Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-20, 19:18   #5461
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Nu handlar det iof om en del väldigt udda och extrema saker som framställs som normala.
Det här låter som om det kommer att koka ned till den vanliga "vad är normalt"-diskussionen. Jag är lite skeptisk till uttrycket "framställs som normala" använt om en bok av den typen. Jag tycker att det verkar mest som en bok med syftet att vara just kinky. En bok om hur kvinnor fantiserade om missionären mellan nystrukna lakan, med en lagom tvåldoftande och välklippt äkta make kanske inte skulle sälja asbra.
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2011-01-20, 19:21   #5462
Poxeman
Collecting stars

Poxemans avatar

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Ljuvligt Visa inlägg
Hm, jag brukar vara nervös inför en träff. Men just nu sitter jag och önskar att det var idag jag skulle få besök och inte imorgon...
Jag tror det är för att du vill ha skiten överstökad, det brukar vara så när man har låga förväntningar

Ursprungligen postat av Kaggsmurfen Visa inlägg
en joggare på elitnivå
Poxeman är inte uppkopplad  
Gammal 2011-01-20, 19:22   #5463
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Well played Poxé!
Gammal 2011-01-20, 19:30   #5464
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Det här låter som om det kommer att koka ned till den vanliga "vad är normalt"-diskussionen. Jag är lite skeptisk till uttrycket "framställs som normala" använt om en bok av den typen. Jag tycker att det verkar mest som en bok med syftet att vara just kinky. En bok om hur kvinnor fantiserade om missionären mellan nystrukna lakan, med en lagom tvåldoftande och välklippt äkta make kanske inte skulle sälja asbra.
Säg 'vanligt' då. Såhär skriver wikipedia om hennes tidigare bok:

Citat:
My Secret Garden: Women’s Sexual Fantasies is a 1973 book compiled by Nancy Friday, who collected women's fantasies through letters and taped and personal interviews.[1] After including a female sexual fantasy in a novel she submitted for publishing, her editor objected, and Friday shelved the novel. Later, after other women began writing and talking about sex publicly, Friday began thinking about writing a book about female sexual fantasies, first collecting fantasies from her friends, and then advertising in newspapers and magazines for more.
Syftet framstår inte direkt som att vara kinky bara för att sälja.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2011-01-20, 19:39   #5465
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Citat:
Syftet framstår inte direkt som att vara kinky bara för att sälja.
"Vanligt" blir ju en helt annan sak än "normalt", tycker jag (för mig ligger det nära till hands att tolka "normalt" i det här sammanhanget som normalt/friskt skilt från onormalt/sjuk). Jag tror att en hyfsad uppskattning av hur avancerade snuskfantasier "vanligt folk" har är typ ens egna värsta och lite till.

Edit: Det är nog bäst att jag tydligt poängterar att jag inte läst boken, eller försöker framstå som att jag har gjort det; jag har inte gjort mer än googlat fram en beskrivning av den. Angående säljbiten så tror jag dock att en bok om sexuella fantasier som verkade vanliga (och tråkiga?) förmodligen inte skulle sälja särskilt bra, om den alls skulle ges ut (även om inte författarens mål är att sälja, så vill ju förlaget att det skall finnas en marknad). Så bredden på fantasierna försvinner antagligen lite.

Senast redigerad av Tolkia den 2011-01-20 klockan 19:42.
Gammal 2011-01-20, 19:51   #5466
Ljuvligt
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Poxeman Visa inlägg
Jag tror det är för att du vill ha skiten överstökad, det brukar vara så när man har låga förväntningar

Varför tror du att jag frågade om du skulle på möten imorgon också?!
Ljuvligt är inte uppkopplad  
Gammal 2011-01-20, 20:11   #5467
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
"Vanligt" blir ju en helt annan sak än "normalt", tycker jag (för mig ligger det nära till hands att tolka "normalt" i det här sammanhanget som normalt/friskt skilt från onormalt/sjuk). Jag tror att en hyfsad uppskattning av hur avancerade snuskfantasier "vanligt folk" har är typ ens egna värsta och lite till.

Edit: Det är nog bäst att jag tydligt poängterar att jag inte läst boken, eller försöker framstå som att jag har gjort det; jag har inte gjort mer än googlat fram en beskrivning av den. Angående säljbiten så tror jag dock att en bok om sexuella fantasier som verkade vanliga (och tråkiga?) förmodligen inte skulle sälja särskilt bra, om den alls skulle ges ut (även om inte författarens mål är att sälja, så vill ju förlaget att det skall finnas en marknad). Så bredden på fantasierna försvinner antagligen lite.
Jag funderar just på hurpass friskt vissa saker är. Om saker är vanligt förekommande kan det ge en liten hint om det.

Jag lär få svårt att förstå kvinnors fantasier utifrån mina egna. De är liksom av rätt annorlunda natur.

Bredden är faktiskt rätt stor. Alltså, det finns allt från fängelse på straffskalan till helt harmlösa saker.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2011-01-20, 20:14   #5468
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Men åååhh....har de växt fram en liten dejt här i tråden? Vad mysigt, lycka till verkligen!!!

Jag är f.ö singel och ledig på lördag!!
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2011-01-20, 20:18   #5469
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Måste vara skönt att bara kunna sitta hemma, glo på film och käka glass.

Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2011-01-20, 20:19   #5470
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Citat:
Jag funderar just på hurpass friskt vissa saker är. Om saker är vanligt förekommande kan det ge en liten hint om det.

Jag lär få svårt att förstå kvinnors fantasier utifrån mina egna. De är liksom av rätt annorlunda natur.

Bredden är faktiskt rätt stor. Alltså, det finns allt från fängelse på straffskalan till helt harmlösa saker.
Fast är det inte så hos män också? Alltså att det fantiseras om saker som noga räknat inte är riktigt OK. Det gäller ju f.ö. även andra saker, jag har för mig att det inte är så ovanligt att man fantiserar om att misshandla eller ta livet av folk, utan att man därför lever ut fantasierna eller uppfattar dem som rimliga.

Det ovanliga med boken är nog snarast att den finns, d.v.s. att folk har berättat om sina fantasier för författaren. Jag tror annars att det är sådant man inte gör i så stor utsträckning, inte minst för att man inte vill veta att ens kompisar fantiserar om något man själv tycker är .
Gammal 2011-01-20, 20:20   #5471
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:

Det är fan en nice helg!
Stoltz är inte uppkopplad  
Gammal 2011-01-20, 20:23   #5472
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Citat:

Tror de blir lite finmiddag i soffan framför p3 guld i mjukisbrallorna.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2011-01-20, 20:43   #5473
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Sitter och läser "Forbidden Flowers" av Nancy Friday. Nån annan som läst?

Är det vanligt att kvinnor har sådana fantasier? Isåfall är vi män lätt utkonkurrerade i teh kinkyness.
Jaha? Säger du A får du allt säga B också. Utdrag, tack.
Gammal 2011-01-20, 21:03   #5474
Poxeman
Collecting stars

Poxemans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ljuvligt Visa inlägg
Varför tror du att jag frågade om du skulle på möten imorgon också?!
För att du var genuint intresserad av mitt arbete?
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen Visa inlägg
en joggare på elitnivå
Poxeman är inte uppkopplad  
Gammal 2011-01-20, 21:08   #5475
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia

Andy.da.wohoos avatar

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Men åååhh....har de växt fram en liten dejt här i tråden? Vad mysigt, lycka till verkligen!!!

Citat:

Angel, kom ner till mig, vi ska fira min lillasysters födelsedag. Börjar bli dags att vi introducerar varandra för släkten. Jag vet ju för tusan vad du heter! IRL!!
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:06.