2009-05-11, 21:11
|
|
|
Madamp!
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Kanske inte ser mycket ut för världen, men för mig känns det stort.
(...  )
Mår så jäkla gott! Känner mig värd det. 
|
Det syns deff(!)initivt skillnad! Och ofcourse är du värd att må gott!
|
|
|
|
2009-05-11, 21:18
|
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av stafh
Eh, det där ser väldigt mycket ut för världen med tanke på hur kort tid som gått.
Gött! 
|
Ja inte vet jag, men tack - känns gött!
Citat:
Ursprungligen postat av Madame
Det syns deff(!)initivt skillnad! Och ofcourse är du värd att må gott!
|
Haha, ja - klart man är... Men tidvis så inbillar man sig att man måste lida för konsten (att banta) - det har jag inte direkt gjort - men det är väl en prestation ändå.
Tänker fortsätta njuta på är planen.
|
|
|
2009-05-11, 21:25
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Grym skillnad där lellis!
|
|
|
|
2009-05-11, 21:55
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe_H
Grym skillnad där lellis!
|
Tack!
Om ytterligare 3 månader hoppas jag att jag landat ännu mer i kroppen och njutit av lång skön semester. Återstår att se!
|
|
|
2009-05-12, 18:26
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Tidig summering idag, trött å seg, nattar nog mig och grabben samtidigt.
Tränat:
Nix, en timmes rask prom är allt. Imorrn däremot!
Ätit:
Double choklate pro 120 k, mjölk 60 k,
Viktväktarfärdiglunchfrystintesågott kyckling+ potatis + sås 340 k,
Keso mini 75 k,
Herrgårdsblandning grönsaker 67 k, nötfärs 103 k, ost 50 k,
Makrill 288 k, bönsalsamix 71 k,
Ägg 226 k, sötmandlar 60 k=
1460 kcal.
Gött, då kan jag natta oss!
|
|
|
2009-05-12, 18:46
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
du är ju för het Så jäkla bra jobbat (tittar på senaste bilderna)
Men vad är det du äter för något... jag hade nog också gått ner i vikt på din diet, knappt något du äter som ingår i min matlagning Ger du lillgrabben samma sak? Jag menar... broccoli är ju vidrigt
|
|
|
2009-05-12, 20:19
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Neco
du är ju för het Så jäkla bra jobbat (tittar på senaste bilderna)
Men vad är det du äter för något... jag hade nog också gått ner i vikt på din diet, knappt något du äter som ingår i min matlagning Ger du lillgrabben samma sak? Jag menar... broccoli är ju vidrigt 
|
Ojdå, tack - det var trevlig komplimang!
Äter samma som jag alltid ätit bara att jag inte dränker i creme fraiche, sötsur sås, väldigt mkt mindre bröd och godis, kaffebröd osv. Alltid ätit grönsaker, fet fisk, ägg (och sötmandlar - men alltid i mängder och i sällskap av torkad frukt och choklad). Mkt pasta, rist osv när jag gick upp. Mår hursomhelst jättebra på det jag äter, inget sug efter ngt förutom om jag har ätit skräp el den tiden i månaden.
Grabben får väl lite udda mat ibland, men om jag väljer bort ngt på bordet verkar han inte bry sig. Tex idag så åt han potatisbullar till köttbullarna och herrgårdsgrönsakerna (fast han åt bara morötterna, och så hade han lingonsylt till). Han äter ju på dagis när jag jobbar dessutom.
I övrigt så älskar han också makrill (fast äter det på mjukt bröd), bär (men äter i smoothie utan sötningsmedel el till pannkakor, som jag fö inte äter men har alltid i morötter och potatis, strimlad skinka, kesella el sånt i dem åt honom, han brukar lassa in när jag steker - alla andra rätter äter vi gemensamt), ägg gillar han inte utan brukar käka leverpastejmackor el kaviarmackor. Jag erbjuder honom alltid av det jag äter även om jag ställer fram fler saker på bordet som han vill ha (pasta, potatis, bröd, sås, ketchup osv).
Äter jag kyckling/fisk/kött och grönsaker, får han kyckling/fisk/kött + sås + pasta/potatis + grönsaker osv. Han dricker mjölk el vatten till, jag dricker fun light (el vatten såklart) och han är inte det minsta intresserad av mitt..
Broccoli tycker jag är riktigt gott, särskilt i omelett el ostgratinerad..  (han kallar dem små träd och det är inte många, men några, som äts).
Hursomhelst, går ingen nöd på grabben även om vi kanske blandar lite okonventionellt ibland (men han har en pappa som gillar korv, hamburgare, köttfärssås, + mer konventionella rätter där han bor nästan halva tiden).
Sova förresten?  20 min powernap för min del.. Var nog bad med vattenkrig som tog musten ur mig tidigare, pigg som tusan nu. Siktar ändå på att ta en (för mig) tidig kväll.. skönt trött och vore intressant att sova längre.
|
|
|
2009-05-12, 21:03
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2007
|
Köttfärsås kan jag hålla med om , men korv var längesen jag åt
|
|
|
2009-05-12, 21:18
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Psychological
Köttfärsås kan jag hålla med om , men korv var längesen jag åt 
|
Ok, då kan vi officiellt säga att vår grabb saknar korv i kosten..  (han gillar ändå inte min köttfärssås så bra att du sköter den biten  ).
Men torsdag ska vi grilla på dagis, slår nog på stort med varmkorv då! Nä, nu ska jag fasen sova... rekordtidigt!
|
|
|
2009-05-13, 21:34
|
|
|
Ge mig en igloo
|
9 timmars sömn gjorde susen, ska testa 8 timmar inatt.  Jättestolt att jag kom i säng hyfsat, somnar ju bums - vet inte vad jag drar ut på det.
Tränat:
Helkropp, styrka.
Skrev upp vikter, set och reps på papper i lådda på gymet, kommer nog fortsätta med det och inte föra dubbel journal, kanske sammanfattar när pappret är slut däremot.. [U]Övningarna:U] Benpress, axelpress, rodd ("hög" rodd i maskin, känns som den tar en del baksida axlar), latsdrag, bröstpress, ryggresningar utan + med 3 sedan 5 kg platta, sneda mage i maskin. Lite tricepspress + hammercurl, stretch.
Tränar på ett nytt ställe, tänkte variera övningar och upplägg, huvudsaken att jag får med hela kroppen - kan väl inte vara helt galet?  Träningsglädjen har verkligen infunnit sig iaf, vill ha lite roligt känner jag och unnar mig att testa lite hipp som happ.. benpress med långsamma negativa har blivit en favorit.
Maten:
Ägg 113, bärröra: kesella 86, keso 54, hallon 25 k,
Ärtsoppa 175, skinka 50 k, senap 18 k,
jordnötssmör 60 k, mjölk i kaffe 40 k,
Kycklingfilé 250, grönsaker 100, buljong 25 k, majonäs 100 k,
makrill i tomatsås 216 k, broccolimix 100=
1412 kcal. Belåten på det, tänkte hoppa i säng å käka redig frulle sen.
|
|
|
2009-05-13, 21:42
|
|
|
Madamp!
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Skrev upp vikter, set och reps på papper i lådda på gymet, kommer nog fortsätta med det och inte föra dubbel journal,
|
Va? ska du överge kolojournalen? är du helt....  ?
Nu blir jag nervös ju, snela Lelan!!!
|
|
|
|
2009-05-13, 21:49
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Madame
Va? ska du överge kolojournalen? är du helt....  ?
Nu blir jag nervös ju, snela Lelan!!!
|
Namen sött, menade iaf vikter set reps på gymet, tänkte väl att min journal inte har megafokus på det.. Mest babbel om min förvåning att må bra. Journalar på i vanlig anda, kommer verkligen träningsredovisningen göra skillnad.. vetesjutton va?!
Har guldfiskminne, inte minns jag hur tungt el vad jag tränade, å jag är lat - orka släpa hem låddan på gymet..  Babblar på gör jag såklart..
|
|
|
2009-05-14, 06:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Citat:
Grabben får väl lite udda mat ibland, okonventionellt ibland (men han har en pappa som gillar korv, hamburgare, köttfärssås, + mer konventionella rätter där han bor nästan halva tiden).
|
Ja det var ingen kritik  Så det är ungefär som att mata sin sambo då som får nästan samma sak... (fast typ 3 ggr så mycket)
|
|
|
2009-05-14, 18:15
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Neco
Ja det var ingen kritik  Så det är ungefär som att mata sin sambo då som får nästan samma sak... (fast typ 3 ggr så mycket)
|
Nä, det var mer jag själv som kom att tänka "stackars unge"..
En kul dag idag!
Tränat:
Medeljympa-pass, himla skoj - träffade två gamla kolleger varav den ena utbrast "Men.. du är ju vacker!!", osminkad rufsig i gympakläder var det allt annat än vad jag kände mig men blev glad och rosig om kinderna, sött sagt..
Ätit: (lite taskigt käk men varit på språng hela dagen, just hemkommen från grillning med dagis)
Ärtsoppa 275 k,
Gainomax 250 k,
Mjölk i kaffe 60 k, morot 40 k,
Pkt chokladtuggummi (chokadsmaken försvann dock snabbt, stimorol choklad mint) 34 k,
Korv 110, korvbröd 174 k, ketchup 15 k, senap 34 k, Merdricka 68 k=
1060 kcal.
Har lite lax i ugnen å kvällen är ung, tänkte mest räkna efter när jag ändå var inloggad.
|
|
|
2009-05-14, 20:52
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Summerar mat:
lax 226 k, herrgårdsgrönt 75 k, ost 30 k,
Hallon 25 k, kesella 72 (lite funlight + vanilj)=
+1060 k u dagen blir 1489 k, är nu sängtrött efter att ha hoppat säck osv på dagis femkamp (klart som sjutton att vi vann!).
Eg städdag här hemma - men den sover vi bort, gonatt å kram!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:14.
|

|