Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-16, 20:29   #46
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela

Fatalists avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av von huff Visa inlägg
Av de saker som räknades upp i första posten, varför skulle man vara besvärad av dem om man inte hade nåt att dölja?Så länge man kan runka framför datorn i fred utan att ha kameror på sig så är det lungt, troligtvis förbättras säkerheten ochså med all koll
Håller du då även med om att de (politker, övervakare, polis, et c) inte heller borde ha något emot att du och jag har full insyn i vad de gör - de har ju ändå inget att dölja?

Var går gränsen mellan säkerhet och indragen frihet, och hur kan du garantera att systemet används av rätt personer och till rätt ändamål?
Fatalist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 20:29   #47
way
Registered User

Reg.datum: Jun 2009
Den här alkohol - cannabis diskussionen kommer up gång på gång, frågan är om den leder någonvart?
way är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 20:29   #48
snej
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3

snejs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo Visa inlägg
Det lär ju vara olagligt för en anledning.
Hade alkohol kommit idag hade det med varit olagligt, garanterat. Det har rotat sej i människans vardag och accepterats så det hade inte funnits en möjlighet att genomföra idag. Säger ingenting om hur farligt det är kontra olagliga droger.
snej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 20:31   #49
way
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av snej Visa inlägg
Hade alkohol kommit idag hade det med varit olagligt, garanterat. Det har rotat sej i människans vardag och accepterats så det hade inte funnits en möjlighet att genomföra idag. Säger ingenting om hur farligt det är kontra olagliga droger.
Sant, skulle bli ett jävla liv om alkohol förbjöds nu.
Gammal 2010-03-16, 20:31   #50
kjell33
Registered User

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Ursprungligen postat av emi23j Visa inlägg
Nej.

Men argumentet jag vill få fram är: Varför är cannabis olagligt medans alkohol är lagligt??
Just den där frågeställningen har tyvärr tröskats till döds i (minst) tio andra trådar i samma ämne.

Tror inte vi kommer så mycket längre i just den här tråden.
kjell33 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 20:31   #51
emi23j
Registered User

emi23js avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av von huff Visa inlägg
Av de saker som räknades upp i första posten, varför skulle man vara besvärad av dem om man inte hade nåt att dölja?Så länge man kan runka framför datorn i fred utan att ha kameror på sig så är det lungt, troligtvis förbättras säkerheten ochså med all koll

Visst jag kan förstå folk som tänker så där.

MEN den stora frågan för mig är. Vad har vi gjort för att förtjäna att bli övervakade?
Vem är det som kommer att stå för kalaset att bli övervakad? Har jag gått med på att betala staten för att övervaka mig och mina vänner?
emi23j är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 20:31   #52
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia

Andy.da.wohoos avatar

Reg.datum: May 2007
Citat:
Jag sa aldrig att jag var för det, jag vet inte. Men om det, som du säger, räddar många liv så kanske det är en nödvändighet.

Syftet med drogtester på barn är väll snarare att försöka förbättra välbefinnandet och hälsan hos de som blivit testade och har fått ett positivt resultat?

När det gäller hela grejen med nerladdning av upphovsrättskyddat material så är jag egentligen för övervakningen. Men att jag däremot anser att priserna dessa produkter säljs för är överdrivet höga och sättet att köpa dem(musikskivor framförallt) på är dåligt, och laddar ner olagligt ändå är en annan sak.
Glömde fråga, var finns din ståndpunkt i dessa frågor?
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 20:32   #53
Rockhard
treehugger

Rockhards avatar

Reg.datum: Jun 2004
Roten till problemet är ju att planeten är alldeles för trångbodd. Ju fler folk desto fler regler. Klart man inte får vara fri och ha integritet när man lever som packade sillar. Ni som inte hade det så fett när ni växte upp vet vad jag menar. Dela rum med lillasyster var inte så nice. Och tänk på när dom myntade uttrycket "land of the free". Det var när dom nyss kommit till amerika, fanns knappt några människor där än. Ne nu ska jag gå och träna innan dom stänger.
Rockhard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 20:32   #54
Psyla
Registered User

Psylas avatar

Reg.datum: Aug 2009
Citat:
En fri människas rättigheter är att han eller hon ska få göra vad som helst, sålänge man inte skadar någon annan?
Vad som helst? absolut inte, vissa saker kan vi kategorisera som detta är väldigt korkat och onödigt. Tex, att stjäla från andra människor.
Psyla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 20:32   #55
David Brent
resU deretsigeR

David Brents avatar

Reg.datum: Mar 2009
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Höga skatter? JA dom är aningen höga men vill ha god service oxå så man får tåla det.
FRA&IPRED staten bör göra detta så länge det är motiverat säkerhetspolitiskt och att det inte stör mej. Det stör mej inte att nån statlig myndighet vet om att jag porrsurfar. JAg har inget att dölja.

Barn som drogtestas? Bra. Droger utöver alkohol hör inte hemma i vårt nordiska samhälle.
Oskyldiga BBs? Va? Anabola är förbjudet. Anabola är ett problem. Testa mera.
Nakenscanning? Stör inte mej det minsta.

FRA&Ipred är väl de som skrämmer mej en aning. Inte som de är nu, men sånt där kan lätt eskalera.
Du får det att låta som att en myndighet är ett objekt som är ofelbart. På alla dessa myndigheter jobbar det människor, och som vi alla vet är människan inte ofelbar.

Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Brudarna var inte värt våldtäkten
David Brent är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 20:33   #56
krellik
Registered User

krelliks avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av way Visa inlägg
Sant, skulle bli ett jävla liv om alkohol förbjöds nu.
Det var nära att det hände i Sverige, jänkarnas försök blev inte så lyckat dock så tveksamt att vi kommer testa det...
Gammal 2010-03-16, 20:34   #57
schmecker
Registered User

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Ett inlägg sedan urartade tråden i en drogdiskussion.

Som svar på topic anser jag att vi har en del överdrivet myndighetsutövande här i Sverige ja. Jag har läst David Eberhards böcker och tycker han är bra. Jag håller inte med honom helt och tycker att han till viss del vill provocera lite väl mycket men håller med i stort.

En artikel av honom i DN:

http://www.dn.se/debatt/i-tryggheten...judas-1.386528
gillar mycket av hans resonemang, han har en tendens att bli lite väl kolerisk och gnällig ibland.

kolla hans blog på: http://www.medicinskordbok.se/blogg-david
(ganska bra inlägg om tillsatser i maten)

men fan vad jag saknar ett tydligt liberalt alternativ i sverige som ibland vågar snacka lite ideologi och ta ställning för personliga och inte bara ekonomiska friheter (ser inte piratpartiet som seriöst)
schmecker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 20:34   #58
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Angående drogtester på skolungdom så är väl det, som jag uppfattat det, ett medel att använda i de fall man har (bra) indikationer på att det föreligger ett problem och inte något som förespråkas för alla över tio e.dyl (man får nästan intrycket att det är vad trådskaparen vill antyda). Men jag kan för all del ha missförstått.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 20:34   #59
way
Registered User

Andy: Hur tror du sammhället skulle funka om man fick göra vad man ville förutom att skada någon annan?
Gammal 2010-03-16, 20:34   #60
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia

Andy.da.wohoos avatar

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Psyla Visa inlägg
Vad som helst? absolut inte, vissa saker kan vi kategorisera som detta är väldigt korkat och onödigt. Tex, att stjäla från andra människor.
Men då skadar man en annan människa på ett sätt, väll?

way: Jag är inte för det beteendet, jag ifrågasätter bara vad Psyle skrev tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Psyla Visa inlägg
Nej, jag tramsar inte. Vill jag röka holk på fredag gör jag det, jag sliter röven av mig resten av veckan, sluta trampa på mina rättigheter.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg

Senast redigerad av Andy.da.wohoo den 2010-03-16 klockan 20:36.
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:06.