Citat:
Ursprungligen postat av Simo
Okej, men om jag lyckas övertala dom, vad är bäst för min budget då? Ska vara bra för film och musik somsagt.
|
Film o musik är ju auto "bra". Kanske att du behöver köpa ett speciellt ljudkort om du vill ha riktigt bra ljud men antar att det inte behövs.
Film är väl mer skärmen som spelar in eftersom dem nyare datorerna för priset du pratar om klarar enkelt av HD filmer.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344159 tex denna dator är bättre än den du har länkat och detta är en färdigbyggd utan windows. Nackdelen med elgiganten annonsen är att det står inte ens vad det är för minnen du får med det står bara att det är 8gb vilket inte är direkt mycket info att gå på.
Iaf grafikkortet i elgiganten datorn är bra mycket sämre än 5770 som du får i komplett datorn. Du får ungefär likabra CPU inte mycket som skiljer där vad jag vet. Och minnena är svåra att jämnföra men skulle anta att dem är ungefär lika eftersom det är lite snabbare men mindre minne i komplett datorn och elgiganten datorn är antagligen bara dom billigaste du kan hitta så har dom tryckt in 8gig.
Och den där datorn är 2000 billigare. Iaf hade jag nog satsat på o försöka hitta en kompis som är lite insatt och satt ihop en dator med honom isf. Du kan få en jävligt bra dator för 12k och om du beställer från komplett så kan dom vad jag vet sätta ihop den åt dig för typ 500kr.