Tack.
Kan förstå det är frustrerande att se morgonvikten på 120 eller över.
Vad är det mesta du vägt?
Du utövar inte någon kardio. Du kan alltid ta till det när viktnedgångstakten börjar bråka.
Känns bra att inte köra kardio första deffperioden. Så tar man till det i mitten eller slutet. Har en "växel" till. Jag gör det "misstaget" just nu (deffinlett med masskardio).
Ska du börja styrketräna fastande ibland? Jag tycker det är grymt skönt i knäböj och marklyft. I pressövningar tycker jag matintag ger tryck (salt och kolhydrater?).
Tack.
Kan förstå det är frustrerande att se morgonvikten på 120 eller över.
Du utövar inte någon kardio. Du kan alltid ta till det när viktnedgångstakten börjar bråka.
Känns bra att inte köra kardio första deffperioden. Så tar man till det i mitten eller slutet. Istället för det omvända. Jag gör det "misstaget" just nu (deffinlett med masskardio).
Ska du börja styrketräna fastande ibland? Jag tycker det är grymt skönt i knäböj och marklyft. I pressövningar tycker jag matintag ger tryck (salt och kolhydrater?).
Jag tycker det är såpass enkelt att gå ner, det är bara matematik och att vara hungrig har jag inga problem med(iaf inte när man har mycket att ta på, antar att det är mycket svårare när man är mer lean). Så det blir inte så frustrerande mest intressant vad som händer i kroppen och hur den reagerar på vissa saker!
Jag har 1 timme lunch varje dag så jag kan gå ut och promenera 50 minuter varje vardag om jag hade velat så det går alltid att lägga till!
Förra passet var fastande och tidigt på morgonen! Det var inga problem alls, jag tycker dock det är lite svårare att få ordentligt buktryck i knäböjen fastande.
Tankar:
Knäböjen kändes svinavig från början, började göra ont i högerknät redan på uppvärmningen och smärtan höll i sig och blev värre. Smärtan i knät förhindrade mig från att bomba och använda stretchreflexen litade inte på knät helt. I sista setet på 165 funderar jag på att gå hem (igen skall tilläggas var på väg hem redan efter första setet på 200) men så provade jag att fälla ryggen mer och köra väldigt kontrollerat och hittade vinklar som var fantastisk sköna! Helt magiskt att gå från @9.5 till @8.
Vill bara lugna alla som bor i Västra Götaland att det inte var ett jordskalv för runt en timme sedan, det var bara jag som var ute och joggade :O
Haha kom du på den själv eller sett någon skriva så innan
Sheiko verkar konstigt. Att en trea på 70% 1RM kan vara @9.5. Edit. Ser nu att det var dubbelmackaböj. Tycker jag ser många skatta väldigt hög RPE på submaximala reps, på pappret, som utövar Sheiko.
Av den anledning blir jag sugen att prova!
Haha kom du på den själv eller sett någon skriva så innan
Sheiko verkar konstigt. Att en trea på 70% 1RM kan vara @9.5. Tycker jag ser många skatta väldigt hög RPE på submaximala reps, på pappret, som utövar Sheiko.
Av den anledning blir jag sugen att prova!
Haha kom på det helt själv, en beskrivande känsla av passet.
Ja alltså jag fattar inte själv.. frys säger ju hela tiden att sheiko är så jävla lätt.. Jag googlade idag på "if sheiko is harder then it should" men fick inga bra svar där heller. Idag var dock ingen referensdag:p
Det är ju lätt ifall man jämför med vad 1x0 gör. 4-5or på 70% i sheiko kan säkert vara jobbigt medan han själv kör säkert 8-10or på samma vikt eller något ;p
en annan sak jag kom på med sheiko. ifall man har ökat riktigt bra första gången så ska man inte lägga in sitt nya max, du ökade typ 20kg i böjen? Då lägger du bara på 10kg som max första månaden o sen resterande 10kg blocket därpå.
det är typ för att du inte ska få den där @9-rpe chocken som du upplever nu xD
sen tror jag det är rekommnderat att gå ner ett steg i load ifall man deffar(dvs small ist för medium eller medium för large ifall man nu kör det)
kom på det av en slump(mitt djupa sheikominne från när jag läste på det för något år sen) xD
Det är ju lätt ifall man jämför med vad 1x0 gör. 4-5or på 70% i sheiko kan säkert vara jobbigt medan han själv kör säkert 8-10or på samma vikt eller något ;p
en annan sak jag kom på med sheiko. ifall man har ökat riktigt bra första gången så ska man inte lägga in sitt nya max, du ökade typ 20kg i böjen? Då lägger du bara på 10kg som max första månaden o sen resterande 10kg blocket därpå.
det är typ för att du inte ska få den där @9-rpe chocken som du upplever nu xD
sen tror jag det är rekommnderat att gå ner ett steg i load ifall man deffar(dvs small ist för medium eller medium för large ifall man nu kör det)
kom på det av en slump(mitt djupa sheikominne från när jag läste på det för något år sen) xD
Jaha.. Jag la på 20kg! Men det fungerar, får bara använda pannbenet lite. Jag kör på över 80kg så det skall redan vara lugnt med volym :p
Inte farlig träningsvärk trots mina äventyr igår. Ingen smärta heller! Är ändå förvånad att det gick såpass bra, har inte sprungit på kanske 7 år. Visst att man promenerar fortare men gott att kroppen klarar stötarna.
Dagens kost: (fritt ätande på lördag)
Proteinpulver 11.30
Proteinbar 13.30
5 pannkakor 14.00
2/3 kebabpizza 19.00
4 öl och en 6a gammeldansk
Bänk: hittade en setup som kändes riktigt bra! (Lägga sig på rätt position, dra bak axlarna med hjälp av ställningen och sedan greppa stången, fokusera på att lyfta lite snett uppåt) Bänken var lätt idag! (Hade platta skor, det gör så jävla mycket för mig konstigt nog)
Marklyft:
Lite tyngre idag än vad jag skulle vilja. Kul med 210 i tumlös mark. Har fått bort hitchandet nästan helt! Käkade korvstroganoff ganska tätt inpå passet och fick superhalsbränna och sura uppstötningar, det hjälpte inte direkt till när marken redan var tung.
liggande skullcrusher bakom huvudet
30x8
30x6
30x6
30x6
Hyperextensions
Böj: som vanligt blir det lättare sista seten än i början. Huvudet som inte är riktigt vaket i början men lyckas elda på mig lite när det börjar bli tungt. Sista setet kunde nästan varit en 8.5a..
Bänk: vet inte om det var för att förra bänkpasset var så jäkla bra som dagens var tungt, eller om det var att jag har böjskorna på eller bara för att jag kört böj först. Tror det är dels böjen men också klackarna som gör det jobbigare..
Övrigt: idag såg jag en kille som gjorde kvartsböjar och när han gick ner såg kroppen ut som ett S, efter det gjorde han någon form av rakmark där han inte nuddade marken med vikten med ryggen helt krökt. borde jag sagt något?..
Övrigt: idag såg jag en kille som gjorde kvartsböjar och när han gick ner såg kroppen ut som ett S, efter det gjorde han någon form av rakmark där han inte nuddade marken med vikten med ryggen helt krökt. borde jag sagt något?..
Om han tog ditt(!) böjrack med tramserierna borde du sagt åt honom!
Finns det någon mer på Burger-King som är stark i böj-bänk-mark?
Om han tog ditt(!) böjrack med tramserierna borde du sagt åt honom!
Finns det någon mer på Burger-King som är stark i böj-bänk-mark?
Haha nej jag var klar. Det såg ut som hela han skulle gå sönder och typ implodera :s
Det finns några byggare som reppar bänk på 100. Annars har jag aldrig sett någon böja över 140. Marklyft var det en gång en kille som drog 170. Haha på burger King
119.5kg idag! Gick en promenad på lunchen igår ca 35 minuter, det var väldigt skönt så det kommer jag göra fler gånger.
Gårdagens kost:
12.00 ris och korvstroganoff
14.00 proteinshake
15.55 EAA
17.45 Proteinshake
21.00 Gröt på 2.5dl havregryn 1.5 portion Casein gjord med 2.5dl mjölk
21.30 Proteinbar