2009-01-18, 20:26
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Luttis
Sjysst benpass o snygg röv!
(det är väl det enda jag kan kommentera, böjtekniker kan jag ingenting om)
|
hahah, jo röven är det inget fel på! :P ... benpasset hade kunnat vara bättre, men jag har en plan för riktig benträning i år. Så fort defftramset är över så ska jag bygga ben så in åt h-e. Har blivit inspirerad av en hel del av bland annat jwrzds träning.
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
hur ser din stance ut?`smal,bred, fötterna pekandes varT?
|
Fötterna vinklade utåt lite, typ 25-30 grader kanske. Hälarna några decimeter från varandra, skulle möjligen kunna gå lite bredare men jag har en tendens att kliva upp på insidan av foten då (jag överpromenerar rätt lätt i löpning osv också).
Mkt av min kassa teknik hänger ihop med att jag är gröndjävulskt stel i allt från höftböjare till gluteus, hams o vader. Till och med fötterna/tårna är urkassa i rörlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av Ekman_
Tycker verkligen inte man ska klaga på det där djupet, bra pass också 
|
Tackar!
Tyvärr så tror jag det tar mer på röven än på låren om jag inte kommer ner djupare. Jag ska bosätta mig i den där jäkla knäböjen sedan tills tekniken sitter som ett schmäck. Det är förjäkla nyttigt o filma utförandet iaf.
|
|
|
2009-01-19, 21:50
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Gubbar kan de också?
Kvällens träningspass:
Muskelgrupp: Bröst o biceps
Målsättning: Köra så tungt det går, lågrep
Motivation: Lite över medel, men jag saknar o kunna äta som folk
rotatorcuffar:
2 set viftandes med 4,5 kg respektive 7,5 kg hantel
bänkpress i powerrack, vändning ca 2cm ovanför bröst
1 set [ 6 x 20 kg ]
1 set [ 4 x 40 kg ]
1 set [ 4 x 60 kg ]
1 set [ 2 x 80 kg ]
1 set [ 2 x 90 kg ]
1 set [ 1 x 100 kg ]
1 set [ 1 x 95 kg ]
1 set [ 2 x 90 kg ] uff, det är lite kämpigt i denna trakt
lutande hantelpress:
1 set [ 4 x 32,5 kg ]
1 set [ 4 x 35 kg ] +2,5kg ökning och PB!
1 set [ 5 x 32,5 kg ]
stångcurl med ez (vikt utan stång)
1 set [ 6 x 10 kg ]
1 set [ 4 x 20 kg ]
1 set [ 6 x 30 kg ]
1 set [ 4 x 35 kg ]
1 set [ 3 x 35 kg ] +ökning i reps på 35
1 set [ 5 x 30 kg ] hade failat på 6'e
hantelcurl i lutande bänk
1 set [ 4 x 15 kg ]
1 set [ 4 x 15 kg ]
1 set [ 4 x 15 kg ]
Aktivitet: Promenad på löpband
Tid/motstånd: 10 min, max lutning (15%), fart 5.0
Maxpuls: 165, låg runt 145 i ca 5 min
SUMMERING:
Ett godkänt pass, men jag är fortfarande för feg i bänken. Skulle behöva en passare som dessutom vrålade o skrek på mig, det hade gynnat min träning rejält. Inga jävla mesfasoner.
Slog mig idag att jag håller ett rätt så brett grepp i bänken, det har jag faktiskt inte tänkt på tidigare. Saknar dock o träna "vanligt" och inte bara lågrep, men det är bara o bita ihop nu under deffen. Än så länge upplever jag inte att jag börjat tappa styrka iaf, det återstår o se om jag tappar vikt o fett eller om det också står stilla.
Körde med pyttelite gung i stångcurlen idag och visst tusan gör det skillnad om man sätter fart på stången med lite gung. Skulle jag inte vara så besatt av att träna strikt så skulle jag träna med betydligt tyngre vikter.
|
|
|
2009-01-19, 23:48
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Asså lägg av med powerracken, om jag ser dig någon gång där när jag kommer tillbaka så går jag fram o bitchslappar dig bara så du vet
|
|
|
2009-01-20, 07:39
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
Bra pass tyckte jag! Du fortsätter ju ändå på 100 i bänken, det är nice, inget skoj när det bara blir en engångsföreteelse!
|
|
|
2009-01-20, 09:52
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Någon som skriker på dig? That can be arranged! Norrlänning är jag också  . För övrigt tror jag det skulle vara nyttigt att köra fler set på en fast vikt om du kör tungt (t.ex. 4x1x95 eller vad nu tusan är tungt för dig). Lite mer träningsvolym även om det är en tung dag.
|
|
|
2009-01-20, 09:57
|
|
|
Mr Assparade
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
hahah, jo röven är det inget fel på! :P ...
|
Gubbröv ju... =/
|
|
|
2009-01-20, 09:58
|
|
|
Mr Assparade
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Än så länge upplever jag inte att jag börjat tappa styrka iaf, det återstår o se om jag tappar vikt o fett eller om det också står stilla.
|
Ja, alltså, det vore rejält jävla illa om du redan nu började tappa styrka. Runt 10 % kan jag acceptera det, inte innan.
Det vore isf en stark indikator att dietupplägget är sopigt, så du verkar ju göra nåt rätt.
|
|
|
2009-01-20, 10:18
|
|
|
Formidabel
Reg.datum: Nov 2003
|
Bra pass! En skrikande passare som man kan lita på gör underverk
|
|
2009-01-20, 11:20
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Jag tycker det är ok att köra bänken i powerracken, sålänge det inte är en oväntad bendag på gymmet med kö till båda. Men som sagt lägg viktskivor under bänken så du kan gå ner med stången ända ner till bröstet?
Du satte ändå 100 igen, fint o höra
|
|
|
2009-01-20, 11:20
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ekman_
Asså lägg av med powerracken, om jag ser dig någon gång där när jag kommer tillbaka så går jag fram o bitchslappar dig bara så du vet 
|
hahhah, den är min räddning, tro mig du vill inte se en gubbe fastna under stången o ligga o kippa efter andan
Citat:
Ursprungligen postat av Trassel
Bra pass tyckte jag! Du fortsätter ju ändå på 100 i bänken, det är nice, inget skoj när det bara blir en engångsföreteelse!
|
Det är sant, det är bra för självförtroendet iaf. Skulle behöva gå en bit över 100 dock för att psyka upp mig själv ännu mer. Jag borde kunna klara av en 105'a iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis
Bra pass! En skrikande passare som man kan lita på gör underverk 
|
Ja det måste bokas in under detta år. Gärna någon som dissar mig och skriker nedvärderande kommentarer så jag blir förbannad också.
|
|
|
2009-01-20, 11:36
|
|
|
Herrmapa
Reg.datum: Oct 2006
|
Citat:
fan vad kass min böjteknik blir så fort jag går upp på lite tyngre vikter... på bilden är andra set på 100kg och jag upplevde det som att jag gick jävligt djupt med röven, men jag vände strax efter detta läge och det är ju för fan typ 90-graders.... sista delen sänker jag ryggen på istället för röven, så därav kommer upplevelsen om att böjarna är djupa fast att de är skitgrunda... suck.
Dålig hipdrive också, den kom på tok försent in, troligtvis just pga ryggfället. Rakare rygg så hade jag kommit tidigare in i hipdrive. Tyngdpunkten för långt fram också vilket syns på fötterna. Aja. Gör om gör rätt. Fick styva nipplar iaf.

|
du har vikten långt fram i foten, hälen lättar t.o.m.. försök att köpa ett par skor med hård sula och ha vikten i hälarna, eller iaf mitt i foten.. bredda fotsättningen lite så du kan böja mellan benen istället för ovanpå benen
edit: eftersom du skjuter fram knäna så extremt långt så blir de en väldigt lång väg om du ska ner till "godkända" böjar de skulle lösa sig väldigt lätt om du stod lite bredare och böjde mer mitt på/bakdelen av foten
|
|
2009-01-20, 11:45
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf
Någon som skriker på dig? That can be arranged! Norrlänning är jag också  . För övrigt tror jag det skulle vara nyttigt att köra fler set på en fast vikt om du kör tungt (t.ex. 4x1x95 eller vad nu tusan är tungt för dig). Lite mer träningsvolym även om det är en tung dag.
|
hahah, it's a deal! .. och jepp, jag saknar den större träningsvolymen som jag har kört med tidigare, men nu under deffen får jag vara nöjd med att hålla "kroppen i schack" mest bara. Jag längtar redan nu till o få börja bygga på allvar igen.
Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z
Gubbröv ju... =/
|
hahahha, sån avundsjuka!!
Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z
Ja, alltså, det vore rejält jävla illa om du redan nu började tappa styrka. Runt 10 % kan jag acceptera det, inte innan.
Det vore isf en stark indikator att dietupplägget är sopigt, så du verkar ju göra nåt rätt. 
|
Det är sant, försökte få min jäkla våg o ge mig lite siffror idag, men jag får lägre värden nu, börjar komma ner mot en 82-83kg iaf. Vi får se huruvida jag lyckas med dieten eller ej.
Citat:
Ursprungligen postat av wesaft
Jag tycker det är ok att köra bänken i powerracken, sålänge det inte är en oväntad bendag på gymmet med kö till båda. Men som sagt lägg viktskivor under bänken så du kan gå ner med stången ända ner till bröstet?
Du satte ändå 100 igen, fint o höra 
|
Hörru, folk som tränar ben på det här gymet, hur ofta ser man det? Det är du, jag, Ekman o Dahlgren då möjligen? =)
Petra o den andre snubben körde crossfit igår kväll förressten, jag saknade din nuna där. Såg dig allt i förrgår dock
Det där med djupet i bänken osv, nu satte jag PB i lutande hantelpressar och där om något går jag riktigt djupt, så det känns som om jag får ut en bra kombination ändå för bröst just nu. Jag är nöjd.
|
|
|
2009-01-20, 11:48
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa
du har vikten långt fram i foten, hälen lättar t.o.m.. försök att köpa ett par skor med hård sula och ha vikten i hälarna, eller iaf mitt i foten.. bredda fotsättningen lite så du kan böja mellan benen istället för ovanpå benen
edit: eftersom du skjuter fram knäna så extremt långt så blir de en väldigt lång väg om du ska ner till "godkända" böjar de skulle lösa sig väldigt lätt om du stod lite bredare och böjde mer mitt på/bakdelen av foten
|
True, jag skrev ju det i kommentaren till bilden, att tyngdpunkten kom för långt fram (igen). Jag gör så hela tiden, av någon skum vana. Ska dock prova med bredare stans precis som du säger och se vad som händer.
Bra input med lång väg eller vad man ska säga, det är nog därför jag upplever att jag går djupare än vad jag gör också. Det känns som en väldigt lång rörelse.
Tackar för input!
|
|
|
2009-01-20, 13:45
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Ja, exakt, vi har rätt och Calle har fel 
Ja, du har koll på upplägget, kombinationen låter bra, du borde kunna ta ut allt och inte fega om du ligger där i säkerhetsburen, att missa är bara bevis på att man vågar tänja på gränserna vet du.
Fräckt med crossfittande på gymmet, jag antar att "Petra" heter något helt annat, typ som på Bullen när man var liten
|
|
|
2009-01-20, 17:24
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Ska eventuellt ner till Helsingborg i Mars/April. Kommer dra ett pass med Jürgen om han har tid och är fräsch. Would you be interested as well, sir? Äh tammefan, jag slänger nog upp en tråd om det när det beger sig.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:59.
|

|