Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-16, 14:51   #5206
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Det låter som om du är en bra chef som tar sitt ansvar på allvar, och då kan det vara tungt ibland. Sedan har vi typen som mest går runt och kommer med litet uppmuntrande tillrop eller förmaningar men är puts väck när det hettar till, de har det nog mindre jobbigt. Glöm inte att ha litet distans bara, allt kan inte fixas och allt är inte ditt ansvar.
Gammal 2009-01-16, 15:44   #5207
wesaft
Registered User

wesafts avatar

Reg.datum: May 2008
Hej skuggan!
Heja skuggan

Vi ses.
wesaft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-16, 18:19   #5208
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
har inte läst ikapp, vad har du för deffupplägg? Kör du hårt eller en långsam? Om du har så mycket som pågår i ditt liv så tycker jag du ska vara försiktig med att belasta dig med allför mycket extra som du inte behöver. Du behöver tänka på dig själv med och inte bara köra på och pressa dig hela tiden.

Livet som chef är inte alls glassigt men du har haft det betydligt tyngre än vad jag har haft. Tufft.

Glöm inte bort dig själv.
Har ökat träningsintensiteten o kör en "vanlig" diet där jag främst försökt minska kolhydraterna. Ligger lite lågt på fettet också (omedvetet), men ligger ändå rätt högt på kolhydrater till skillnad mot alla som kör ketogena dieter. Dvs jag äter potatis som folk osv. Ligger mellan 400-700 kcalminus bedömer jag, pendlar lite dag för dag.

Klart att alla chefer får olika scenarion osv. Jag har vissa karaktärsdrag i min personlighet som gör att jag blir involverad dessutom, så på ett sätt har jag bara mig själv att skylla. Trots allt älskar jag mitt jobb också

Citat:
Ursprungligen postat av Trassel Visa inlägg
Skalla inte en tegevägg är du snäll, jag har hört att de är känsliga!

hang in there, saker blir alltid bättre!
hehe, min träskalle tål mkt. :P ...
I'm hanging here, bara att denna vecka snart är över är tillräckligt att fira.

Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis Visa inlägg
Det låter som om du är en bra chef som tar sitt ansvar på allvar, och då kan det vara tungt ibland. Sedan har vi typen som mest går runt och kommer med litet uppmuntrande tillrop eller förmaningar men är puts väck när det hettar till, de har det nog mindre jobbigt. Glöm inte att ha litet distans bara, allt kan inte fixas och allt är inte ditt ansvar.
True true, min uppfattning om svenska chefer överlag är att de är rätt usla. Vi har en yngre generation chefer in som faktiskt får allt från coaching till arbetsrättsutbildningar, men vi har många gamla stofiler som sitter på helt fel stol. Många som fått jobbet för att de "jobbat längst på avdelningen" eller för att de haft kontakter - inte för att de haft rätta personliga egenskaperna.

Jag har fått 100% på förtroendefrågor i medarbetarenkäter på senaste år o det är väl en rätt stark bidragande orsak till att jag ofta får häcken full dessutom. På gott och ont.

Det var otroligt skönt o sätta ett antal PB'n igår på gymet. GRYMT nice.

Citat:
Ursprungligen postat av wesaft Visa inlägg
Hej skuggan!
Heja skuggan

Vi ses.
Det kan du fethajja, jag ska tigga en kaffe av dig någon dag nu. Hoppas på någon solig o härlig dag för promenad snart.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-16, 18:23   #5209
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Får tacka kroppen för delfinerna eller vad det heter.... endorfinerna!
De sprudlar tack vare gårdagens PB'n, det kändes otroligt skönt o avlossa ett gäng sådana på ett och samma pass. Idag har jag ätit på tok för mycket, glömde bort mig själv på lunchen då det var schnitzel o potatis på menyn. Lastade på så mkt så jag får allt skita i o äta mer ikväll och döva hungern med lite mer mjölk i kaffet bara

Trevlig helg kollisar.

Journalen
Gammal 2009-01-16, 18:40   #5210
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

hahaha, men vilken fruktansvärt pinsam människa.
Jag nämnde ju tidigare i journalen om något klipp där Littorin åt upp Luciano Astodillos i ett debattklipp från Aftonbladet webbtv. Nu är de två på löpsedeln igen, med det här klippet: http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyh...icle4198354.ab

Otroligt. Hade jag varit chef för en organisation som S, så hade jag entledigat människan från samtliga uppdrag inom partiet. Snacka om o göra bort sig o locka massmedia till sig.

Journalen
Gammal 2009-01-16, 19:09   #5211
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Jag måste hålla med om att han inte är någon stjärna
Gammal 2009-01-16, 20:25   #5212
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Ska söla ner din blogg lite mer men på expressens sida hittade jag det här i frågan

Expressen
Vad menade du med att Littorin sysslar med kreativ bokföring privat?
Luciano Astudillo
- Ja, hmm,
han är ju frånskild småbarnsförälder...och då måste man väl vara kreativ för att få det hela att gå ihop...

Vilken jävla pajas
Gammal 2009-01-16, 21:40   #5213
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Ska söla ner din blogg lite mer men på expressens sida hittade jag det här i frågan

Expressen
Vad menade du med att Littorin sysslar med kreativ bokföring privat?
Luciano Astudillo
- Ja, hmm,
han är ju frånskild småbarnsförälder...och då måste man väl vara kreativ för att få det hela att gå ihop...

Vilken jävla pajas
Du, akta dig för att kalla min journal för blogg...
Men ja, det är bra bränsle för träningen o se på debatter med denna herre iaf, han verkar ha missuppfattat politiken helt och fullkomligt ha förlorat sans o vett i debatter. Otroligt pinsam.

Journalen
Gammal 2009-01-17, 08:36   #5214
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Många tror att yrket som chef är bara o glassa med fötterna på ett bord,
Ja?
Lite administrativa uppgifter, samtala med lite folk, ta en kaffe och chilla. Peace of cake.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-17, 08:56   #5215
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Citat:
True true, min uppfattning om svenska chefer överlag är att de är rätt usla. Vi har en yngre generation chefer in som faktiskt får allt från coaching till arbetsrättsutbildningar, men vi har många gamla stofiler som sitter på helt fel stol. Många som fått jobbet för att de "jobbat längst på avdelningen" eller för att de haft kontakter - inte för att de haft rätta personliga egenskaperna.
Önskar jag kunde tro att yngre chefer var bättre men jag är tveksam. Många av dem har ju fått jobbet för att de är bra försäljare och chefsutbildning tror jag främst gör nytta för dem som har rätt personliga egenskaper från början. Eller också är jag bara bitter, jag har fått nya chefer lika ofta som jag bytte pojkvänner i tonåren på sistone och jag börjar bli less
Gammal 2009-01-17, 11:59   #5216
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Citat:
Du, akta dig för att kalla min journal för blogg...
hahahhahaa jag har hittat en känslig punkt tror jag. Var inte ens medveten om att jag gjorde det.

Jag håller med Semiramis i sak, är inte heller så säker på att det är så. Som hon säger måste vi börja rekrytera chefer på andra grunder först. Men jag tycker det finns många bra chefer. Mitt problem är att för många ska in och klåpa på ekonomistyrning. Det är som att alla kan det oavsett utbildning. Jag skulle aldrig få för mig att klåpa inom deras proffession utan utgår ifrån att dom måste kunna det bättre än jag eftersom dom har den position dom har.
Gammal 2009-01-17, 12:32   #5217
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Jag kan garantera att det kommer bli husaga för den moderator eller administrator som har satt bloggare-kommentaren ovanför min avatar.

Journalen
Gammal 2009-01-17, 12:36   #5218
Jorgen
Blibloblooobli

Jorgens avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Jag kan garantera att det kommer bli husaga för den moderator eller administrator som har satt bloggare-kommentaren ovanför min avatar.

Bring it biatch.

Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-17, 14:09   #5219
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:

Let´s Dance nästa säsong för dig
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-17, 14:45   #5220
Mantus
småmysigt slampig

Mantuss avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
hahaha, men vilken fruktansvärt pinsam människa.
Jag nämnde ju tidigare i journalen om något klipp där Littorin åt upp Luciano Astodillos i ett debattklipp från Aftonbladet webbtv. Nu är de två på löpsedeln igen, med det här klippet: http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyh...icle4198354.ab

Otroligt. Hade jag varit chef för en organisation som S, så hade jag entledigat människan från samtliga uppdrag inom partiet. Snacka om o göra bort sig o locka massmedia till sig.
Det var den värsta debatt jag hört. Att inför riksdagen beskylla en minister för brottsliga handlingar. I värsta fall kan ju karln (Astodillo) bli polisanmäld.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:54.