Citat:
Ursprungligen postat av KimJT
Sinnessjuka set av böjar !!
Aha där ser man hemmagym snart ett faktum;-)Nice!!
då jag snart får min tredje knodd i sommar så håller även jag på att förbereda mitt garage till ett litet muskelparadis:-)man kan ju int gå ner på muskelbyggnings tid bara pga att man får mera familjetid;-)!
|
Tack och bock
Böjen funkar riktigt bra på lite lägre vikter och högre tempo.
Jag kämpar med få ihop sömn så man orkar med träning. Blir oftast korta och snabba pass just nu.
Bara att bygga på där hemma, bästa sättet att få tid över till allt annat när man har gymmet i samma byggnad så att säga.
Träning 2014-03-24
Chins
5x10
Marklyft, stående på viktplatta
Stötfattning av stången
5x10 100kg
Sittande kabelrodd, enarms
5x10 35kg
Sittande rodd i maskin
5x10 60kg/sida
Toe2bar
5x10
Liten update om hur mina tankar går kring diet och träning just nu.
Sömn, denna underbara sömn är inte riktigt vad den borde vara just nu.
Varken för mig eller frugan.
Brist på denna underbara verksamget leder till motivationsbrist delux i allt som inte är ett måste.
Kör man på med träning och diet som vanligt kommer man hitta väggen rätt snabbt då återhämtningen är riktigt dålig.
Diet:
Motivationen har inte vart på topp som sagt till att ligga minus, kan inte ens kalla det deff just nu.
Slår man ut det på veckobasis så blir det +/- noll av det hela.
Kommer hålla mig till det konceptet ett tag, går iaf inte upp i vikt.
Träning:
Kommer koncenterar mig på basövningar och se till att det blir minst 3pass i veckan.
Blir det fler pass så fyller jag på med det jag känner mig fräsch i för dagen.
Undviker alla måsten när det kommer till träningen nu, kör bara på för underhåll med en del grispass hehe
Löpning blir det 2-3 ggr i veckan framöver så man får upp lite flås inför Borås actionrace i maj…
11km löpning med massa hinder, hur tänkte jag där hahahaaa
Hatar löpning
Mycket tänkande har det vart senaste tiden med träningen och även de diffusa målen.
Det jag hitintills kommit fram till är att jag ska ner i vikt för en smidigare version av mig själv.
Är rätt tungt att släpa på +90kg oavsett vad vikten består av.
Mål 1: Innan 31/12 2014 ska jag väga -80kg och är en vikt jag ska hålla mig kring.
Ett rent viktmål helt enkelt, lätt att mäta progression på.
Kommer ha en period snart med en lite snabbare nedgång (läs: komma i lite bättre sommarform).
Sen kommer det vara långsam nedgång och i perioder med ligga på balans, allt för vänja kropp och knopp vid den nya vikten.
Mål2: ???
Inga riktiga långsiktiga där just nu förutom ens gamla dröm om dubbla kroppsvikt i bänkpress.