2010-11-20, 10:35
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Summa summarum är krogragg livsfarligt numera, tur att man har slutat gå på krogen...
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
2010-11-20, 11:20
|
|
Raidar MC
Reg.datum: Sep 2009
|
Man borde ju börja sälja ett "Safe Sex Package" - Inutti paketet så finns ett villighetskontrakt att skriva på för båda parterna, 2st kondomer och lite glidmedel.
|
Min träningsjournal! <------------------------- is da shizznit!
|
|
|
2010-11-20, 11:30
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Har det hänt ofta hittills att ni har haft sex med tjejer utan att vara säkra på att de har velat?
Har det hänt ofta hittills att ni har haft sex med tjejer som ångrat det efteråt?
Edit: eller killar för den delen.
|
|
|
2010-11-20, 11:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
|
|
|
|
2010-11-20, 11:37
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av mini
Har det hänt ofta hittills att ni har haft sex med tjejer utan att vara säkra på att de har velat?
Har det hänt ofta hittills att ni har haft sex med tjejer som ångrat det efteråt?
|
Nej och inte vad jag vet.
Har det hänt ofta att jag haft sex utan att det funnits ett uttalat medvigande? Ja, alla gånger hittils. Det är problemet också. Lagförslaget kräver att man måste kunna visa explicit medgivande, vilket gör en skyldig tills motsatsen bevisats.
|
|
|
2010-11-20, 11:41
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
|
En tjej jag hade en one-nighter med fick ågren eftersom hon hade pojkvän (som tillika gick en gemensam kurs med oss, och där en del gemensamma vänner fanns) och bestämde sig för att lösa problemet genom att sprida ut att jag hade supit henne full (inte sant; hon söp ner sig själv för att våga sexa mig trots pojkvännen) och i princip våldtagit henne. Jag fick senare reda på att det fanns tjejer på skolan som var rädda för mig.
Jag hoppas verkligen inte att du försvarar en lagstiftning som med lätthet kunde fått mig fälld, om det kom till kritan.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
Senast redigerad av Sheogorath den 2010-11-20 klockan 11:47.
|
|
|
2010-11-20, 11:41
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av John M
Jag tror folk, speciellt män i den här tråden, kanske oroar sig lite väl mycket i onödan. 
|
Jag är personligen inte särskilt orolig. Knular liksom inte runt med en massa random brudar hela tiden. Däremot kommer oskyldiga garanterat åka dit om det blir verklighet. Dessutom är det en aning oroande när feministisk ideologi resulterar i icke-objektiva lagar.
|
|
|
2010-11-20, 11:43
|
|
Fulstygg
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
|
Jag har satt på, oftast för att jävlas, flickvänner till horungar som tror att de är skithärliga. Det har hänt flera gånger att tjejerna erkänt otroheten med tillägget att de var fulla och blev utnyttjade, trots att det ALLTID är tjejerna som raggat och halvt tvingat mig. Har fått en hel del arga elitseriehockeyspelare efter mig
Ren tur att man aldrig blivit anmäld.
|
|
|
2010-11-20, 11:44
|
|
Förslag?
|
Citat:
Ursprungligen postat av hultman
Jag har satt på, oftast för att jävlas, flickvänner till horungar som tror att de är skithärliga. Det har hänt flera gånger att tjejerna erkänt otroheten med tillägget att de var fulla och blev utnyttjade, trots att det ALLTID är tjejerna som raggat och halvt tvingat mig. Har fått en hel del arga elitseriehockeyspelare efter mig
Ren tur att man aldrig blivit anmäld.
|
Kolla ett par poster upp om en liknande historia jag har att förtälja.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2010-11-20, 11:48
|
|
Fulstygg
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
Kolla ett par poster upp om en liknande historia jag har att förtälja. 
|
Såg nu. Vidrigt. Att anmäla tjejen för förtal kommer dock inte hjälpa ett skit eftersom de alltid har lagen på sin sida. Oavsett.
|
|
|
2010-11-20, 11:55
|
|
Förslag?
|
Citat:
Ursprungligen postat av hultman
Såg nu. Vidrigt. Att anmäla tjejen för förtal kommer dock inte hjälpa ett skit eftersom de alltid har lagen på sin sida. Oavsett.
|
Jag var dock jävligt nära att göra det, men var rädd att hon i rätten skulle försöka straffa mig för att jag anmälde och lyckas få mig fälld för våldtäkt. Jag dividerade lite med mig själv och bestämde mig för att det inte var värt risken. Det fick rinna ut i sanden. Hon har senare kommit tillbaka (på fyllan, förstås) otaliga gånger och bönat och bett om ursäkt (och även klängt och raggat lite när hon ändå var igång...). Jag har varit sparsam med förlåtandena. Jag tror att sanningen blivit känd bland de gemensamma vännerna som fanns då, men är inte helt säkert att den nått alla öron. Vilket förstås känns riktigt risigt. Jag är övertygad om att sådant här beteende som du och jag upplevt inte alls är särskilt ovanligt. Fostrar man tjejer till att vara offer så kommer det finnas de som anser att de har rätt att göra sådant här när det börjar blåsa snålt.
|
|
|
|
2010-11-20, 11:58
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av John M
Men det kan väl killen också göra? Finns ett par brudar jag kan sätta dit om jag tänkter efter 
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Summa summarum är krogragg livsfarligt numera, tur att man har slutat gå på krogen...
|
För det första, det är ett förslag, hur man ska utforma en ev lag är långt ifrån klart. Dvs krogragga på och ligg med kvinnor som egentligen inte vill ligga med dig, än så länge är det lagligt.
För det andra, lagar gäller inte retroaktivt, så alla brudar ni lägrat mot deras vilja var ok, och alla som lägrat er fast ni egentligen inte ville är säkra de med.
För det tredje, är det någon som tror att den här lagen kommer utformas och sedan uttolkas av rätten som ett sätt att ånga ett samlag dagen efter? Fundera på vilka lagförslaget riktar sig till och vad för situationer den skall skydda i?
Personligen tycker jag att lagar kan bli fel ibland, som att sex med en person under 15 ALLTID är våldtäkt i lagens mening, även om rätten kan välja att inte döma ut straff i vissa fall. Detta inbär att mångas första samlag här i livet rent juridiskt är våldtäkter. Visst är det en stor moralisk skandal att folk inte väntar tills de är 15 med att ha sex, men frågan är om att stämpla det som våldtäkt är rätt väg?
2010-11-20, 12:01
|
|
Söt
Reg.datum: Oct 2006
|
Citat:
|
Det är väl där problematiken. Helt plötsligt ifall man blir polisanmäld så är man skyldig till motsatsen är bevisad. Dessutom är det mer eller mindre då att är man en gång polisanmäld för våldtäkt oavsett om man blir frikänd eller dömd kommer folk alltid se på en som en våldtäktsman.
Och ja, det kommer komma oskyldiga i kläm, det är nämligen inte bara killar som kan ha ett svinaktigt beteende.
Ursprungligen postat av Anders Holmertz
Många pratar om hur mycket vi körde men jag skulle vilja berätta om hur hårt vi körde.
|
|
|
|
2010-11-20, 12:02
|
|
Ölkonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
En tjej jag hade en one-nighter med fick ågren eftersom hon hade pojkvän (som tillika gick en gemensam kurs med oss, och där en del gemensamma vänner fanns) och bestämde sig för att lösa problemet genom att sprida ut att jag hade supit henne full (inte sant; hon söp ner sig själv för att våga sexa mig trots pojkvännen) och i princip våldtagit henne. Jag fick senare reda på att det fanns tjejer på skolan som var rädda för mig.
Jag hoppas verkligen inte att du försvarar en lagstiftning som med lätthet kunde fått mig fälld, om det kom till kritan.
|
Det här lagförslaget är inte aplicerbart på din situation. Antingen kan hon argumentera att du utnytjade hennes svåra berusning, och det är redan olagligt idag, eller att du tvingade henne med våld eller hot om våld något som även det är olagligt idag.
Det nya förslaget är för att skydda folk från att ha sex pga tex starkt grupptryck i gängbildningar eller andra grupperingar. Dvs folk som har sex fast de absolut inte vill för att de känner att de är tvungna. Det finns inga utalade hot och inget våld i bilden. Min tolkning är att det är den situationen man vill åt.
2010-11-20, 12:07
|
|
Ölkonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tryman
Det är väl där problematiken. Helt plötsligt ifall man blir polisanmäld så är man skyldig till motsatsen är bevisad. Dessutom är det mer eller mindre då att är man en gång polisanmäld för våldtäkt oavsett om man blir frikänd eller dömd kommer folk alltid se på en som en våldtäktsman.
Och ja, det kommer komma oskyldiga i kläm, det är nämligen inte bara killar som kan ha ett svinaktigt beteende.
|
Läser vi samma lagförslag? Jag kommer inte alls fram till den tolkningen. Jag ser det inte som en "jag ångrade mitt sex" lag. Och inte heller som att man automatiskt är skylldig.
Det kommer ligga på åklagaren att göra skäligt att inget samtycke fanns, och visa på varför samlaget ändå äger rum. Sedan blir det en vanlig bedömning av omständigheter och trovärdighet. Jag ser inget som tyder på att det bara är att anmäla någon man legat med och den automatiskt döms om man inte presenterar bevis för motsatsen. Då vore det bara att motanmäla så har man samma situation i motsatt riktning.
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:49.
|

|