2008-08-16, 13:58
|
|
jag älskar min kropp
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85
Blev du skadad i ryggen när du försökte dig på detta superset? 
|
Hehe nej det var en livsfarlig benpressmaskin förra veckan.
Men som jag skrev gäller det nog att ha bra teknik om man nu vågar testa detta upplägg.
|
|
|
2008-08-16, 14:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av stargate
Hehe Grabbar och Tjejer, jag kom på en övning som lär vara förjävla jobbigt
Supersetta Knäböj/Marklyft 10x10 alà German Training Volyme!
Börja med knäböj, gå därefter direkt över till Marklyft, sedan knäböj osv..... 10 set totalt.
Dock får man nog försöka vara noga med tekniken även om man är väldigt trött så man inte skadar sig.
(detta kommer inte jag prova på ett tag iaf eftersom jag är skadad i ryggen)
|
Kom ihåg att belatningen i GVT är ca 65% 1RM...
Fast man brukar ine den kombinationen heller i GVT dvs Marklyft/knäböj...Utan möjligtvis knäböj /marklyft med raka ben....
|
|
2008-08-16, 20:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak
Kom ihåg att belatningen i GVT är ca 65% 1RM...
Fast man brukar ine den kombinationen heller i GVT dvs Marklyft/knäböj...Utan möjligtvis knäböj /marklyft med raka ben....
|
60% är det. :P för att vara exakt.
|
|
|
2008-08-16, 20:43
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av HanneJoelsson
60% är det. :P för att vara exakt.
|
Tack
|
|
2008-08-17, 20:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster
Menar du allvar? Det hela var förbannat korkat skrivet.
Utan att ha provat det, tycker jag att GVT nog är det allra sämsta jävla skitprogram man kan använda som en "riktigt bra inledning" till ett grundträningsprogram.
|
En motivering till varför det är "det allra sämsta jävla skitprogram man kan använda" ?
Jag tycker det verkar helt okey. Basövningar, lagom med volym och enkelt.
|
|
|
2008-08-17, 20:23
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av quality
En motivering till varför det är "det allra sämsta jävla skitprogram man kan använda" ?
Jag tycker det verkar helt okey. Basövningar, lagom med volym och enkelt.
|
Om du ska pröva på det så tror jag att den här är bättre än det som trådskaparen visade upp:
http://www.strengthcats.com/CP-GVT.html
|
|
2008-08-17, 21:53
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Jag tycker det är knepigt att författaren i ena meningen skriver att man endast ska träna EN ÖVNING PER MUSKELGRUPP OCH PASS, men sedan rekommenderar både hantelpress och flies i samma pass för tuttarna.
|
|
2008-08-17, 22:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Jag tycker det, teoretiskt sett, verkar vara en bra metod för muskelbyggande. Exakt vad är det som så många ser som negativt med den? - För om man nu skulle palla den rejäla träningsmängden, (tänker främst på antalet set/repetitioner på såpass höga vikter), vad är problemet då?
Är riktigt sugen på att testa själv, och kommer nog så göra i sinom tid. Modifierat program? - Ja, troligen, men det är grundidéerna som är de viktiga anser jag. Om man inte orkar köra 10 set på 65%, går det säkert att köra 10 på 60%, eller åtta-nio på 65% istället. Fortfarande är grundidén den samma anser jag, och det är det som är det viktiga.
|
|
|
2008-08-18, 08:35
|
|
Proppmätt julen 2011
Reg.datum: Mar 2007
|
Jag kör ett GVT liknande upplägg ganska ofta (10*10 och 8*8), först och främst för att det är ganska skojigt och tidseffektivt. Om det är bättre eller sämre än någon annan träningsfilosofi med inriktning BB har jag inte den blekaste aning om.
|
|
|
2008-08-18, 10:53
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Jag tränade förut enligt samma upplägg, innan jag ens hade sett den här tråden. Dag 1 var det bröst och rygg, och då supersetade jag en bröstövning med en ryggövning, och det blev 4x8 per övning, för att sedan byta. Typ bänkpress supersetat med skivstångsrodd, och sedan lutande hantelpressar supersetat med chins. Var dock för kort tid för att kunna utvärdera något, men det var ett rätt gött schema att träna efter.
|
|
2008-08-18, 12:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2008
|
Kanske har någon redan skrivit detta men var inte på Jay Cutlers hemsida där det stod under fliken träning:
"I stick to 3 or 4 exercises per bodypart. Total sets for each bodypart are 9-12. Reps are 8-10. This is a lot less than the past, but I am training with more weights and feeling it better. I am back to heavy squats, heavy benching, and heavy rowing for more thickness and muscle maturity."
|
|
|
2008-08-18, 14:01
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av kalllee
Kanske har någon redan skrivit detta men var inte på Jay Cutlers hemsida där det stod under fliken träning:
"I stick to 3 or 4 exercises per bodypart. Total sets for each bodypart are 9-12. Reps are 8-10. This is a lot less than the past, but I am training with more weights and feeling it better. I am back to heavy squats, heavy benching, and heavy rowing for more thickness and muscle maturity."
|
Hade han omogna muskler innan? Gick de ut o festa för mycket på helgerna?
Tror att det blir roligare om man kör just alternerande set mellan två olika muskelgrupper. Ska nog försöka köra lite axlar igen med mage/vader emellan som avslutning på passen.
|
2008-08-19, 00:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Jag kör själv en något modifierad variant av GVT, något tuffare faktiskt skulle jag tro. Träningsupplägg osv. kan ni se i journalen och ni får gärna följa med mig det här halvåret som jag kommer fortsätta med detta upplägget.
Har endast kört i 2 veckor än så länge och förutom att jag gått runt med en mördande träningsverk under hela tiden, idag också - kan knappt sitta och skita - så måste jag säga att det känns jävligt bra. Men man måste tåla ordentligt med stryk och vara rejält jävla envis för att klara av det här, det känner jag redan nu. För viktkåta är det f.ö. inget jag rekommenderar då man står och pumpar bänkpress, knöböj osv. med flugvikter om man jämför vad man skulle köra på i en 3 setare med 5 reps.
Men som sagt, jag kommer köra som fan på det här, och tror på det. Att just TRO på sitt träningsschema är f.ö. jävligt underksattat. Jobbar som säljare och ska man sälja en produkt så gäller det att tro att det är världens bästa produkt, och om man nu inte tycker det så får man hjärntvätta sig själv och hela tiden säga att det ÄR världens bästa produkt. Lura dig själv!
Samma sak gäller med träningen till stor del enligt mig, jag menar - oavsett vilket jävla upplägg du har (nästan..), kör du hårt och är envis kommer du få resultat. Men om du dessutom, som mig, inbillar dig att det sättet du tränar på nu är det som kommer ge BÄST resultat, då tror jag resultaten kommer snabbare och på ett smidigare samt roligare sett. Så fungerar iaf jag.
Btw, nu menar jag inte att någon som kör Biceps 10ggr/vecka och äter 0,00kcal kommer lyckas bara "man tror på det"... men jag tror faktiskt att ni smarta kollo-människot förstår min poäng. Lycka till!
|
|
|
2008-08-19, 08:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2008
|
kör enligt upplägget postat tidigare (bröst/rygg, ben/mage, vila, axlar/armar, vila)
jag kan verkligen rekommendera den splitten till dem som vill känna en helt ny känsla, ni kanske trodde att ni kände eran kropp innan? (det kan beskrivas lite som när man hänger av sin första riktiga 20-reppare i böjen, ni som kört efter det programmet vet vad jag snackar om)
jag skulle nog säga att de flesta kommer ha stora problem att rent mentalt klara av att genomföra en vecka med detta program, det är extremt psykiskt påfrestande
de flesta kommer kanske testa något pass och sedan förkasta detta program som "värdelöst" (eller vad jag kan tycka mig läsa), men ni verkar ju redan veta allt eftersom ni redan bänkar tresiffrigt och är så fint deffade - grattis! (läser ni in en bitter biton? det kallas ironi) så om ni inte har något viktigt att tillföra kan ni väl gå och köra någon isolerande övning?
till er som seriöst vill testa att köra efter detta upplägg; stå på er, det är helt sjukt jobbigt...och det värsta är att det aldrig kommer bli lättare, att öva upp psyket är bra!
lycka till!
|
|
|
2008-08-19, 22:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
[QUOTE=invalidnick;3151231]
de flesta kommer kanske testa något pass och sedan förkasta detta program som "värdelöst" (eller vad jag kan tycka mig läsa), men ni verkar ju redan veta allt eftersom ni redan bänkar tresiffrigt och är så fint deffade - grattis! (läser ni in en bitter biton? det kallas ironi) så om ni inte har något viktigt att tillföra kan ni väl gå och köra någon isolerande övning?
QUOTE]
Tycker inte att det är speciellt många som sågat programmet rakt av i tråden, kritik är ju dock alltid bra - inte ska man tro att det är någon mirakelmetod och läsa olika program som sin bibel, det är hårt arbete som gäller oavsett! Bra med kritiska personer, och visst fan kan man vara kritisk oavsett om man testat eller inte... men det kan ju vara bra att ha lite kött på benen iaf. Mo.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:59.
|

|