tediiieee
Banned User

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Ursprungligen postat av philippk Visa inlägg
Men det var just det, finns det i No-Xplode också? Nämligen så att jag kollade på burken min Jack3d hade Coffeine i sig. Och det hade den, men samtidigt 1,3-dimethylamylamine alltså (DMAA), och DMAA gör väl att man PWO:n håller i sig lite längre? Och går inte ur kroppen lika snabbt?

Kan vara just därför jag crashade, trodde inte den innehöll DMAA, och tänkte att jag kan köra en lite starkare dos i början då jag har använt Nuke Extreme från TNC, men den innehåller inget DMAA dock xD Men tackar för upplysningen! Körde trots allt på 1,5 skopa direkt Och på min kropp är det inte många kilon på!

Förlåt om jag skriver som en kratta, men det är något man får handskas med i denna Journal
No-xplode innehåller inget dmaa vad jag vet, sen det där om att det håller längre vet jag inte, jag känner själv iallafall att jag får mkt bättre driv med dmaa än med pwos utan dmaa.
Tediiieee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-01, 15:10   #50
philippk
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Tediiieee Visa inlägg
No-xplode innehåller inget dmaa vad jag vet, sen det där om att det håller längre vet jag inte, jag känner själv iallafall att jag får mkt bättre driv med dmaa än med pwos utan dmaa.
Jo, drivet kände jag, om det nu inte var ren placebo! Men kände att jag inte behövde vila lika länge mellan övningarna.

Men kraschen jag fick igår var det värsta jag varit med om.. var tvungen att sova, men efter jag vaknade så mådde man dåligt fortfarande xD Hoppas man inte får samma känsla idag då man ska på bio! Måste vara pigg för att se Transformers!
Gammal 2011-07-07, 09:37   #51
philippk
Registered User

Har varit riktigt dålig på att uppdatera! Men nu kände jag det lilla peppet, har hittat en skön låt, lite små töntig, men en sommarlåt enligt mig som går att lyssna i bilen eller när man solar! Coconut Tree med Mohombi.

Jag har tränat hela veckan, varit ganska konstiga pass. Och jag vet ej exakt vad jag körde så

Måndag - Bröst & Triceps
Tisdag - Axlar & Mage
Onsdag - Baksida av axlarna (Skulderbladen med andra ord?) och Rygg

Onsdag

Hantelrodd
20x12
30x8
35x8
38x5
41x5 PB! (Dock så har jag inte kört mycket hantelrodd, utan endast Stångrodd istället)

Sittande Latsdrag till bröstet
50x12
65x8
80x8
85x5
95x5 (Blev tungt då jag väger 70 kg, så började bli svårt att hålla ner lillstjärten på backen haha)

Baksida axel i cable
12.5x8
15x5
15x5
15x5

Knäböj (Måste köra mer knäböj lite då å då.)
50x12
65x5
70x5
80x5
85x3 (Har en otroligt lång bit kvar, måste komma upp i 100. Även om jag är fotbollsspelare så har jag otroligt svaga lår. Samt efter flertals skador så blir det svårt att koncentrera sig.(

Chins (Utan vikter då mina axlar har fortfarande värk, måste gå till en sjukgymnast och kolla upp mig)
12x0
10x0
10x0
8x0

Har säkert missat någon övning, men det får jag skärpa mig mer med!

Snart är lägenheten fixad iallafall, så ungefär i mitten av augusti flyttar man in Dessutom bollar jag mellan 2 jobb nu efter avslutade studier, har svårt att bestämma mig vart man skall hamna!

Blir träning idag också, men imorgon ledigt då man skall upp till stugan och Fiska samt snickra! Och dra en riktigt skön bastu
Gammal 2011-07-07, 11:07   #52
RLinde
Registered User

RLindes avatar

Reg.datum: Jun 2009
Roligt med en tävlingssatsning och som ThisIsTheOne säger, ju tidigare ju roligare och bättre!
Starka ökningar i bänken på senaste tiden! Jobbigt med axlarna, hur känns det när du kör övningar som lyft framåt, vet en del som inte rekommenderar den övningen just för att en del kan få problem med den, men det är individuellt.

Nedan är en video på Ako's rörlighetsträning för axlarna, kanske kan använda någon/några övningar som uppvärmning för axlarna:

Lycka till med träning, kör hårt!
RLinde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-08, 09:06   #53
philippk
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av RLinde Visa inlägg
Roligt med en tävlingssatsning och som ThisIsTheOne säger, ju tidigare ju roligare och bättre!
Starka ökningar i bänken på senaste tiden! Jobbigt med axlarna, hur känns det när du kör övningar som lyft framåt, vet en del som inte rekommenderar den övningen just för att en del kan få problem med den, men det är individuellt.

Nedan är en video på Ako's rörlighetsträning för axlarna, kanske kan använda någon/några övningar som uppvärmning för axlarna:

Tackar! SKall testa detta nästa gång, eller varje gång i princip, det spelar nästan ingen roll vilken övning jag än gör så får jag känning i axlarna, t.o.m enkla biceps övningar!

Snabbt och enkelt att lära sig denna uppvärmning!

Kommer med mer info efter att ha kört denna i 2 veckor eventuellt 1 månad!
Gammal 2011-07-08, 09:28   #54
philippk
Registered User

Torsdag

Igår var det Torsdag, och det var förmodligen mitt sista pass för denna vecka, eventuellt slänger jag in ben på Söndag ifall man har tid efter stugan

Körde ett hederligt arm pass, och guuud vad skönt det är att köra den tsm med Jack3d! Pumpen bara skriiker i armarna!

Torsdag

Bänkpress (Kände för att testa en gång då CalleK var och hjälpte till)
60x8
80x5 (Vill upp högre utan någon hjälp)
70x5
70x5

Sittande Stångcurl med EZ stång:

28x10
38x6
41x5
41x5
38x5

Pushdowns
50x12
65x8
70x5
75x5
85x1 (PB?)
70x5

Cablecurl
50x12
65x8
75x5 (Jag börjar ju undra hur mycket ställningen hjälper till med alla hjul..)
65x5

Dips
22x0
18x0
17x0
14x0

Hantelcurl

13.5x8
15x8
18.5x8
15x5

Enarms hantelextension (Här började jag känna att armarna ville ej röra sig pga pumpen)
11x5
13.5x5
11x5

Sen blev det köra mage i ca 20-25 min! Träningsverk? JO TACK!

Hoppas att alla koloiter får en trevlig helg! För mig blir det Fiske,Basta och grillning för fulla mugg! Samt några öl för ovanlighetens skull
Gammal 2011-07-08, 11:17   #55
philippk
Registered User

En kort fråga, hur föredrar ni att dricka erat Kreatin? Rätt in i munnen och skölja med vatten, eller köra den tsm med protein?
Gammal 2011-07-11, 10:27   #56
philippk
Registered User

Idag blir det nog ett Bröst & Triceps pass, sparar benen tills på Lördag morgon
Gammal 2011-07-13, 11:41   #57
philippk
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av RLinde Visa inlägg

Oh jösses... Testade denna uppvärmning, kan säga direkt att min rörlighet är det värsta jag har varit med om! Det han gör i 1 min i början klara jag inte av att böja bakåt med armarna, otroligt stel! Men nu ska jag börja stretcha varje kväll, samt försöka töja ut, och träna på rörligheten!

Körde ett benpass igår, gick riktigt bra faktiskt!

Knäböj:
50x12
65x5
70x5
80x5
85x3

Utfall med hantlar:

22x5 (5 på varje ben)
18x8
18x6
18x7

Benspark: (Okänd vikt)
??x10
??x8
??x8
??x5 (Sista 5 drog jag på det tyngsta som fanns)
??x5

Sittande vadpress:
45x8
55x5
60x5
55x5
55x5

Sen var det några enkla magövningar, och strechning på G
Gammal 2011-09-12, 09:46   #58
philippk
Registered User

Skrämmande längesen man var här inne nu och uppdaterade, har varit lite besviken på mig själv med träningssidan, men eftersom man har flyttat, skaffat katt, skaffat jobb osv osv... så blir det svårt med att anpassa dagen! Men nu från och med denna vecka så skall jag börja köra stenhårt!

För närvarande har Golds gym bytt lokaler, om det är en hit eller en flopp? Tyckte det var en flopp om jag får själv säga.

Skall träna idag, så blir en uppdatering emot kvällen!

I vikt tror jag har tappat 2kg, måste väga mig igen! Märks att man har tappat det lilla extra :/ Samt körde jag ett litet pass i Fredags, otroligt besviken man är på sig själv hur mycket man har tappat i vikterna också! Nä nu jävlar....

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:49.