Kuken. Känner mig pyttelite risig. Är något sur i halsen, bara lite. Pigg i övrigt och har inte ont i halsen. Det får nog bli en jättelugn jogg på lunchen men är lite orolig för vad jag mäktar med i helgen. Sett fram emot att springa en herrans massa.
Jag har f.ö. ett dilemma. Det jag tränar för nu är att springa från Stockholm till Norrköping, 172 km. Jag har ingen brådska och får helst en bra träningsperiod i benen innan detta vilket då talar för ett genomförande under slutet av året. Mitt problem med det är att jag då tvingas vara relativt inaktiv under julledigheten(lite sugen på att ta ledigt mellan jul och nyår). En optimal ledighet för mig är att träna massvis och umgås med kompisar. Således skulle helst jul-nyår vara den period då jag tränar som allra mest.
Jag kan genomföra Sthlm-Nkpg vilken lördag som helst(planen är start kl. 12 och förhoppningsvis framme tills senast kl. 12 på söndagen) MEN det är jävligt skönt att vara ledig dagen efter en sådan aktivitet. De röda dagarna ligger ju piss i år. Trettondagen(6:e januari) ligger perfekt på en fredag men det är ju endast veckan efter julveckan där jag vill springa mycket.
Summa summarum så blir det inte särskilt bra hur jag än gör. Inte om jag genomför Stockholms-grejen i år. Med allt det jag har skrivit så låter ju typ lördag den 14:e januari rätt optimalt. Men det är jävligt långt bort

Fan alltså.
Det jag skulle kunna göra är att mellan nu och Stockholm genomföra en mindre utmaning. Som en del av träningen men ändå en "bedrift". Men vad? Detta är det spontant som poppar upp:
- Springa till en stad. Är ju lite utav min grej. Det är 109 km till Örebro på mindre vägar. Går jag igång på detta? Jag vet inte. Vad skulle vara syftet? Enbart ta mig igenom dessa dryga elva mil? Försöka göra det så snabbt som möjligt?
- Springa en led. Detta blir ju dock på vintern.
Det är kanske så jag ska göra? Stilla behovet av en utmaning genom att löpa till Örebro. Idag har jag denna list på orter som jag har löpt till från Norrköping: Nyköping, Finspång, Rejmyre, Katrineholm, Linköping, Åtvidaberg och Ringarum.
Så efter denna wall of text så har jag kanske en lösning. Det är detta som är så fint med att skriva ned sina funderingar, även om ingen annan bryr sig så kan det hjälpa. Jag ser bara ett problem med Örebro och det är att det roligaste hade varit att göra det på en viss tid, kanske inget superambitiöst men ändå så att det blir jobbigt. Elva timmar låter ju bra. Problemet består av att detta inte är något jag brinner för och frågan är då om jag orkar kämpa när sub 6-tempo blir jobbigt. Får fundera vidare gällande detaljerna.