Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-28, 06:23   #5191
Megustaa
Registered User

Megustaas avatar

Reg.datum: Jun 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Reaper123 Visa inlägg
Okej, då är jag med på det och alltid bra att ha ett mål!

Kämpa sista biten nu!

Låter som du kommer få mycket fina resultat på gymmet när du väl börjar "bulka", för är du mer eller mindre nybörjare på gymmet kommer du tekniskt utvecklas något enormt och således kunna ta tyngre vikter...

Så blir en win-win!

Tack

Det är det som ska bli så kul! Att kunna orka mer och att faktiskt, så småningom få synliga muskler.

Då ska jag baske mig lägga upp en före/efter-bild!
Känns så ofattbart att jag, som aldrig satt min fot på ett gym och bara ägnat mig åt powerwalks faktiskt sakta men säkert börjar gå mot en stark, frisk, fitnesskropp, jag kunde liksom inte ens gå efter att ha gjort typ 4 benböj på min första pt-session.
Megustaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 07:44   #5192
Kamp
Registered User

Kamps avatar

Reg.datum: Feb 2010
Åt helvete.
Kände av halsen lite för 2 dagar sen. Bestämde mig för att skita i det och köra på med både gym och löpning. Sitter nu med ett brutalt halsont och får se hur lång tid det tar innan jag är tillbaka.

Lärdom: Lyssna på kroppen. Ett steg fram blev istället två steg bak.
Kamp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 08:23   #5193
Reaper123
Registered User

Reaper123s avatar

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Ampere Visa inlägg
Bra jobbat! Man såg stora skillnader, speciellt på ryggbilden =).
Som vanligt älskar jag dina grafer, har själv snott dem och börjat själv
Tackar och kul att höra!

Hehe bra där, för har man lite skills i excel kan man ju skräddarsy efter behov vilket ger mer frihet än alla appar/liknande som finns till smartphones!

Citat:
Ursprungligen postat av Megustaa Visa inlägg
Tack

Det är det som ska bli så kul! Att kunna orka mer och att faktiskt, så småningom få synliga muskler.

Då ska jag baske mig lägga upp en före/efter-bild!
Känns så ofattbart att jag, som aldrig satt min fot på ett gym och bara ägnat mig åt powerwalks faktiskt sakta men säkert börjar gå mot en stark, frisk, fitnesskropp, jag kunde liksom inte ens gå efter att ha gjort typ 4 benböj på min första pt-session.
Hehe.

Ska bli kul att se dina bildupdates framöver och om 2-3 år kanske du står på scenen och flexar
Viktutveckling: 090328: >140 | 091201: 127 | 100601: 121 | 100801: 110 | 101229: 105 | 110728: 88 | 110830: 96 | 120102: 93.3 | 120531: 85.8 | 120807 91.1 | 121114: 82.2 | 130313: 88.2 | 130630: 83.7 | 2014-01-26: 88 | 2014-05-09: 80.6
Min mat och träning: No dieting just living - Till death do us part! samt blogg & receptsamling hittar ni här! quattrojimmy @ Instagram. Smaktest av glass hittar ni här!
Reaper123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 13:54   #5194
BroderJacob
Registered User

Reg.datum: Mar 2013
Går ner i vikt men känner att jag behöver ligga på så låg energi (är inga problem ur matsynpunkt, äter mig mätt liksom) jämfört med alla uträkningar, dricker dock öl på helgerna så antagligen där boven är, fyllekäkar dock inget.
Ligger på max 1700kcal, oftare runt 1500, och har bara gått ner 3.2kg de senaste 2 månaderna (medeltal/7dagar).
Funderar på att ha kvar lunch där jag väger och räknar mat och käka ca 800kcal å sen köra 2 måltidersättning shake + 1 proteinshake( en på morgonen och protte+1 på kvällen), så ca 350kcal till. Enligt allt man läser så lär jag ju tappa muskler då också, vilket känns jobbigt. Är ju nöjd att jag går ner, men skulle vila ligga mer mot 1kg/v än typ 300g/v som nu.
BroderJacob är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 17:06   #5195
donSanchez
Registered User

donSanchezs avatar

Reg.datum: May 2013
Inne på Dag 3 av Ola Wallengrens deff, som enbart består av EAA + Kasein samt lite vitaminer o kaffe/te här o där. ~780kcal, 170g Protein

Riktigt jobbig dag då det var min första och sista skoldag på denna deff (hade ingen skola igår). från 8-16 med konstant gående i olika avdelningar för att besöka patienter (pluggar till läkare), nej tack Gud att dagen är över.

Reggade äntligen ett konto för att få skriva av mig, det är inte kul att vara mig idag
Men tänker inte ge vika! Drömmar redan om ätardagen på Söndag
donSanchez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 17:29   #5196
WilliamPersson1
Registered User

Reg.datum: Nov 2012
Varit sjuk nu i 3 dagar.... Maten smakar ingenting och jag har ingen aptit. Känns som att deffen går åt helvete.
WilliamPersson1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 18:07   #5197
Ola Wallengren
Registered User

Ola Wallengrens avatar

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Ursprungligen postat av donSanchez Visa inlägg
Inne på Dag 3 av Ola Wallengrens deff, som enbart består av EAA + Kasein samt lite vitaminer o kaffe/te här o där. ~780kcal, 170g Protein

Riktigt jobbig dag då det var min första och sista skoldag på denna deff (hade ingen skola igår). från 8-16 med konstant gående i olika avdelningar för att besöka patienter (pluggar till läkare), nej tack Gud att dagen är över.

Reggade äntligen ett konto för att få skriva av mig, det är inte kul att vara mig idag
Men tänker inte ge vika! Drömmar redan om ätardagen på Söndag
Om man skall fatta livsavgörande beslut hade jag inte rekommenderat denna VLCD, men det kanske du redan märkt.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 18:12   #5198
tjing
Banned User

Reg.datum: Jun 2012
donSanchez: Du kan väl för fan inte gå runt och äta 800 kcal och ge patienter råd om deras hälsa. Din hjärnkapacitet lär inte vara optimal så att säga. Du kan för tusan bli anmäld om någon får nys om det.

Kör en vanlig deff istället är mitt tips.

Senast redigerad av tjing den 2013-05-28 klockan 18:14.
tjing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 18:24   #5199
NiklasAlm
Registered User

NiklasAlms avatar

Reg.datum: Jun 2009
Tror inte han fattar så livsavgörande beslut som läkarstudent
Gammal 2013-05-28, 19:03   #5200
donSanchez
Registered User

donSanchezs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Om man skall fatta livsavgörande beslut hade jag inte rekommenderat denna VLCD, men det kanske du redan märkt.
Haha det visste jag innan jag gav mig in i det
1a och 2a dagen gick hyffsat bra, bara idag när det var kombinerat med skola som var påfrestande. Sprang på toa stup i kvarten så professorn började undra vad jag höll på med
Ola; Jag Vet att det är högst individuellt, men blir det lättare efter dag 3?

Tjing: Är student som sagt, samt att det var sista lektionen för året.

Det största problemet är koncentrationen då jag har en tenta om en vecka. Går knappt att plugga, men envis o dum är man ju. Blir överlycklig om jag lyckas få ett G
Gammal 2013-05-28, 20:12   #5201
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av donSanchez Visa inlägg
Haha det visste jag innan jag gav mig in i det
1a och 2a dagen gick hyffsat bra, bara idag när det var kombinerat med skola som var påfrestande. Sprang på toa stup i kvarten så professorn började undra vad jag höll på med
Ola; Jag Vet att det är högst individuellt, men blir det lättare efter dag 3?

Tjing: Är student som sagt, samt att det var sista lektionen för året.

Det största problemet är koncentrationen då jag har en tenta om en vecka. Går knappt att plugga, men envis o dum är man ju. Blir överlycklig om jag lyckas få ett G

Skämtar du? Du pluggar till läkare och tycker att din koncentration påverkas så pass att du tror du kommer få sämre betyg?..
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 21:24   #5202
donSanchez
Registered User

donSanchezs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Skämtar du? Du pluggar till läkare och tycker att din koncentration påverkas så pass att du tror du kommer få sämre betyg?..
Sketen Utfyllnadskurs där jag inte bryr mig ett dugg om jag bara får G.
Hade givetvis inte kört detta upplägg på de tyngre kurserna (där jag faktiskt har fått toppbetyg hittils).
Nog med offtopic, ny dag imorn och då utan skola

Med vänlig hälsning
Gammal 2013-05-28, 21:27   #5203
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

För att svara på din fråga så tyckte jag det var värst i början sedan inga problem. Nu på sista veckan (v6) har det dock varit ett helvete.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 21:37   #5204
donSanchez
Registered User

donSanchezs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
För att svara på din fråga så tyckte jag det var värst i början sedan inga problem. Nu på sista veckan (v6) har det dock varit ett helvete.
Skönt att få det bekräftat! 2a gympasset för mig imorn också, ska nog gå bra!
Imponerad att du kört hela 6v. Kommer nog själv endast köra 2v sen en mer "social" deff efter det.
Följer numera din signatur med spänning
Gammal 2013-05-28, 21:41   #5205
greasedupdeafguy
Registered User

Reg.datum: Apr 2012
Har droppat cirka 11-12kg på 4½ månad ungefär. Är det möjligt att få en del löshud efter sig på den här tiden? Tycker det hänger en del lösfett på magen och brösten. Har väl kommit ner till 14% BF typ.
greasedupdeafguy är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:50.