2011-06-03, 19:42
|
|
|
Segrare Bästa fysiken 2011!
Reg.datum: Nov 2005
|
just det; körde böj upp till 50 kg,körde 2*2 där. Bänkpress upp till 35 kg 2 repetitioner. Marklyft upp till 50 kg
Tänkte springa snart igen. 8 km är det tänkt och det kommer bli rekord för mig. Är lite småsugen att ta det redan ikväll, men vi får väl se efter den sena middan här ....
|
|
|
2011-06-03, 22:27
|
|
|
|
löpning 8,3 km
Tjoho,rekord för mig (sträckan) ! har varit sjukt trött hela dan så fattar inte var jag fick energin ifrån ikväll men jag va bara tvungen att ut och springa så så fick det bli. En något för full mage men men det gick.
8,3 km och det tog 1 timme och 2 minuter. Har haft tankar på att jag ska fixa milen på 1 timme och en kvart och det verkar ju vara ett rimligt mål med tanke på tiden idag.
Det gick vansinnigt lätt att springa,iaf 5-6 km,sen blidde jag lite nödig så det va lite jobbigt. Blev ganska slut i benen på slutet också. Men som helhet så gick det lätt!  ska nog fan klara milen jag.
|
|
|
2011-06-05, 14:58
|
|
|
|
Börjar bli lite trött på att inte kunna träna precis när jag vill. Ska kontakta ett gym jag tränade på en gång i tiden,ska se om det finns kvar,de hade öppet dygnet runt + bra utrustning. Upptäckte en annan anledning att kanske byta gym idag. Jag skulle bänka för första gången och insåg att bänkpressställningen inte va nå vidare  Bara två hack att välja mellan var man ska ha stången varav det ena hacket är helt uteslutet typ.
Har gjort ett nytt upplägg btw,får se hur det känns
Dag 1
Marklyft
Bänkpress
Baksida ben
Stångcurl
Dips mellan bänkar
Dag 2
Knäböj
Militärpress
Latsdrag
Rodd
Mage
Det kommer säkert ändras men nån slags tvåsplit blir det nog.:-)
Dagens bravader då
Marklyft
30 kg - 8
50 kg - 5*5
Bänkpress
24 kg 5*5
Hade tänkt köra på 30 kg här men kände mig så obekväm med denna ställningen så vågade ej köra tyngre
Bencurl liggande
27 kg 6*3
Stångcurl
20 kg: 6*4
Jättelängesen jag körde stångcurl,det va tungt!!
Dips mellan bänkar
15*3
Ovant från helkroppspassen förstås men ska ge detta en chans nu. Jag är van vid en annan intensitet, jag tycker det är jobbigt med mera vila nu men vi får se om jag vänjer mig!
|
|
|
2011-06-06, 17:16
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Bra framsteg och starkt jobbat!
Jag är lite nyfiken på var i Lund du springer. Flyttade in här för 2,5 år sedan och jag undrar fortfarande var alla stadsbor tränar löpning. Jag menar att sprnga 4 varv runt stadsparken är inte jätte roligt precis
|
|
|
2011-06-06, 17:56
|
|
|
|
Jag springer inte alls i Lund för jag bor inte där:-) Jag va bara där på besök och tränade. Jag bor i Kristianstad!
Citat:
Ursprungligen postat av Sagolikt
Bra framsteg och starkt jobbat!
|
Tack!
|
|
|
2011-06-06, 17:59
|
|
|
|
Jag misstänker att jag har nån slags vårdepression  Tröttheten är helt hemsk nu och jag känner mig nedstämd. Känns så himla tråkigt. Jag ska kontakta läkare imorrn så får de ta lite prover och så (fick blandannat lite problem med ämnesomsättningen när jag va gravid, så ska kolla så inte den spökar) men jag misstänker mera att det är nåt med våren/sommarn. Jag har mått så himla bra,så det e så himla tråkigt att bara vilja sova och inte ha lust att göra något.
Ja,jag får ringa imorrn iaf så får vi väl se. Får hoppas det vänder snart.
|
|
|
2011-06-06, 18:17
|
|
|
|
( eller ja depression måste det förstås inte vara, men att jag är påverkad av att det är ljusare tider nu iaf.)
|
|
|
2011-06-06, 18:26
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av sissa
Jag misstänker att jag har nån slags vårdepression  Tröttheten är helt hemsk nu och jag känner mig nedstämd. Känns så himla tråkigt. Jag ska kontakta läkare imorrn så får de ta lite prover och så (fick blandannat lite problem med ämnesomsättningen när jag va gravid, så ska kolla så inte den spökar) men jag misstänker mera att det är nåt med våren/sommarn. Jag har mått så himla bra,så det e så himla tråkigt att bara vilja sova och inte ha lust att göra något.
Ja,jag får ringa imorrn iaf så får vi väl se. Får hoppas det vänder snart.
|
Hade en tjejkompis på besök igår som precis varit iväg och tagit prover mm för hon tyckte hon var så jädrans trött. Jag kan inte det där med gluteus och skalan där, men tyckte hon sa att normvärdet var 4 och hon hade 100? Så hon ska testa och lägga om kosten o se vad som händer.
Annars så i den här värmen och som det har varit nu så är det rätt lätt att man däckar. Själv skulle jag snickra o renovera hela helgen, men har blivit förslöad rent allmänt.  .. uppsök läkare iaf så får du svart på vitt
|
|
|
2011-06-06, 18:32
|
|
|
|
gluteus?!
Tsh har jag för mig det heter värdet man tittar på när det gäller ämnesomsättningen (blandannat) och japp normalvärdet brukar vara satt vid 4. (2 när man är gravid) Jag hade endast en liten höjning,absolut inte 100, men man är olika också,en del kan må jättedåligt på ett värde på 6.
Hjälper det att lägga om kosten,ska hon inte få levaxin om hon hade 100 i tsh? Jag käkar levaxin fortfarande
|
|
|
2011-06-06, 18:38
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av sissa
gluteus?!
Tsh har jag för mig det heter värdet man tittar på när det gäller ämnesomsättningen (blandannat) och japp normalvärdet brukar vara satt vid 4. (2 när man är gravid) Jag hade endast en liten höjning,absolut inte 100, men man är olika också,en del kan må jättedåligt på ett värde på 6.
Hjälper det att lägga om kosten,ska hon inte få levaxin om hon hade 100 i tsh? Jag käkar levaxin fortfarande
|
hahahha gluten!... crap, snacka om att man börjar bli yrkesskadad, lol
Ingen aning om hon får medicin också, mkt möjligt. De skulle kolla lite leverprover mm först.
|
|
|
2011-06-06, 18:45
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
hahahha gluten!... crap, snacka om att man börjar bli yrkesskadad, lol
Ingen aning om hon får medicin också, mkt möjligt. De skulle kolla lite leverprover mm först.
|
he,he. fast vi kanske snackar om olika saker för tror inte ämnesomsättningen har med gluten att göra? nåväl, skitsamma. ska kollas upp iaf:-)
|
|
|
2011-06-06, 22:04
|
|
|
|
Intervallträning. Usch det va jobbigt idag. Efter tredje intervallen så funderade jag på att skita i det, men envis som man är så blev det 500 meter*6 tillslut med drygt 1 minut vila mellan.
Imorrn har jag lite tid mellan dagislämning och jobb så då blir det nog gymmet.
|
|
|
2011-06-07, 19:33
|
|
|
|
Det e varmt!
Knäböj
20 kg; 6
30 kg: 4
40 kg: 5*5
Militärpress
20 kg: 8*3
Latsdrag
40 kg: 8*3
Rodd
40 kg: 8*3
Mage
diverse övningar
Jag har så himla svårt att hitta magövningar som känns bra. Hittar aldrig nåt som känns kul att köra
|
|
|
2011-06-08, 21:04
|
|
|
|
mysjogg 5,8 km
Idag har jag vatt i Malmö hela dan. Klippt mig och färgat håret. Klippte det rejält så nu e jag riktigt korthårig. Känns jättebra även om jag inte är helt nöjd med frissan men jag överlever. Färgen blev kanon iaf.
Kom även hem med två par jeans vilket verkligen behövdes, alla har blitt för små.
Tycker förövrigt inte alls om att shoppa längre. Urjobbigt ju. Men jeans måste man ju prova liksom.
Avslutade dagen med en mysjogg (mysjogg e ju det jag sysslar med;-)) på 5,8 km, 39 minuter.
Imorgon fyller dottern 2 år! Det blir ett minikalas i väntan på ett lite större i juli.
|
|
|
2011-06-09, 11:55
|
|
|
|
Mark
30 kg:10
40 kg:5
50 kg:5,5,5,5
Bänkpress
20 kg: 10
24 kg:4
30 kg:5,5,5
Militärpress
20 kg:8*3
Bicepscurl hantel
9 kg: 6*3
Dips med hjälpvikt:6,6,8
Ville så gärna köra på 30 kg i bänken men känner mig inte bekväm med att köra utan passare så frågade en man om han kunde passa. Han tog vikten hela tiden och tvingade mig att hålla smalare. Försökte förklara att jag ej va ute efter kontakt i första hand men det va bara att lägga ner
Nu käk sen jobb till imorrnbitti
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:25.
|

|