2007-04-15, 20:11
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Härlig träning. Även om träningen blir svårare i värmen så kan det vara riktigt skönt.
|
|
|
2007-04-15, 20:47
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jax
Glädjande nog har jag även lagt grunden till årets bränna. Markerat ut några fina linjer på överarmarna och benen.
|
Nu skulle vi haft varsinn digitalkamera och battlat, men jag har tyvärr ingen sådan IT.
I övrigt: bra söndag! Du konditionerade hela kroppen. Paddling är bra bålträning, något man märker när man som jag paddlar med treårsintervall.
|
|
|
|
2007-04-15, 21:20
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn
Nu skulle vi haft varsinn digitalkamera och battlat, men jag har tyvärr ingen sådan IT.
I övrigt: bra söndag! Du konditionerade hela kroppen. Paddling är bra bålträning, något man märker när man som jag paddlar med treårsintervall.
|
Med tanke på att du fuskar och har kvar bränna från förra året så står jag i valet och kvalet om jag ska visa mina photoshopskills eller om jag ska skylla på att jag inte orkar byta objektiv på kameran. Det lutar åt det sista.
|
|
|
2007-04-15, 22:06
|
|
|
special snowflake
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Glädjande nog har jag även lagt grunden till årets bränna. Markerat ut några fina linjer på överarmarna och benen.
|
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn
|
HA!
Jag har just beställt en ärmlös cykeltröja (Pearl Izumi) och ett Gore-linne. Min cykelbränna skall bekämpas till varje pris!
//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
|
Brevis esse laboro, obscurus fio
|
|
|
2007-04-16, 19:52
|
|
|
Registered User
|
16/4 - löpning
Sträcka. 17,4 km
Underlag: asfalt
Tid: 1:21:42
Medelhastighet: 12,8km/h (4:42 min/km)
Medelpuls: 173 (86,5%)
Ett tämligen trögsprunget pass i huvudstaden. Mina vader kändes som betong och hamsting var inte sen på att stämma in i klagosången. Vet inte om det beror mest på cyklingen igår eller det faktum att jag inte har sprungit så mycket asfalt i år. Ett glädjeämne är i alla fall att jag inte kände av de vanliga underbensproblemen. Tänkte inte springa på ett par dar och sen försöka igen. Förhoppningsvis fungerar det passet också.
Tempot var i alla fall ganska dugligt även om det inte riktigt är tillbaka till gamla storhetstider, men en bra bit på vägen.
Kristin: Jag som löpare/fotbollsspelare/golfare/innebandyspelare/cyklistwannabe osv är beredd att förlåta dig, men jag hoppas du inser att skaparn var tvungen att gråta sig till sömns igår.
Senast redigerad av Jax den 2007-04-16 klockan 19:55.
|
|
|
2007-04-16, 20:03
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Pearl Izumi är sellouts.
Bra sprunget ändå. Farten var helt ok.
De spår cykling brukar sätta i löpning är i alla fall för mig mer av en stelhet i höften. Känns som att den klassiska höftböjaren blivit 5 centimeter kortare helt plötsligt.
|
|
|
|
2007-04-16, 20:10
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Inte dåligt tempo alls med tanke på att antagligen inte är speciellt utvilad.
|
|
|
2007-04-16, 20:27
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee
Inte dåligt tempo alls med tanke på att antagligen inte är speciellt utvilad.
|
Utvilad? Då har man väl tränat för lite?
|
|
|
2007-04-16, 20:28
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Utvilad? Då har man väl tränat för lite?
|
Visserligen :/
|
|
|
2007-04-16, 20:34
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
För att vara långt från fornstora dagar var det väldigt bra tempo på den distansen. Starkt att inte tappa mer i km-tid när distansen ökar så mycket.
|
|
|
2007-04-16, 21:39
|
|
|
special snowflake
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Kristin: Jag som löpare/fotbollsspelare/golfare/innebandyspelare/cyklistwannabe osv är beredd att förlåta dig, men jag hoppas du inser att skaparn var tvungen att gråta sig till sömns igår.
|
Skaparn har säääkert gråtit åtskilliga krokodiltårar, men jag tror snarare att det beror på att han mot bättre vetande har tvingat sig själv att acceptera konserverade tvångstankar och förlegade ideal som inte på något sätt är estetiskt tilltalande. Jag kan knappt föreställa mig vilken tortyr hans vänstra hjärnhalva måste utöva över höger dito. Jag menar, cykelbrännan (som dessutom är förvillande lik den inte allt för heta "bonnbrännan") måste ju trots allt vara cykelsportens baksida no.1? Våga vägra cykelbränna helt enkelt. (Sedan finns det ju åtskilliga andra gamla hederskodex inom cykelsporten som helt klart fyller sin funktion - rakade ben och bannlysandet av tubsockor t.ex.)
(Riskerar jag förresten att bli lynchad av halva Fredrikshofs CK och hela beståndet av norrländska bönder nu? *Ser bilder av skaparn med vänner, bonnbränniga och utrustade med högafflar, utanför min dörr.*
//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
|
Brevis esse laboro, obscurus fio
Senast redigerad av wintersnowdrift den 2007-04-16 klockan 21:42.
|
|
|
2007-04-17, 10:14
|
|
|
Triatleten
Reg.datum: Apr 2006
|
Kajakpaddling verkar riktigt roligt. Såg två som paddlade längs Långholmen igår, det såg riktigt härligt ut. Hyrde ni kajaker eller känner du nån som äger en?
Bra löppass igår för övrigt. Verkligt bra tempo på den distansen
|
|
2007-04-17, 10:29
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
16/4 - löpning
Sträcka. 17,4 km
Underlag: asfalt
Tid: 1:21:42
Medelhastighet: 12,8km/h (4:42 min/km)
Medelpuls: 173 (86,5%)
Ett tämligen trögsprunget pass i huvudstaden. Mina vader kändes som betong och hamsting var inte sen på att stämma in i klagosången. Vet inte om det beror mest på cyklingen igår eller det faktum att jag inte har sprungit så mycket asfalt i år. Ett glädjeämne är i alla fall att jag inte kände av de vanliga underbensproblemen. Tänkte inte springa på ett par dar och sen försöka igen. Förhoppningsvis fungerar det passet också.
Tempot var i alla fall ganska dugligt även om det inte riktigt är tillbaka till gamla storhetstider, men en bra bit på vägen.
|
Härligt att se dig tillbaka på 15 km+ distanser! Bra kmtid också.
Du får komma ner nån gång i slutet av sommaren (då jag förhoppningsvis är ikapp och förbi dig igen  ) så kan vi springa uppför valfritt berg tills vi kräks (aaah... the pleasure).
|
|
|
2007-04-17, 18:11
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av machine gun
Kajakpaddling verkar riktigt roligt. Såg två som paddlade längs Långholmen igår, det såg riktigt härligt ut. Hyrde ni kajaker eller känner du nån som äger en?
Bra löppass igår för övrigt. Verkligt bra tempo på den distansen 
|
Mm det var kul. Det var en kamrat som hade en tjänst att driva in av en kille som är medlem i kajakklubben så vi fick låna därifrån, smidigt. Hoppas på någon mer runda i sommar. Kanske t.o.m. ska våga mig på tävlingskajak när det blir varmare i vattnet. Som det är nu vill jag helst inte välta.
Palm: Låter grymt, en runda i bergen och en i partikelacceleratorn och sen lite inlines på området.
|
|
|
2007-04-17, 18:40
|
|
|
Registered User
|
Ingen träning att rapportera idag, däremot förgyllde jag dagen genom att göra misstaget att råka gå in i en Naturkompanietaffär. Tydligen så behövde jag bl.a. en sovsäck på 500g. Nu måste jag se till att komma ut och vandra i sommar. Nu ska jag bara se till att hålla mig ifrån de butikerna ett tag till så att jag inte råkar slinta med kortet och köpa nytt liggunderlag och nytt tält också.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:56.
|

|