2009-08-12, 15:22
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Loca
Tycker faktiskt din morsa var sen konstiga i situationen
|
Huh? "sen konstiga"?
|
2009-08-12, 15:28
|
|
Fick höra en rolig historia
Reg.datum: May 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan
Huh? "sen konstiga"?
|
S och D sitter såpass nära så ska nog vara 'Den konstiga'.
|
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
|
|
|
2009-08-12, 15:30
|
|
tuff shit
|
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo
S och D sitter såpass nära så ska nog vara 'Den konstiga'.
|
Haha true. Tänkte om det var nåt norrländskt/göteborgskt uttryck jag ännu inte stött på.
Tycker inte Nicklas mamma var konstig. Lite osvensk kanske som sa till på skarpen, men det är ju bara helt rätt. Kan man inte följa en enkel instruktion så ska man få höra det.
|
2009-08-12, 15:35
|
|
|
Tycker med Nicklas mamma hade rätt att bli lite irriterad. Det är så sjukt drygt av grannen att inte komma över det och fortsätta vara trevlig och bra utan tar illa upp och ska tvunget försurna Nicklas familjs liv.
|
|
|
|
2009-08-12, 15:40
|
|
FAT TONY!
Reg.datum: Jul 2005
|
Grattis till mig era tjockisar!
|
|
|
2009-08-12, 16:06
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2009
|
Men skulle mina ungar ha med en kompis hem och vi ska äta så KLART SOM FAAAN jag inte låter tösa stå och titta PÅ när vi äter. Då borde ju tösens morsa ha bättre vett och INTE låta henne vara hemma hos oss vid mattid. Jag kan inte heller låta barnen vara hungriga. Kommer dom in och frågar om glass eller macka så klart jag ger dom!
|
|
|
2009-08-12, 16:10
|
|
|
Citat:
Men skulle mina ungar ha med en kompis hem och vi ska äta så KLART SOM FAAAN jag inte låter tösa stå och titta PÅ när vi äter. Då borde ju tösens morsa ha bättre vett och INTE låta henne vara hemma hos oss vid mattid. Jag kan inte heller låta barnen vara hungriga. Kommer dom in och frågar om glass eller macka så klart jag ger dom!
|
I de flesta familjer finns det TV eller datorer man kan ha ungen sittandes vid medans man äter?
|
|
|
|
2009-08-12, 16:17
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo
I de flesta familjer finns det TV eller datorer man kan ha ungen sittandes vid medans man äter?
|
Men, nej. Jag minns när jag hälsade på kompisar och dom skulle äta... och jag fick sitta i deras rum eller titta på tv under tiden. Jag minns förnedringen och att jag ville också äta.
Nej, detta utsätter jag inte ens vuxna för som hälsar på hemma.
|
|
|
2009-08-12, 16:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2009
|
Hoppas jag inte blir bannad nu men jag håller nästan med Loca.
Bara typiskt svenskt att inte bjuda på mat.
Själv blev jag uppfostrad bättre än så.
|
2009-08-12, 16:20
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Men, nej. Jag minns när jag hälsade på kompisar och dom skulle äta... och jag fick sitta i deras rum eller titta på tv under tiden. Jag minns förnedringen och att jag ville också äta.
|
Förnedringsbiten får nog stå för dig. Jag minns ett stort antal gånger jag varit hos kompisar och väntat på dem medan de åt, på samma sätt som de väntade på mig medan jag åt, om det nu var så att familjerna hade lite olika mattider. Eller att man gick hem till sig, och kompisen kom efter när det var färdigätet. Anpassning till olika hemförhållanden, inget mer.
F.ö. tycker jag inte att det är konstigt att en förälder vill att barnen äter hemma; om man jobbar/går i skola är det ju det tillfälle när hela familjen samlas på kvällen. Det är inte detsamma som att man är "snål" eller "konstig".
|
|
|
2009-08-12, 16:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2009
|
Vilka ilands problem.
|
|
|
2009-08-12, 16:31
|
|
|
Citat:
|
Visst att man bjuder på mat i vanliga fall, frågar alltid när vi har någon hos oss vid mattid om de vill ha mat. Men i Nicklas fall där hans mamma hade sagt att dottern absolut inte skulle ha mat så håller jag med mamman.
Citat:
Ursprungligen postat av Den tyngaste
Hoppas jag inte blir bannad nu men jag håller nästan med Loca.
Bara typiskt svenskt att inte bjuda på mat.
Själv blev jag uppfostrad bättre än så.
|
Se svaret ovan.
|
|
|
|
2009-08-12, 16:34
|
|
Kissemiss
Reg.datum: May 2006
|
FYRA arbetspass kvar!
Wooooeoeoeoeoeoooooooo *göra vågen*
|
|
|
2009-08-12, 16:34
|
|
tuff shit
|
Citat:
|
Fick du ingen mat hemma eller?
Det är väl skillnad på att spontant vilja bjuda på mat, och att gå rakt emot de klara instruktionerna från mamman till barnet? Tänk om hon haft nån sjukdom eller what ever som gjorde att hon inte skulle äta något under den tiden.
|
2009-08-12, 16:40
|
|
Banned User
|
Hade hon haft en sjukdom hade det självfallet varit en annan sak. Men nej.... det är inte okej att äta mat och inte bjuda. Har MKT svårt att tänka mig att min mamma skulle låta barn vara hungriga hemma hos oss iaf.
Jag fick mat hemma, men aldrig hos kompisar.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:21.
|

|